Minne HP-tietsika korjattavaksi? Meni rikki heti kun takuu loppui.
Takuu 1 vuoksi, sitten toinen vuosi olisi pitänyt olla myyjän takuu, mutta meni aivan sörsseliksi.
Minne vien koneen korjattavaksi vai joutuuko jo roskiin. HP tietsika ja vuoden käyttöikä - eks ole aika köyhää? Mitä konetta suosittelette seuraavaksi?
Kommentit (11)
Ostin uuden koneen ja kun esitin myyjälle, että tarpeeni on kirjoittaa paljon - tarvitsisin ikäänkuin kirjoituskoneen muistilla - niin sitten osoittautui, että koko koneessa ei ole edes mitään kirjoitusalustaa eli koko kone täytyy täyttää itse jollakin softalla tai miksi sitä kutsutaan.
Mielestäni koneiden tulisi olla täysin käyttövalmiita kun ne ostetaan kaupasta - kaikki asennettu valmiiksi.
Ihan kreisi tilanne kun jo kaupassa sanotaan, että kait sulla on joku tuttu, joka hallitsee tietsikat ja laittaa homman kuntoon sulle.
Olen aivan ihmeissäni koko tilanteesta tietsikamarkkinoilla enkä tajua, että mitä ihmettä täällä oikein myydään - laitteita, jotka eivät ole käyttövalmiita = ???
Voi olla kannattavampaa ostaa suoraan uusi kone. Minulla oli aiemmin ASUS ja hajosi samalla lailla heti takuun loputtua, kun näytön saranat irtosivat. Kyselin vähän ja korjaaminen olisi maksanut 100-300 e, joten päätin ostaa uuden koneen, sillä mokoman läppärin akun kesto oli huonontunut jo sen verran, ettei sitä voinut pitää kannettavana.
Itse päädyin Samsungin koneeseen ja ainakin tähän saakka olen ollut tyytyväinen. Kone on nyt 2 vuotta vanha, jos oikein muistan ja takuu loppuu pian. Akku kestää yhä kolmisen tuntia, eikä ikinä ole tarvinut tapella. Valintaani vaikutti ennen kaikkea Asuksen huono asiakaspalvelu ja se, että Samsungilla on virallinen huolto ja takuu Suomessa. Takuuasioissa konetta ei siis tarvitsisi lähettää kalliilla maksuilla ulkomaille katsastettavaksi, josko takuu korvaisi. On myös kivempi selittää teknisiä ongelmia suoraan suomeksi kuin yrittää löytää sanoja englanniksi tai ruotsiksi.
Sanoisin, että heitä koneella vesilintua ellei mene takuuseen. Pöytäkoneen voi vielä korjata helposti mutta läppäreissä korjaavuuden kannattavuus on yleensä nolla. Ihmettelen kyllä miten myyjän takuu voi mennä sörsseliksi. Vähän kyllä kyselisin miksei toimi ja vaikka varmistaisin kuluttajavirastosta.
Minulla oli just HP:n kone 3v takuulla josta tosin HP pesi kätensä kun heidän mielestä takuuta on vain 2v.
Mutta jälleenmyyjä antoi uuden koneen eikä edes yrittänyt lähettää HP:n romua korjattavaksi.
HP koneet on todella paskoja, tämä mun kone ehti saada uudet sisuskalut takuuseen vuoden käytön jälkeen!
Tietokonetta ostaessa aina vähintään 2v takuu! ja silloin HP:n koneet jää heti pihalle :D
Takuu 1 vuoksi, sitten toinen vuosi olisi pitänyt olla myyjän takuu, mutta meni aivan sörsseliksi. Minne vien koneen korjattavaksi vai joutuuko jo roskiin. HP tietsika ja vuoden käyttöikä - eks ole aika köyhää? Mitä konetta suosittelette seuraavaksi?
jos sitäkään!
KIERTÄKÄÄ KAUKAA HP:n koneeet!
jälkeen. Takuuseen meni korjaus, mutta se oli tuollainen 3,5vkon prosessi.
Palautelapussa oli viesti etteivät löytäneet mitään vikaa, mutta vaihtoivat varmuuden vuoksi ton näytön.
Ei ikinä HP konetta tähän taloon
jälkeen. Takuuseen meni korjaus, mutta se oli tuollainen 3,5vkon prosessi. Palautelapussa oli viesti etteivät löytäneet mitään vikaa, mutta vaihtoivat varmuuden vuoksi ton näytön. Ei ikinä HP konetta tähän taloon
Ostin uuden koneen ja kun esitin myyjälle, että tarpeeni on kirjoittaa paljon - tarvitsisin ikäänkuin kirjoituskoneen muistilla - niin sitten osoittautui, että koko koneessa ei ole edes mitään kirjoitusalustaa eli koko kone täytyy täyttää itse jollakin softalla tai miksi sitä kutsutaan.
Mielestäni koneiden tulisi olla täysin käyttövalmiita kun ne ostetaan kaupasta - kaikki asennettu valmiiksi.
Ihan kreisi tilanne kun jo kaupassa sanotaan, että kait sulla on joku tuttu, joka hallitsee tietsikat ja laittaa homman kuntoon sulle.
Olen aivan ihmeissäni koko tilanteesta tietsikamarkkinoilla enkä tajua, että mitä ihmettä täällä oikein myydään - laitteita, jotka eivät ole käyttövalmiita = ???
Monissa läppäreissä on mukana windows, jonka halutessaan voi asentaa koneelleen. Ketään ei kuitenkaan voi pakottaa käyttämään sitä, jos vaikka haluaakin koneelleen Ubuntun tai muun käyttöjärjestelmän. Sinä ostat kaupasta tietokoneen, siis laitteen, joka osaa laskea ja tekee mitä käsket. Lisäosina myydään ohjelmia, joilla voidaan muokata kuvia, kirjoittaa tekstejä tai vaikka taittaa lehteä. Ohjelmiakin on erilaisia, osa on ilmaisia ja osa ei. Monissa liikkeissä on myös mahdollista ostaa palveluna kaikkien tärkeitten ohjelmien asentaminen mutta se ei ole lainkaan vaikeaa itsekään. Homma on lähinnä asenna-nappien painamista.
Voisi ajatella, että ostat talopaketin. Saat rungon mutta sinun on itse ostettava sinne tapetit, keittiövälineet, suihku yms. Toki voit varmasti hankkia sellaisenkin paketin missä kaikki on standardia mutta eivät välttämättä kohtaa tarpeittesi tai mieltymystesi kanssa. Tuskin sinun kannattaa maksaa vaikkapa viinikellarista, jos et sitä ikinä käyttäisi. Tietokoneiden käyttämät ohjelmat eivät ole kaikki ilmaisia. Esimerkiksi Microsoftin Wordista joutuu maksamaan sievoisen summan rahaa. Vastaavan ohjelman saa kuitenkin täysin ilmaiseksi, joten moni ei olisi valmis tuhlaamaan satasta Microsoftin Wordiin, joka ei edes ole lajinsa paras. Tai monen sadan kuvankäsittelyohjelmilla ei tavallinen Tiina välttämättä tee yhtään mitään mutta valokuvausta harrastavalle siitä on paljonkin iloa. Makuja on niin monenlaisia, että on kätevintä myydä pelkkä runko ja täytteet erikseen. Näin jokainen saa juuri sellaisen koneen kuin omille tarpeilleen on sopivaa.
Takuu 1 vuoksi, sitten toinen vuosi olisi pitänyt olla myyjän takuu, mutta meni aivan sörsseliksi.
tarkkaan ottaen hajosi?
Minun HP paskakasa kesti 2 viikkoa... vittu
Kuluttajasuojalain mukaan tietokonene pitää kestää vähintään kaksi vuotta. Yhteys vaan hp:lle hoitavat takuuna kyllä. Pyytävät varmaan ostokuittia.
Sille joka ihmetteli että eikö koneet olekkaan käyttövalmiita, voin kertoa että koneisiin on esiasennettu käyttöjärjestelmä joka viimeistellään ensimmäisellä käyttökerralla. Sen jälkeen pitää ehdottomasti asentaa tietoturva (ilmainen tai kaupallinen) ja ohjelmat joita haluaa käyttää (ilmaisia tai kaupallisia). Microsoftin office pakettia vastaa mm. libreoffice jonka saa ladattua netistä. Toimii myös ms dokumenttien kanssa. Edellämainitut toiminnot voidaan tehdä valmiiksi esim. atk-alan liikkeissä niin että kone on oikeasti käyttövalmis kotona. Kodinkoneliikkeet eivätkä marketit eivät moista palvelua tarjoa... Valitettavasti vaan koneen ostaja haluaa halvan koneen jossa paljon tehoa eikä missään nimessä halua maksaa siitä että jokun tekisi koneen eteen jotain.
Meillä oli aikanaan sama juttu. Vesilintua sillä HP:lla heitettiin ja ostettiin tilalle puolta halvempi ASUS. Vertailin silloin vikatestejä ja ASUS pärjäsi niissä hyvin ja lisäksi siihen sai 2v takuun.