mä olen väsynyt,psyykkisesti :(
Lasten isän takia.Mä en kestä kohta ollenkaan sen päihdongelmaa.
Se sai mut eilen niin raivotautiseks et tartuin siihen kii ja ravistelin.En ole iknä ollut päällekäyvä ja todella vaikeitakin asioita olen kestänyt vuosi kausia,en siltikään ole käyttäytynyt noin.
Onkohan mulla menossa järki vuosien ahdistuksen ja asioiden yksin selviytymisen johdosta.En voi kellekkään puhua.
Kommentit (3)
Mies toki tarvitsee apua myös, mutta miten? Mulla ei ole kokemusta päihdeongelmaisen puolison hoitoon saamisesta. :( Eipä sitä varmaan saa väkisinkään a-klinikalle raahattua, aikuista miestä.
Jokaisessa toistuu sama juttu: sen jälkeen, kun lähiomainen lopetti asian salaamisen, hyssyttelyn, kertoi ongelmasta avoimesti muille läheisille, alkoi alkoholistin hidas parantumisprosessi.
Ap, niin kauan, kun mahdollistat miehesi juomisen salaamalla asian lähiympäristöltänne, miehesi juo. Lopeta juomisen tukeminen ja ala hyysäämisen sijaan elää omaa elämää ja jätät miehesi selviytymään ongelmistaan, niin ehkä hän havahtuu ja pyytää apua.
Tsemppiä!
Enkä tarkoita pahalla, vaan hyvällä. Ensimmäisen lauseen ei tarvitse olla että "olen niin loppu että tekisi mieli vähän ravistella järkeä tuohon paskasäkkiin", vaan kerrot alusta alkaen tilanteen.
Ikävä kyllä en osaa sanoa oikeaa suuntaa. Oletko töissä, työterveys ja sieltä lähete? Näin se meni itsellä aikoinaan ja hyvin toimi.