Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako lomamatkaa teillä on suunnitelmissa 2013 ja mikä on budjetti(/hlö)?

Vierailija
04.01.2013 |

Hesarin matkasivuilla toimittaja sanoi, kuinka lomalta/matkalta palatessa pitää olla jo seuraava tiedossa. Niin minustakin! Suunnittelin tämän vuoden lomat heti ensimmäisenä päivänä loman jälkeen. Suunnitelmissa on:

Helmikuussa pitkä vkl hiihtoloma Etelä-Suomessa

Huhtikuussa viikon hiihtoloma Lapissa

Toukokuussa viikko jossain Etelä-Euroopan kaupungissa

Heinäkuussa kesälomaa kotimaassa, sisältäen yhden vuokramökkiviikon

Syyskuussa viikko Välimerellä

Marraskuussa joku pitkä vkl kaupunkiloma lähellä/edullisesti

Joululoma kotona

Onneksi omissa ja miehen töissä saa yleensä vaihtaa lomarahat vapaaksi, eihän normivuosiloma riitä mihinkään. Oma matkabudjettini on noin 3000/v, siihen riittää kun säästää 250e/kk. Sillä siis kustannan omat matkani ja majoituksen, menisihän sitä rahaa ruokaan kotonakin ja yleensä emme törsää matkoilla paljon enempää kuin kotona.

Lapset ovat jo aikuisia ja matkustavat itsekseen nykyään.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaliskuussa Kanarialle. 2500€

Toukokuussa Kreikka. 1400€

Joulukuussa Kanaria. 4000€

Nuo summa tpitää sisällään matkan kaikki kustannukset eli matka+käyttöraha.

Nuo matkat on jo ostettu.

Heinä-elokuussa johonkin. Ja joskus syys-lokakuussa.

Meillä ei ole mitään matkabudjetteja. Ostetaan matka, kun sopiva löytyy. Tosin suosin sitä, etten maksa matkoista yhtään enempää, kuin on pakko. Suosin messutarjouksia, lomavalvojaisia, Happy houreja yms.

Eli vuosi 2012 piti sisällään 5 lomamatkaa.

Matkat kaikkine kuluineen 8600€.

t. sama

Vierailija
22/46 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää oikein miettiä...

1 vko Lappi, 2 vkoa Pohjois-Amerikassa (sukulaisissa), 1 vko Madeira.

1 vkl Tallinnan hotelliloma. Taisi mennä vähän yli 3000 viime vuonna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole hirveän pitkälle ehtinyt suunnitella, mutta nyt tammikuussa Roomaan ja helmi/maaliskuussa Kuubaan.

Loppuvuoden ulkomaansuunnitelmat ovat vielä avoinna.

Vierailija
24/46 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 Suomeen sukulaisia tapaamaan, 1 Etelä-Eurooppaan. Päiväretkiä tehdään naapurivaltioihin ainakin pari kolme kertaa, ehkä olla 1 yökin jos siltä tuntuu.

Asumme siis Keski-Euroopassa, ja tässä on parin tunnin junamatkan päässä useampiakin valtioita.

Vierailija
25/46 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän meillä menisi vuodessa matkailuun per henki. Villi veikkaus, että 100 e/hlö.

Ei siis selvästikään harrasteta lainkaan matkailua.

Vierailija
26/46 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi kuukauden loma mökillä heinäkuussa ja ehkä joku ruotsinristeily. Jonnekin oikealle ulkomaanmatkalle tekisi mieli, edes viikonlopun kaupunkilomalle, mutta nyt hoitovapaalla ei mitenkään ole varaa. No, säästetään ja lähdetään sitten ensi vuonna...

Vierailija
27/46 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tammikuussa Costa del Solilla, 3 vko

toukokuussa Bangkok - Bali, 3 vko

elokuussa Köpis, pitkä viikonloppu

syys- tai lokakuussa joku Euroopan kohde, 2 vko

budjetti 2500 € sis. lento- ja majoituskulut

Vierailija
28/46 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivä tukholmassa risteily keväällä, 500e?

kesällä autoloma euroopassa, 4000e?

syksyllä joku pieni kotimaan kaupunkiloma, kaksi yötä, 500e?

Eli 5000e matkustamiseen, meitä on neljä, eli 1250e /nassu.

Vierailija
29/46 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuussa jenkkeihin (varattu)

Pääsiäiseksi jaappaniin (varattu)

Touko-kesäkuussa toiveissa jatkettu viikonloppu Prahassa

Kesälomalla kaksi reissua: Kroatiaan ja Islantiin

Syyskausi on tuumaamatta. :)

Vierailija
30/46 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuussa jenkkeihin (varattu)

Pääsiäiseksi jaappaniin (varattu)

Touko-kesäkuussa toiveissa jatkettu viikonloppu Prahassa

Kesälomalla kaksi reissua: Kroatiaan ja Islantiin

Syyskausi on tuumaamatta. :)

ole nimettyä budjettia. Tarjouksia kytätään kyllä. :)

Vierailija
31/46 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan nyt viime vuosikin, kun sitäkin oli kirjoitettu:

toukokuussa Virginia, 2 1/2 vko

elokuussa Åre, 1 1/2 vko

syyskuussa Singapore, Kambodza, Malesia, 3 1/2 vko

budjetti n. 2400

Vierailija
32/46 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä harrastetaan omatoimimatkailua ja tänä vuonna on seuraavat varaukset:

-Tammikuussa Lontooseen katsomaan futista.

-Helmikuussa Tallinnaan laivalla

-Huhtikuussa Edinburghiin ja viikonloppu Ahvenanmaalla

-Kesäkuussa muutama päivä Madridissa

-Kesäkuun lopussa kuukaudeksi Alicanteen

-Lokakuussa syysloma Lontoossa ja taas paljon futista

-Joulu on vielä auki, koska lentoja ei vielä oikein tarjolla.

Budjetista ei tarkkaa laskelmaa, mutta oletan jäävän matkojen osalta n. kuuteen tonniin. Sitten yöpymiset ja käyttörahat siihen päälle. Meitä on neljä henkilöä.

Vierailija
33/46 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä päivä Tukholmassa Helsingistä b-sisähytti 20e, ruuat 250e.

Kesällä Espanjaan 2 viikkoa. Lennot 1200 + yöpyminen 300 + auto 400e +bensat (ruuat tehdään itse eli normi kauppalasku päälle)

Vierailija
34/46 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

* keväällä (ajakohta vielä auki) vkl Tampereelle

* huhtikuussa vkl Turussa

* heinäkuussa 2 vkoa Lontoo - Pariisi

* syksyllä 1 vko Barcelonassa

* joulukuussa pitkä vkl Etelä-Euroopassa

Matkat ja yöpymiset n. 4 000 e, 2 aikuista.

Vierailija
35/46 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies päätti yksin kesällä 2012, ettei perheemme enää tee matkoja ulkomaille. Ei myöskään kotimaassa.

Tämän kertoi päivää ennen kun piti lähteä reissuun. Eli kertoi, ettei ostanut lentolippuja, varannut hotellia, varannut vuokra-autoa kohteessa jne vaikka uskotteli niin.

Minulle tuli _todella_ paha mieli. Olin merkinnyt karttaan (olin ostanut kaksi karttaa, ja mies oli kehottanut ostamaan opaskirjat ja kartat!) autoreittimme (Keski-Euroopassa) ja laittanut ylös kaikki nähtävyydet, joissa käydään.

Lisäksi olin ostanut koko perheelle hiukan täydennystä vaatteisiin, matkalääkkeet oli pakattu jne.

Ja sitten: ei lähdetä. Ja miehen mukaan olen vain lapsellinen ja typerä kun muutaman päivän loma on minulle tärkeä.

Niin. Ainoa hetki vuodessa kun _minun_ ei tarvitse kantaa vastuuta koko perheestä, on aina ollut tuo muutaman päivän lomamatka kesälomalla.

Nyt en saa edes sitä.

En vain enää jaksa.

Tätä suhdetta. Mitään. Parisuhde on mielestäni kompromissi, mutta kun tässä suhteessa yllättäen kaikki minun haaveeni ja toiveeni ovat lapsellisia ja typeriä.

Olen ollut _niin_ turhautunut ja rikki tuon kesälomani jälkeen. Mitäpä tässä sitten enää. Jos tässä suhteessa tehdään kaikki miehen mukaan, niin mitäpä minä tässä suhteessa sitten enää teen. Ihan turha tavara, vaimo. Sietäis roskiin.

Vierailija
36/46 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittänyt loppuun asti pelata rahoja takaisin ja menettänyt nekin vähät.

Jos teidän elo on tuollaista, suosittelisin omaa elämää, olet tuskin syntynyt tuollaisen hepun takia..

Mies päätti yksin kesällä 2012, ettei perheemme enää tee matkoja ulkomaille. Ei myöskään kotimaassa.

Tämän kertoi päivää ennen kun piti lähteä reissuun. Eli kertoi, ettei ostanut lentolippuja, varannut hotellia, varannut vuokra-autoa kohteessa jne vaikka uskotteli niin.

Minulle tuli _todella_ paha mieli. Olin merkinnyt karttaan (olin ostanut kaksi karttaa, ja mies oli kehottanut ostamaan opaskirjat ja kartat!) autoreittimme (Keski-Euroopassa) ja laittanut ylös kaikki nähtävyydet, joissa käydään.

Lisäksi olin ostanut koko perheelle hiukan täydennystä vaatteisiin, matkalääkkeet oli pakattu jne.

Ja sitten: ei lähdetä. Ja miehen mukaan olen vain lapsellinen ja typerä kun muutaman päivän loma on minulle tärkeä.

Niin. Ainoa hetki vuodessa kun _minun_ ei tarvitse kantaa vastuuta koko perheestä, on aina ollut tuo muutaman päivän lomamatka kesälomalla.

Nyt en saa edes sitä.

En vain enää jaksa.

Tätä suhdetta. Mitään. Parisuhde on mielestäni kompromissi, mutta kun tässä suhteessa yllättäen kaikki minun haaveeni ja toiveeni ovat lapsellisia ja typeriä.

Olen ollut _niin_ turhautunut ja rikki tuon kesälomani jälkeen. Mitäpä tässä sitten enää. Jos tässä suhteessa tehdään kaikki miehen mukaan, niin mitäpä minä tässä suhteessa sitten enää teen. Ihan turha tavara, vaimo. Sietäis roskiin.

Vierailija
37/46 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan vuodessa käteen joku vajaa 20000. Ei tulisi kuuloonkaa laittaa siitä puolet perheen lomiin (kun sitä asuntoakin pitää lyhentää kaiken elämisen lisäksi). No en onneksi mitää ylellisiä lomia kaipaakaan kun en ole niihin tottunut. Voin sentään sanoa, että olen nähnyt maailmaa ja samat nähtävyydet kun moni kalliissa hotellissa yöpynyt.

Vierailija
38/46 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en saa edes sitä.

En vain enää jaksa.

tuo on todella julmaa, puhdasta vallankäyttöä ja sadismia miehesi taholta. Pelasta lapsesi ja lähde suhteesta.

Vierailija
39/46 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukuloimaan. Lennot 4000e viideltä hengeltä (lapsia kolme) ja varmaan sama summa käyttörahaa mukaan. Tyhjillä matkalaukuilla mennään.

Siinäpä tämän vuoden reissut sitten onkin.

Vierailija
40/46 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuussa viiden päivän reissu Budapestiin. Lennot ja majoitus 650€/2 aikuista + 1 lapsi.

Kesä/heinäkuussa parin viikon omatoimimatka Italiaan, Espanjaan tai Kroatiaan. Lennot, majoitus ja vuokra-auto max 2500€/2 aikuista + 1 lapsi.

Lisäksi tehdään suomessa kaupunkilomia pari-kolme kertaa vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi