Oletko koskaan ajatellut huijata kaupassa?
Olin alennusmyynneissä ja alennushyllyllä oli tuote, jossa ei ollut alennuslappua. Hetken mielessäni kävi liimata alennustarra siitä vierestä tuotteeseen? Samassa kuitenkin tajusin, että sehän olisi käytännössä varastamista. Hävettää, että kävi edes sen hetken ajattelemattomuutta mielessä. Onko kellekään muulle käynyt noin? Vai olenkohan jotenkin syvällä sisimmässäni kovinkin tavallista epärehellisempi ihminen.
Kommentit (6)
Tiesitkö, että jos siirrät alelapun toiseen tuotteeseen ja se menee kassalla läpi, niin kyseessä ei ole näpistys/varkaus?
Se on petos. (ja poliisi käsittelee sen eritavalla kuin näpistyksen/varkauden)
Toisekseen, ne aletuotteet tulee kassakoneelta suoraan ja jos ei tuu, niin silloin soitetaan osastolle ja kysytään, onko tämä tuote alessa vaikka kone ei sitä näytä. Ja kyseisen osaston myyjä käy katsomassa, onko tuote alessa.
(ja joo, olen kaupassa töissä)
tuotteet, hän tietää, että olet itse liimannut alelapun siihen ei-aletuotteeseen.
Joskus vuosia sitten ostaessani jotein lasten vaatetta kassa sanoi että tuotteessa on väärä alennushinta. Että joskus ihmiset huijaavat vaihtamalla alennushitalappuja. Soitti sitten kuitenkin osaston myyjälle joka sanoi että että vaate on sen hintainen ja siihen on tullut vain väärä koodi tms. Eli on ilmeisesti kaupoille tuttu asia. Ei ole kuitenkaan itselleni tullut mieleen.
myyjä viikkasi ostamani kalliin lastenvaatteen ja laittoi sen suoraan pakkauspuolelle ilman että veti sen kassakoneeseen. Mutta kilttinä huomautin kuitenkin asiasta.
Suomi on ihana maa ja mitä enemmän moisia juttuja tapahtuu, sitä huonommaksi muuttuu.
Suomalaisten maine on rehellisyys ja minä pidän sitä yllä.
Todella usein käy Lidlissä niin että jos valitsen reilun kaupan banaania, kassalla punnitaan normin hinnalla. Varsinkin jos huomaan kassan tekemän virheen jälkikäteen, en asiasta huomauttele.
Minulla kävi vuosia, vuosia sitten että olin etnisessä ravintolassa syömässä, nepalilaisessa muistaakseen ja laskussa ei ollut jälkiruokia. Ystävällisesti annoin sen verran enemmän tippiä ja sanoin jälkiruuat unohtui laskuttaa. Tarjoilija vaan hymyili, tuli takaisin ja sanoi talo tarjoaa. Olivat lyöneet vetoa takahuoneessa miten käy. Kiitimme ilmaisesta ruuasta ja jätimme laskun verran + jälkkärit tippiä.
mutta en toteuta ajatuksiani. Esim. ostan kalliita kotimaisia omenoita, ja halvat ulkomaiset vieressä ovat ihan samanvärisiä ja -kokoisia, jolloin ajattelen että olisi helppo punnita omenat halvempana lajikkeena eikä kukaan huomaisi mitään. En kuitenkaan tee näin. Ajattelen myös monia muita laittomia tai moraalittomia asioita (jopa murhia), joita en kuitenkaan tee.
Jos kaupan kassa tekee virheen minun hyödykseni, niin siitä en huomauta, olen vain tyytyväinen että sain "lisäalennusta".