Lähtisitkö kolmen viikon vaelluksille niin ettet siirtäisi menkkoja?
Kyseessä siis alkeelliset olosuhteet, telttamajoitusta, kylmää ilmaa ja satunnaisesti autiotupia. Pitäisikö siirtää menkat vai pärjääkö kuukupilla? En syö hormoneja, joten joutuisin aloittamaan lääkityksen. Kokemuksia, neuvoja?
Kommentit (16)
Mä siirsin kerran ku lähin viikoksi etelään. Mutta mulla veti mahan ihan sekasin, en oo sen jälkeen kokeillu uudestaan.
Eli en pystyny edes syömään sitä koko kuuria loppuun.. kannattaa ajoissa siirtää ainaki!
Mä siirtäisin. Vihaan menkkoja niin paljon, että syön pillereitä varsin pitkiä kuureja ja mulla on menkat noin 4 kertaa vuodessa.
hädintuskin, kun saan maata kotona lattialla kivusta kippurassa niagara jalkovälissä. eli joo, todellakin siirtäisin.
kokemusta muunlaisista mekoista ei ole, joten en voi tietää mitä muiden kannattaa tehdä.
viikkoa on aika pitkä aika siirtää menkkoja paitsi jos syöt jo nyt pillereitä ja söisit sitten vaan pari liuskaa putkeen. Mutta muuten asia riippuu niistä menkoista. Oletkos illoin kipeä, paljonko sitä verta tulee ja kauanko? Joskus liikkuminen tietysti auttaa siihen kipuun, että kun jatkuvasti kävelee niin voi mennä helpomminkin. Te varmaan syötte jotain lämmintä ainakin kolmasti päivässä eli lämmitätte trangialla vettä eli tuolloin saisit myös helposti pesuveden kuukupille ennen syömistä tai tiskauksen aikaan. Me on ainakin keitetty vettä aamupalalle, päiväruoalle, päiväkahville/ välipalakiisselille, iltaruoalle ja iltateelle. Ilma lämmintä vettä voit tietysti välistä hoitaa homman ihan kylmällä vedellä ja desinfioivalla savetilla. Noita pyyhkeitä ottaisin kyllä mukaan myös omien käsien pyyhkimiseen kuukupin tyhjennyksen yhteyteen. Mutta kyllä muutama päivä normaaleja menkkoja hoituu ihan hyvin vaelluksen aikana.
Kokemusta ei ole vaelluksesta, mutta sähköttömästä mökistä huusseineen ja jokivesineen on. Useampi viikko on tullut siellä oltua putkeen.
miten joku voi käyttää lomansa moiseen rämpimiseen ???
telttamajoitusta ja kylmää
hyvää matkaa vaan sinne, menkat sopii yhtälöön täydellisesti
koska en voi/saa käyttää pillereitä.
Joka vuosi saa jännittää osuuko menkat just etelän matkan ajaksi :(
Tilataan matka aina ajoissa ja sen verran kierto heittelee etten tiedä kuinka käy.
Itselläni runsaat menkat, joskaan ei kipeät, enkä siirtäisi. Kateeks käy tollasta reissua, voi kun pääsis itekin :)
Vaikka se kuukuppi on kätevä, niin on sen hoitamisesta enemmän vaivaa kuin pillerin ottamisesta.
Etenkin sille, joka ehdotti vaihtamaan kohdetta :) Maksamme itsemme kipeäksi tästä reissusta, se on yksi unelmieni täyttymys!
Taidan jättää menkat siirtämättä, koska minulla ei ole mitään infernaalisia kuukautiskipuja (joskus otan buranan) ja vuotokin on kohtuullinen. Toki parina ekana päivänä joutuu tyhjentämään kuppia useammin, mutta sen jälkeen rauhoittuu.
AP
edellisiä niin, että menkat olisi just ennen matkaa ja toivoisin että uudet ei ala kesken matkan. En matkalla alkaisi syödä pillereitä.
Ehdottomasti siirtäisin. Itselläni on menkat aika kivuliaat ja yleensä tosi runsaat. Olen monesti siirtänyt niiden yksien pillereiden, joiden nimeä en muista, viikon tai pari, eikä koskaan ole tullut mitään ongelmia. Ihan todella helppoa ja paljon mukavampi olla.
Olin muutama vuosi sitten pari viikkoa eristyksissä lomalla saaressa. Kuukautisten aikaan minulla oli kuukuppi. Pesin sen tyhjennettäessä pullovedellä (jumppapullo) ja keittelin välillä kiehuvassa vedessä. Helppoa ja roskatontakin.
mutta kun kysytään, kerron toki ajatukseni ;)
Jos sulla ei ole (pahoja) kuukautiskipuja ja vuoto on määrältään järjellistä, ei ehkä kannata alkaa hormonikuurille pelkän mukavuuden takia.
Kuukuppi on ainakin mun kokemukseni mukaan suojista se, jonka kanssa ei niin tule ongelmia vähän alkeellisemmissakaan olosuhteissa. Lämmintä vettä se vain vaatii.
Isompi haitta on se, jos et pääse liikkumaan särkyjen takia tai jos vuoto on niin runsasta, että kuppia pitää olla tyhjentämässä yhtenään.
Mutta jollain muulla voi olla tästä ihan kokemukseenkin perustuvaa lausumista.