Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Bloggaajien koulutus?

Vierailija
03.01.2013 |

Musta olisi mielenkiintoista tietää muutamien bloggaajien koulutus/työtausta, lähinnä siis näiden joita pyydetään stailaamaan esim. tv-ohjelmiin, lehtiin tms. Tarkoitus ei siis missään nimessä ole väheksyä ketään tai kenenkään koulutusta mutta muoti (ja politiikka =) ) ovat sellaisia aloja joissa ei (ilmeisesti) tarvita mitää muodollista koulutusta vaan periaatteessa kuka tahansa voi "ammattilaisena" ko. hommia tehdä? Esim. Ps. I love fashion Linda lukee ymmärtääkseni kauppatieteitä, Xenia on oikkiksessa, Alexa Dagmar ylioppilas kun taas Yummu-Jenni opiskelee muotimarkkinointia ja Mungo-Anna käsittääkseni nyt aloittin Lontoossa jotain muotiin liittyviä opintoja. Mm. Mrs. V:n koulutus/työkokemus kiinnostaa, ihan siksikin että tuleeko tosiaan vinkit ihan maallikolta vai onko jotain relevanttia koulutus/työtaustaa. Keitä teille tulee mieleen?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 on opiskellut keksikoulussa {sic} ja sen kyllä huomaa ;) Nelliina on koulutukseltaan ilmeisesti tradenomi, mutta taustalta löytyy häneltä muistaakseni maskeeraajan koulutus.

Vierailija
22/41 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 00:07"]

Alexa Dagmarin ulkonäköä ei saa kommentoida keskustelupalstoilla, miksi

[/quote]

Miksi pitäisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalastajan vaimo on terveydenhoitaja/ sairaanhoitaja. Mrs V:llä on yliopistotason tutkinto, mutten muista, mikä.

Vierailija
24/41 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 19:20"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2013 klo 09:33"]

Koulutus on vain niille, jotka... eivät ole tarpeeksi lahjakkaita. Aina löytyy niitä, jotka eivät mitään koulutusta tarvitse yhtään mihinkään. [/quote]

joo, kuka sitä nyt kouluja kävisi kun voi alkaa lääkäriksi tai juristiksi muutenkin? :D

[/quote]

Kun olet vakavasti sairas tai vakavasti pulassa niin mene ihmeessä sen lukeneen lääkärin tai juristin luo avuntarpeessasi. Minä mieleellään hakeutuisin "syntynyt lääkäriksi tai juristiksi" pakeille. Koulutus ei tuo ammattitaitoa millään tavalla. 

Vierailija
25/41 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne täällä dissaa tosiaan koulutusta, joilla ei itsellä sitä ole. Hankkikaa, Suomessa se on jokaiselle mahdollista, jos vain päätä riittää

Vierailija
26/41 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne täällä dissaa tosiaan koulutusta, joilla ei itsellä sitä ole. Hankkikaa, Suomessa se on jokaiselle mahdollista, jos vain päätä riittää

Vierailija
27/41 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 23:23"]

Täällä selvästi ne dissaa koulutusta, joilla ei itsellä sitä ole. Siinähän ikänne pikkupalkalla töitä teette ja just ja just elätte, jos ei ole koulutusta

[/quote]

Ei muuta koulutusta kuin ylioppilastutkinto, kuukausipalkka 4400 euroa työssä. IT-alalla koodarina...

Vierailija
28/41 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

muoti nyt vaan on sellainen ala, että ei siihen Suomessa vielä ole kovin paljon mahdollisuuksia edes kouluttautua. Ja toisaalta mikään koulu ei auta jos ei ole silmää ja näkemystä.

Stylistin koulutus on ainakin fof-Sallalla ja Korundilla, mutta Mrs. V:n koulutuksesta ei ole tietoa.

Vierailija
29/41 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kemiaa. Perustanut oman toiminimen ja YTJ:n mukaan toimiala on mainostoimistot. Tarkemmassa toimialakuvauksessa seuraava teksti: Blogin ylläpitäminen, kirjoitustyöt, promootiotyöt, stailaus, markkinointi, valokuvaus ja erilaisten internetsivustojen ylläpito ja sisällön tuottaminen. Media-ala (mm. printtimedia, TV ja radio).

Vierailija
30/41 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus on vain niille, jotka... eivät ole tarpeeksi lahjakkaita. Aina löytyy niitä, jotka eivät mitään koulutusta tarvitse yhtään mihinkään.

Toinen juttu on sitten se, että elämme koulutuksien maailmassa ja niitä yliarvostetaan. Minnekään ei pääse, jos ei ole jotain muodollisia papereita.

Siis vetääkö teitä nyt päähän, että jotkut autodidaktit pääsevätkin kaiken ohi ja "perustavat" oman ilmaisen "bisneksen" eli blogin jonnekin ja alkavat riehua ilman, että on kysytty mitään muodollisia papereita ja pätevyyksiä. Pitääkö nämä bloggaritkin nyt sitten laittaa johonkin koulutusten pakkopaitaan ja liekaan. Hyi h-i!

Minulla on koulutusta vaikka muille jakaa, mutta koskaan ei missään ole kysytty yhtäkään paperia. Pelkkää pärstää kait on katsottu ja sanottu milloin mitäkin, esimerkiksi, että tommoinen tyttö ei täällä kauaa ole vaan lähtee... siis minne menisin - jonnekin muille markkinoille. YMS, yms...

Ainoa joka on joskus halunnut nähdä jotakin paperia on ollut joku palkanlaskija, jonka on tarttenut tehdä joku sijoitus jonnekin taulukkoon.

Unohtakaa siis nuo koulutuksista puhumiset. Koulutus voi tarjota vain jotain aivan marginaalista monella uralla. No, onhan sitä sitten jotakin missä koulutusta tarvitaan, esim. joku lääkäri tms. Toisaalta semmoisetkin koulutukset voisi tehdä avoimiksi ja laittaa vaikka nettiin ja jokainen joka haluaa voisi opetetlla itselleen ammatin. Moni lahjakas pystyisi hoitelemaan homman ihan itse. Käytännön harjoittelu on sitten hieman toinen juttu, mutta semmoisenkin järjestäminen onnistuu. Nyt siis jotkut idiootit panttaavat tietoa, koska tieto on ollut valtaa ja tieto on tuonut rahaa. Näin ei enää ole. Olemme sellaisten aikojen edessä, että kaikki tieto on pakko vapauttaa kenen tahansa käytettäväksi. Netti on yksi väline, jonka avulla tämä luultavasti tulee tapahtumaan kun asenteet muuttuvat.

En usko enää ollenkaan tämän päivän koulutustapoihin ja koulutuksiin. Itse asiassa en ole koskaan uskonutkaan ja tajusin jo aikoja sitten että olisin pärjännyt elämässä paremmin, jos olisin jättänyt omat koulunkäyntini pelkkään keksikouluun.

Jättäkää siis bloggarit tekemään omia harjoituksiaan tai taiteellisia tuotoksiaan ihan rauhassa niihin blogeihinsa älkääkä hätiskelty jollain koulutuksilla. Oletteko ehkä kateellisia?

Vierailija
31/41 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää siis bloggarit tekemään omia harjoituksiaan tai taiteellisia tuotoksiaan ihan rauhassa niihin blogeihinsa älkääkä hätiskelty jollain koulutuksilla. Oletteko ehkä kateellisia?

En ole ap eikä minua häiritse jos bloggarit tekevät kaikkea muotiin liittyvää sivubisnestä. Ehkä hiukan huvittaa, jos bloggari pitää itseään (tai muut pitävät häntä) nimenomaan muotibloggaajana, ja ne muotiin liittyvät bloggaukset ovat sitten jotain nelly/hennes/only/gina tricot/bikbok -kollaaseja tai chanel/mulberry/lv -laukkujen ihannointia.

Seuraan blogeja jonkin verran, mutta en tiedä onko suosituimpien joukossa yhtään oikeasti kiinnostavaa muotiblogia, eli jossa bloggarilla olisi näkemystä ja mielenkiintoa muotia kohtaan laajemmalti. Enemmänhän ne tuntuvat olevan näiden perus-halpisrättien esittelyä ja saman tyylin toistoa päivästä toiseen ja yhteistyöjuttuja ketjuliikkeiden kanssa.

Kateellisuus-kortti on kulunut kortti, mulla on kaikkea mitä tarvitsen enkä haluaisi luopua yksityisyydestäni vain siksi että saisin esim. lahjakortteja ketjuliikkeisiin.

Vierailija
32/41 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihan oikeasti aina pitää vetää tuo kateus esiin? En ole kateellinen, miksi olisin? En minä halua halua pitää blogia, tykkään työstäni joka on todella kaukana muodista. Vaatii kyllä ylemmän korkeakoulututkinnon. Tykkään kyllä muodista ja seuraan muotia, mm. juuri blogeista lehtien lisäksi. Ja mistä mun itse asiassa pitäisi olla kateellinen? Siitä että bloggaajat saavat tavaraa ilmaiseksi? Mä kyllä pystyn ostamaan ihan riittävästi palkallani. Blogien journalistisesta tasosta? Kuten sanoin, teen työtäni ihan muulla alalla enkä edes haluaisi kirjoittaa, ei niin että mulla edes olisi lahjoja siihen. Halusin vaan nostaa esiin ja keskustella tästä blogien/bloggaajien "ammattimaistamisesta". Mutta ollaan sitten kateellisia jos se tuntuu muista paremmalta =)

-ap

Vierailija
33/41 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

blogisti opiskelee vestonomiksi. Muistaakseni. Hänellä on mun mielestä eniten tyyliä ja silmää eikä pelkkää henkkamaukka, kiinatrikoo vetimiä niin kuin toisilla.

Vierailija
34/41 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako opiskella vestonomiksi jos haluaa bloggariksi?

Vierailija
35/41 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiljuva pikkunälkä opiskelee lähihoitajaksi..

Vierailija
36/41 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, että yliopistotason tutkinto Väyryskällä. :D

Vierailija
37/41 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomi/BBA ei ole yliopistokoulutus.

Vierailija
38/41 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 15:36"]

Tradenomi/BBA ei ole yliopistokoulutus.

[/quote]

Yritin olla sarkastinen. T. 34

Vierailija
39/41 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina luullut että nuo lifestyle ja muoti bloggaajat on jotain kosmetologeja tai vaateliikkeissä töissä :)

Vierailija
40/41 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adalmiinalla taitaa olla joku ympäristöön (maa-metsätalous?) liittyvä maisterintutkinto, se selittää ehkä hänen todellista matkustushimoaan luonnon keskelle ja niitä matkakuvia joissa on onnellisen näköisenä eläinten keskellä jossain viidakossa. Se blogi-minä taitaa olla enemmän glamouri, lukijoita varten, siksi saattaa hämätä.

Tyylialkemisti on maininnut olevansa kauppatieteiden maisteri.