Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työharjoittelupaikka ahdistaa. Mielipiteitä??

Vierailija
03.01.2013 |

Elikkä.. Aloitin tänään työharjoittelun paikassa jonne ajauduin vähän niinkun vahingossa enkä erityisemmin innokkaana muutenkaan ollut kyseiseen paikkaan menossa.

Mutta ongelma on että paikassa on jo entuudestaan yksi harjoittelija minun lisäksi ja hommia ei riitä, opastusta ei ole (kun ei ole niitä hommiakaan) ja paikka tuntuu todella inhottavalta muutenkin.

Pitäisikö suhtautua niin että olen nyt 4 viikkoa paikassa jossa en todellakaan halua olla ihan vaan "kokemuksena" vai yritänkö nyt päästä äkkiä muualle niinkuin polte olisi?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ongelma ei ole siinä että haluaisin paikkaan jossa näyn asiakkaalle vaan yksinkertaisesti haluaisin tehdä edes jotakin. Tämän päivän 7 tunnin päivästä olin puoli tuntia tiskissä ja pyyhin pöydät. Muuta ei ollut. Ihan tavallisia hommia olen vailla muttakun siellä ei ole.

Vierailija
2/10 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy nyt ehdottomasti juttelemassa opettajallesi, että voitko tehdä näytön tuolla harjoittelupaikassa! Eihän tuossa ole muuten mitään järkeä koko harjoittelussa, jos et pääse siellä harjoittelemaan niitä juttuja, joiden takia sinne menit. Tuhlaat vaan sekä omaasi että ohjaajien aikaa.

Jos näyttöön valmistautuminen harjoittelemalla käytännössä siinä olevia asioita sekä näytön suorittaminen harjoittelupaikassa ei harjoittelupaikan työn luonteen vuoksi ole mahdollista, niin tuohan on erittäin pätevä syy vaihtaa harjoittelupaikkaa. Ei se sinällään tarkoita, että paikassa olisi mitään vikaa, se ei vaan sovellu sentyyppiseen harjoitteluun, mikä sinun on nyt tehtävä. Varmasti harjoittelupaikassakin ymmärretään, ettet voi jatkaa siellä, jos näytön suorittaminen ei siellä onnistu. Todella typeriä ovat, jos tuosta jotenkin ottavat nokkiinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä nyt heti luovuta. sellaista elämä on, välillä on hankalaa, mutta se on vain kestettävä.

Vierailija
4/10 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, jos sulla on muitakin harjoittelupaikkoja jonossa, voit vaihtaa, mutta jos ei ole, niin suosittelisin vaan kestämään. Kyllä niitä hommia voi vielä tulla ja joku ehtiä sinua opastamaankin. Olet aika hätäinen jos kuvittelet että heti ekasta päivästä sinun pitäisi päästä itse hommaan kiinni.

Vierailija
5/10 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy seuraavana päivänä, olisiko hommia. Että olisit innokás oppimaan ja tekemään.

Ja kerro rehellisesti (jos ei ole hommia), että "voisin tietysti kysyä muualtakin".

Ole rehellinen. älä polta siltoja takanasi. Ohjaajasi ei välttämättä tajua, mitä odotat, jos et sano!!!

t. ohjaaja

Vierailija
6/10 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa paikoissa on vuoden alussa hiljaista kun ei ole kaikki lähtenyt käyntiin. Toisaalta jos ei yhtään vastaa tarpeisiin tuo paikka niin kerranhan täällä vaan eletään.

Vierailija
7/10 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis kyseessä on kokkialan paikka josta pitää tehdä myös näyttö jossa on tietyt kriteerit mitä pitäis osata niin tää keittiö missä olen niin siellä ei tehdä ruokaa itse ollenkaan. Tulee valmiina muualta ja ne vaan laitetaan tiskiin.

Vierailija
8/10 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin työharjoittelulla ja lopputyöllä ei ollut mitään yhteistä. Minusta sun tarttee mennä huomenna työpaikalle ja tehdä hommat jotka työpaikka antaa ja osoittaa mielenkiintoa eikä nokko vinossa käyttäytyä. Se on kuitenkin oikea työpaikka. Opettajallesi soitat ensitilassa ja miettikää menetkö muualle vai miten toimitte. Tuo paikka jossa olet on kuitenkin aito paikka ja he arvostelee sinut siinä missä muutkin paikat. Joskus ei uskalleta aloittelijaa laittaakaan paikkaan joka näkyy asiakkaalle vaan sitä vähän seurataan. Mutta heti opeen yhteys, älä hauku tai arvostele minusta on hyvä puhua siitä huolesta ettet opi ja voi näyttää osaamista mutta niin kauan kun olet jonkun firmassa ni menet ajoissa ja olet vastuullinen. Mutta jos jäät sinne, vaihtokaan ei ole ihan tuostavaan tehtävä niin muista olla hyvä ja saat hyvät arvostelut.

Vierailija
9/10 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin työharjoittelulla ja lopputyöllä ei ollut mitään yhteistä. Minusta sun tarttee mennä huomenna työpaikalle ja tehdä hommat jotka työpaikka antaa ja osoittaa mielenkiintoa eikä nokko vinossa käyttäytyä. Se on kuitenkin oikea työpaikka. Opettajallesi soitat ensitilassa ja miettikää menetkö muualle vai miten toimitte. Tuo paikka jossa olet on kuitenkin aito paikka ja he arvostelee sinut siinä missä muutkin paikat. Joskus ei uskalleta aloittelijaa laittaakaan paikkaan joka näkyy asiakkaalle vaan sitä vähän seurataan. Mutta heti opeen yhteys, älä hauku tai arvostele minusta on hyvä puhua siitä huolesta ettet opi ja voi näyttää osaamista mutta niin kauan kun olet jonkun firmassa ni menet ajoissa ja olet vastuullinen. Mutta jos jäät sinne, vaihtokaan ei ole ihan tuostavaan tehtävä niin muista olla hyvä ja saat hyvät arvostelut.

Mitä ne nyt on, ammatillisen osaamisen näyttöjä kai virallisesti. Vähän niin kuin koe.

Ap, onko harjoittelupaikassasi ollut ennen koulustasi harjoittelijoita? Tiedetäänkö koulussa, millaisesta paikasta on kyse?

Vierailija
10/10 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on juurikin niinkuin koe jonka pohjalta kurssin arvosanan saa.

Tuo paikka jossa olen on iso "ketju" jolla on monta eri tyyppistä paikkaa ja niissä on kyllä tälläkin hetkellä samalta luokalta harjoittelijoita. Tämä yksikkö jossa itse olen on ensimmäinen kerta kun meidän koulusta siellä joku on. On vaan typerä olo kun minulle tarkoituksella etittiin paikkaa jossa on paljon haastetta ja kun opettajan kanssa käytiin paikka etukäteen katsomassa niin vakuuteltiin että kyllä saa tehdä alusta asti, koska on iso paikka ja paljon hommaa.

Inhottaa jos näyttö ja eteneminen jää kiinni siitä ettei ole oikeanlainen paikka..