Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paineentunne lantiolla rv 15

Vierailija
15.12.2012 |

Hei!

Tiedustelisin teiltä tietävämmiltä... Olen ensimmäistä kertaa raskaana raskausviikolla 15+2. Nyt parin päivän ajan olen tuntenut lisääntyvässä määrin paineen tunnetta ja kiristystä lantiossa / alavatsalla erityisesti rasituksen yhteydessä. Lepo auttaa paineen tunteeseen. Tuntuu vähän kuin esim. kivi painaisi alaspäin lantiossa. Lisäksi vatsalla on vihlontaa ja juilimista, mutta tämä lienee normaalia. Onko teillä ollut vastaavaa näin alkuvaiheessa? Onko tämä vain kohdun "kasvukipuja"? Ei siis hajuakaan miltä esim. supistus tuntuu, joten en osaa sanoa onko kyse siitä. Voin olla myös vain hysteerinen ensiodottaja...

Tuhannet kiitokset vastauksista jo etukäteen!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin liitoskivut alkavat tosi aikaisin ja voivat aiheuttaa rampauttavia kipuja. Painavan kiven tunne tms. tylppä kipu häpyliitoksen seudulla voi hyvinkin olla alkavia liitoskupuja, samoin kova liikunta voi aiheuttaa pahenevaa kipua.

Vierailija
2/4 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsan kiristyksenä. Koviakin vihlaisuja voi tuntua (esim. sellaisia repäisykipuja esim. äkkinäisen liikeen yhteydessä, aivastaessa tai yskiessä).

Sun kroppasi taitaa yrittää käskeä sua hidastamaan vauhtia, joten kannattaa yrittää välttää turhaa rasitusta ja olla vaikka yhteydessä neuvolaan, jos tilanne huolestuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut ajatellutkaan, että nuo voisivat olla jo liitoskipuja. Olen kuvitellut, että ne tuntuisivat jotenkin selkeämmin vain häpyliitoksen alueella.

Ikävää, kun välillä olen ihan varma, että tämän täytyy olla supistus ja en voi rehellisyyden nimissä näiden olevan täysin kivuttomia. Sitten taas vähän ajan päästä sohvalla olen sitä mieltä, ettei ole mitään hätää ja olen vain hysteerinen... Tää raskaanaolevan mielentila-ailahtelu ei todella auta asiaa...

Mutta kiitos vielä, nyt taas vähän rauhoituin ;)

Vierailija
4/4 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja piti vielä lisäämäni, että vuotoja tms. ei ole ollut koko raskauden aikana eikä nytkään.