Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sumeneeko teillä LIHAVILLA järki, kun katseltte ruokaa?

Vierailija
02.01.2013 |

Katson Jutan ohjelmaa. Todella ihmetyttää, että kun käsketään syödä kevyttä ruokaa ja ottaa salaattia, niin mussutetaan ranskanperunoita.

Selitättekö lihavat oikeasti syömisiänne tuollaisella "mä vaan olen tällainen" ja "mä en pysty parempaan tyyppisillä" -ajatuksilla?

Mikä siinä terveellisen ruoan syömisessä on oikeasti niin vaikeaa? Sumeneeko järkenne, kun katsotte ruokaa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sumeneeko monilapsisen perheen äidillä järki, kun hän näkee kyrvän?

Vierailija
2/8 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on näitä kultalusikka perseessä syntyneitä jotka luulee et heroiiniakin vedetään huvikseen ja tupakoinninkin voi lopettaa ihan koska vaan.

Ruoka-addiktiosta selviytyminen voi olla monin kerroin vaikempaa kuin huume tai alkoholi koska ruoan suhteen ei voi olla ns.absolutisti nollalinjalla.

Lihavuus on aina syömishäiriö joka on mielisairaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sumeneeko monilapsisen perheen äidillä järki, kun hän näkee kyrvän?

Itseasiassa kyllä :-D

Vierailija
4/8 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä terveellisen ruoan syömisessä on oikeasti niin vaikeaa? Sumeneeko järkenne, kun katsotte ruokaa?

Itseasiassa kyllä, eräällä tavalla. Riippuu toki ruuasta.

Syömisestä saa samaa tyydytystä kun joku saa tupakasta, liikunnasta tai vaikka pelaamisesta..

Se on addiktio.

Lihavuus ei nykyaikana ole tiedon puutetta tms,

syöminen on alkukantainen tarve.

Vierailija
5/8 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe että sumenee, mutta kyllä suhtautumiseni ruokaan on aina ollut vaikea. Olen normaalipainon ja lievän ylipainon rajalla, enkä suoranaisesti pidä itseäni lihavana. Mutta ruoka on aina hallinnut jollakin tapaa elämääni, joka sitten on johtanut syömishäiriöihin.

Apn kaltaisen ihmisen on näköjään vaikea ymmärtää, jos ei ole joutunut kokemaan samanlaisia asioita. :( Mutta kai sullakin jotain paheita/heikkouksia on?

Vierailija
6/8 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne läskit ovat rumia. Nuori nainen ja kuin norsu. Rumaa!!!

Vierailija
7/8 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta suklaata tekee niin helvetisti mieli, ja koko levy menee kevyesti. Ja olen todella nirso syöjä, suklaa on (se tietyn merkkinen) ainoa johon en kyllästy koskaan.

Yleensä ne terveelliset ruuat on vaan pahoja, niitä ei tee mieli yhtään, tai ne on vaivalloisempia ostaa ja valmistaa ruuaksi (kuten salaatti, helvetin montaa eri ainesta pitää kaupassa hipelöidä ja valita hyvät yksilöt, sit kotona pitää kuoria ja pilkkoa...) Helpompi ostaa purkki jugurttia, kotona aukaista kansi ja syödä.

Sitä on koko ajan väsyny, uupunu... ei jaksa mitään muuta kuin ne pakolliset kotityöt ja lasten hoitamisen. Sitä on niin väsyny että ei jaksa edes syödä, pureskelukin on liian kova homma.

Ja tottakai se masentaa kun ei saa tehtyä kaikkea mitä haluaisi, ja sitten sitä lohduttaa itseään suklaalevyllä, siitä tulee hyvä mieli.

Vierailija
8/8 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin vaikka tupakan poltto, miten sitäkään kukaan nykypäivänä järkevästi selittää, rauhoitaa ja rentouttaa? Pitää ottaa hermosavut? No mun pitää ottaa hermosuklaat. Kaikki tupakoivat tietävät että se on helvetillistä myrkkyä mitä vetävät keuhkoihinsa, ja jopa syntymättömään lapseensa, ja silti eivät pysty lopettamaan.

Mulle se tuntuu käsittämättömältä että ei pysty lopettamaan kalliin ja pahanhajuisen savun vetämistä sisäänsä, vaikka tietää että se tappaa, ja vielä hitaasti ja kitumalla.