Vain suomalainen on rasisti
“Tein haastatteluja siitä näkökulmasta, että miten suomalaiset ovat maahanmuuttajien rasismin kohteena. Siitäkin minulle on sanottu, että ei siitä saisi puhua, mutta tottahan se on. Omaa alkuperäistä kulttuuria halutaan korostaa, ja jos vaikka leffassa joku valkoinen sanoo somalialaisille, että olkaa hiljaa, niin kyllä sille sanotaan, että vitun valkonaama.”
Kommentit (6)
samaistua näiden mielensäpahoittajien itkuun siitä, miten he valkoisena kärsivät kauheasta rasismista Suomessa.
Totta kai rasismia esiintyy kaikkialla ja kaikkien toimesta. Kaikkihan me ollaan rasisteja, kaikenlainen luokittelu nyt vaan kuuluu ihmisluontoon. Ja mitä simppelimpi ihminen, sen helpompi sitä on turvautua kaikenlaisiin yksinkertaistaviin ja helppoihin maailmanselityksiin, kuten vaikka rasismiin. Fiksu ihminen oivaltaa tämän ja tunnistaa rasismin myös itsessään.
Voin ylpeydellä sanoa, että olen rasisti!
Enkä häpeää sitä vaan uskallan kaikille sanoa.
Voin ylpeydellä sanoa, että olen rasisti!
Enkä häpeää sitä vaan uskallan kaikille sanoa.
Ja minä täällä taas tahollani ihmettelen, miten juuri eestiläinen voi kuvitella olevansa jotakuta korkeammalla niin, että voi alkaa rasistiksi? :D
samaistua näiden mielensäpahoittajien itkuun siitä, miten he valkoisena kärsivät kauheasta rasismista Suomessa.
Totta kai rasismia esiintyy kaikkialla ja kaikkien toimesta. Kaikkihan me ollaan rasisteja, kaikenlainen luokittelu nyt vaan kuuluu ihmisluontoon. Ja mitä simppelimpi ihminen, sen helpompi sitä on turvautua kaikenlaisiin yksinkertaistaviin ja helppoihin maailmanselityksiin, kuten vaikka rasismiin. Fiksu ihminen oivaltaa tämän ja tunnistaa rasismin myös itsessään.
Vaikea samaistua Abu-Hannan itkuun?
Vaikea samaistua Abu-Hannan itkuun?
eikä siksi edusta suomalaisten enemmistöä. Mutta kai tuon eron oivalsit itsekin? ;)
Vieraiden maiden kulttuuriin kuuluu rasismi.