Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halutko kysyä jotain tatuoijalta?

Vierailija
02.01.2013 |

Teen tatuointeja, nyt jo viidettä vuotta. Kysy, jos haluat! :)

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tatuointiuraa piirsin tosi paljon, ja eräs tatuoija huomasi kuvat netissä ja otti yhteyttä. Pääsin hänen oppiin ja nyt olen vuokratuolilla.

Kutoselle: mikäli punainen väri on haalistunut/kulahtanut, ja ymmärsin että haluat edelleen pitää sen punaisen värin(?) niin silloin suosittelisin, että kuva kirkastettaisiin tatuoimalla se punainen uudelleen. Jotkut värit (pun. sin. vihr. jne) haalistuvat ajanmittaan helpommin, mitä musta, joten niitä kannattaa n. kymmenen vuoden välein kirkastuttamassa.

Ainakaan vielä markkinoilla ei ole tatuointeja, jotka kestäisivät sen viitisen vuotta, enkä usko että ihan heti sellaisia on tulossakaan. Jos tatuoinnista haluaa eroon, tehokkain tapa on poistaa se laserilla. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että se on hiton kivuliasta, ja sattuu monta kertaa enemmän kuin itse tatuoinnin ottaminen.

Itse en muista mitään suurempia mokia, mitä olisin tehnyt. Muutaman kerran olen jälkeenpäin värejä hieman korjaillut, mutta eipä paljoa muuta.

Myönnän, että jotkut ihmisten tatuointi-ideat ovat suoraan sanottuna tyhmiä. Suurimman osan tatuoinneista suunnittelen kuitenkin itse, joten noloilta kuvilta vältytään. En tatuoi alle 18 vuotiaille, humalassa olevalle, enkä tee loukkaavia kuvia. Muutamalle olen kyllä sanonut, että mieti vielä muutama kk tuota kuvaa, tai että kiität minua myöhemmin, jos en tee tuota.

Vierailija
2/19 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yleensä mielipiteesi siitä, että tatuointikulttuuri on muuttunut alakulttuurista trendiksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Kat von D on tatuoijana ehkä hieman yliarvostettu. Kyllähän hänen tatuoinnit ovat hienoja, mutta julkisuuteen hän on noussut oikeastaan vain ohjelmansa kautta, kun taas sitten on tatuoijia, jotka ovat tunnettuja vain tekemistään töistä.

Pidän sitä pelkästään positiivisena asiana, että tatuoinnit on lisääntyneet, ja yleensäkin sitä että niihin suhtaudutaan paljon positiivisemmin. Enää niihin ei automaattisesti yhdistetä vain rikollisia ja muita laitapuolen kulkijoita.

Vierailija
4/19 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän sen riippuvan myös paikasta, mutta itse hankin vuonna 2000 Helsingissä pienen tatuoinnin 60 eurolla. Onko tästä kallistunut paljonkin? (jos on mustavalkoinen 10x10 cm)

Vierailija
5/19 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuointi riippuu tosiaan todella paljon paikasta, koosta, väreistä jne. Tiedän yhden tapauksen, jossa tunnetussa tatuointipaikassa suht iso tatuointi oltiin tekemässä n. kuudella sadalla eurolla, kun toisessa paikassa se tehtiin n. parilla sadalla.

10cm x 10cm mustavalkoinen tatuointi on jotain sadan euron luokkaa.

Haluan muistuttaa teitäkin, että jos olette ottamassa tatuointia, niin älkää ensimmäisenä katsoko hintaa. Tatuointi kuitenkin kestää loppuelämän, joten sitä ei kannata ottaa halvimmalta mahdolliselta tekijältä.

Vierailija
6/19 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin tatuoinnin mutta en näe mitään glooriaa kärsimisessä. Onko siihen puudutteita tms.

Vierailija
7/19 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan muistuttaa teitäkin, että jos olette ottamassa tatuointia, niin älkää ensimmäisenä katsoko hintaa. Tatuointi kuitenkin kestää loppuelämän, joten sitä ei kannata ottaa halvimmalta mahdolliselta tekijältä.

Minulla on kolme tatuointia otettuna parin vuoden välein, joten ajattelin vain miten inflaatio on vaikuttanut hintoihin. Niihin jää kuitenkin koukkuun, joten uusi olisi otettava.. ;)

Vierailija
8/19 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tatuoinnin sattuminen on ihan yksilöllistä. Riippuu paljon myös alueesta. Siihen kipuunkin ns. turtuu nopeaa, ja voin sanoa ettei se miltään kidutukselta tunnu. Jos tatuoinnin oikeasti haluaa, niin sen kivun ihan varmasti kestää. Pitää muistaa hengittää ja pysyä rauhallisena, jottei pyörry :)

Itse puudutteista suosin emlaa. Jos on iso tatuointi, niin emlan vaikutus ei välttämättä riitä koko ajaksi.

Vierailija
9/19 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todella suosittele alaikäisille tatuointeja, enkä niitä siis myöskään alle 18 vuotiaille tee.

Voin sanoa, että lähes 80 % ihmisistä katuu tatuointia, minkä on nuorena ottanut, mukaan lukien minä. Tatuointi on kuitenkin niin pysyvä asia, jota ei saa pois kun siihen kyllästyy, joten sitä todella kannattaa harkita.

Itse otin 16-vuotiaana niskaan tekstitatuoinnin, ja nyt olen kolmesti käynyt sitä laserilla poistattamassa.

Vierailija
10/19 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun iho on venynyt lantiolla, saako ne arvet peitettyä tatuoinnilla, mieluiten värillisenä? Hävettää mennä näyttämään niitä arpia jonnekkin liikkeeseen.Siinä kohdassa ei juurikaan ole läskiä, mutta joustavaa ihoa. Arvet näyttää raskausarvilta,mutta eivät ole raskaudesta johtuvia.

Vierailija
11/19 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lääkärit haluaisivat kieltää ne allergioiden ja myrkyllisyytensä takia? Kuinka pahan allergisen reaktion niistä voi saada ja kuinka kauan reaktio voi kestää? Miksei niistä väreistä voi tehdä turvallisia?

Vierailija
12/19 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

salaa kauhistelet tai naurat asiakkaan kuvavalinnalle?

Yritätkö koskaan vaikuttaa asiakkaan valintaan, jos he mielestäsi ovat tekemässä kauhean virheen?

Vierailija
13/19 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla tatuoijat harjoittelevat? Kerroitko alussa, että et ole tehnyt kovinkaan monta tatuointia?

Vierailija
14/19 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittelin aluksi ns. mallinukeilla, eli tekoiholle tekemään tatskoja. Aloitin helpoista, pienistä ja yksinkertaisista kuvioista, ja pikkuhiljaa siirryin vaativampiin. Harjoittelu tekee mestarin tässäkin jutussa, ja yllättävän nopeasti taidot alkaa kehittymään, kun tajuaa homman.

Tottakai aluksi kerroin tatuoitaville, että olen vasta aloittanut nämä työt, ja aluksi siis teinkin vain pieniä ja helppoja kuvia.

Vierailija
15/19 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelitko itseksesi vai pääsitkö oppiin? Onko oma firma/toiminimi vai vuokratuoli? Itseä kiinnostaisi kovasti tatuoijan hommat. Voitko heitellä hyödyllisiä linkkejä joilla vois päästä alkuun?

Vierailija
16/19 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut nyt pari vuotta tatuointi jonka väripäissäni halusin täyttää punaisella värillä. Muuten olen edelleen tyytyväinen mutta väri on nyt omaan silmääni passé. Voisitko suositella mulle jotain? Olen ajatellut käydä keskustelemassa poisto/-häivytysmahdollisuuksista sekä uudelleen päällepiirrosta kun jossain vaiheessa jaksan asiaan tarttua. Kuva on n. 6x10 cm. Tänks!

Vierailija
17/19 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

markkinoilla jo ns. viiden vuoden tatskoja jotka häviävät ajan kanssa niin kuin esim. huulten ja silmänrajaustatuoinnit?

Loppuiäksi kun on pitkä aika... Pari sellaista tuli otettua parikymppisenä ja nyt nelikympisenä kaduttaa...

Vierailija
18/19 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku kuva tms. mennyt täysin pieleen?

Vierailija
19/19 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa olis semmonen oppilaanohjaukses semmonen itseään kiinnostava unelma-ammatti, nii mul olis tatuoijan ammatti ja jos pystyisit vastaamaan lyhyesti mun kysymyksiin olisin kiitollinen.. :D

1.Minkalainen koulutus siihen tarvitaan?

2.Oletko tyytyväinen palkkaasi?

3.Kuinka kauan olet tehnyt tätä työtä?

4.Oletko epäonnistunut työssäsi?

5.Pidätkö työstäsi?

6.Tuletko toimeen työtovereidesi kanssa?

7.Oletko haaveillut tästä ammatista lapsena?

8.Kuinka pitkiä työpäiväsi ovat?

9.Mitä hyviä puolia työssäsi on?

10.Mitä huonoja puolia työssäsi on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi