Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan lapsen vastaanottamaan palautetta?

Vierailija
02.01.2013 |

9-v. lapsi reagoi ilveilyllä, väistelyllä, vähättelyllä jne. kun kehutaan tai moititaan tai kiitetään. Ilmeisesti itsetunnon ongelmia. Ei kuuntele keskusteluita, väistää halaukset, muutoin tavallinen lapsi. Neurologisia tämä ei ole, jotain psyykkistä kai. Miten saisin tilanteen ratkaistua?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikki pidä siitä että ovat huomion keskipisteinä.

Vierailija
2/2 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi huomio lähipiiristä on se että monet ihmiset ei anna lapsen epäonnistua ollenkaan. Jos se tekee paskan jutun ja sanoo että tästä tuli paska, minä olen ihan paska, niin sitten kaikki on ihan että ei, se on valtavan hieno! Siis aivan upea, loistava... Siitä tulee lapselle sellainen mieli että aina pitää onnistua ja aina pitää olla ylivertaista. Ja sisimmässään lapsi tietää että paska siitä oikeasti tuli.

Mä sanon mun lapselle joskus kun se valittaa jotain tällaisessa tilanteessa että joo, ei tullut hyvä ja minä rakastan sua tuli hyvä tai ei. Tai että joo sä et ole tuossa kauhea hyvä mutta sulla on muita sulle ominaisia taitavuuksia. Kaikki ei voi olla hyviä kaikessa. Jokainen on hyvä jossain, tää ei ole sun juttu. Haluatko oikeasti että tulis hyvä? Sitten pitää harjoitella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla