Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jyväskylä vai Espoo

Vierailija
02.01.2013 |

Mies sai unelmaduunin ja muutamme Suomeen. Hän saa valita työskenteleekö Espoossa vai Jyväskylässä. Minä teen tukintöita ja siina mielessa voin asua "missä vaan". Sukulaiset asuvat Lappeenrannassa. Kummassakaan kaupungissa en ole käynyt. Jokin mielikuva tietysti on. Suosittele/hauku jompaa kumpaa. Meillä on 2 alle kouluikäistä lasta, jotka ymmärtävät suomea. 3 lapsi harkinnassa

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan viihtyisä pieni paikka, mutta toki Helsingin läheisyys on Espoolle +.

Kun menet JKL:n asioille, pystyt laittamaan auton parkkiin yhteen paikkaan ja kävelemään kaikkialle, se kertookin jo paljon sen keskustan koosta.

Jyväskylässä on hieno kävelykatu! :) Espoossa ei ollenkaan ole, eikä ole Helsingissäkään. Jalankulkijalle ehdottamasti Jyväskylä mukavampi paikka!

Vierailija
42/47 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin läheisyys on aika iso plussa. Vaihtoehtoja on paljon enemmän (kouluja, työpaikkoja). Itse ulkomailla asuneena en voisi edes kuvitella muuttavani johonkin tuppukylään.

Paikka jossa asumme (Latokaski) on todella viihtyisä ja kiva alue, silti täältä pääsee helposti Hkiin jne. Niin ja meillä 3 koululaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "Berliinin jälkeen Helsinki tuntuu tuppukylältä". Ja sellainen se onkin. Ei meillä suomessa kunnon isoja kaupunkeja olekaan. Mutta minusta tämä on vain positiivista.

Helsingin läheisyys on aika iso plussa. Vaihtoehtoja on paljon enemmän (kouluja, työpaikkoja). Itse ulkomailla asuneena en voisi edes kuvitella muuttavani johonkin tuppukylään.

Paikka jossa asumme (Latokaski) on todella viihtyisä ja kiva alue, silti täältä pääsee helposti Hkiin jne. Niin ja meillä 3 koululaista.

Vierailija
44/47 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on siis It-alalla. Harrastuksista, en viela osaa sanoa. Lapset ovat niin pienia. 5v harrastaa capoeiraa, sita kai voi harrastaa "missa vaan",. Mitaan ammatiurheilijoita en lapsistani halua. omat ja miehen harrastuksetkin ovat toteutettavissa "missa vaan"

Espoosta viela senn verra, etten todellakan rajoita asumistamme sinne. Kai me voitais asua Hesassa, josta mies sitten ajelisi espooseen. Nuo ruuhkat on ihan tuttua hommaa vaikka emme niista tykkaakaan

Vierailija
45/47 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse ottaisin ihan heittämällä Espoon. Ura- & koulutusmahdollisuuksia on ihan mielettömästi Jyväskylää enemmän, koska Helsinki on lähellä. Kulttuuritarjonnassa sama juttu. Toki hintataso on sitten ihan eri tasolla.

JKL aivan varmasti sopii joillekin ihmisille kyllä paremmin.

Vierailija
46/47 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän aika hyvin Espoon tilanteen, siellä asuu tosi paljon sukulaisia ja käyn työmatkoilla siellä. Olen mm. Otaniemeen suuntautuneilla työmatkoilla myöhästynyt junasta ja melkein myöhästynyt lentokoneesta Espoon ruuhkien takia, Jyväskylässä ei tällaista ole. Olen asunut Helsingissä, Jyväskylässä ja itäsuomessa monessa paikassa. Espoossa arjen sujuminen riippuu asunpaikan, työpaikan ja lasten hoitopaikkojen välisen kolmion kätevyydestä. Kyllä sen kolmion tietysti Jyväskylässäkin saa aika pahaksi, mutta kannattaa katsella työpaikan suunnalta asunto ja palvelupaletti jos ei halua asua ihan maaseudulla ( sitä riittää täällä ).

Olen itsekin it-alalla. Uramahdollisuudet tosiaan ovat pääkaupnkiseudulla ihan toista luokkaa kuin täällä. Ulkomaille suuntautuvat työmatkat ovat hankalia täältä asti, kun lentoyhteydet huononevat koko ajan. Mutta jos etänäkin pystyy hoitamaan työtehtävät ja palkka olisi sama on paikka Espoo tai Jyväskylä, Jyväskylä kyllä vetäisi pidemmän korren minulla. Espoossa ei ole edes kunnon keskustaa, vähän sieluttomia ostoskeskuksia vain muutaman kilometrin välein. Jotenkin hajanainen paikka suhteessa väkimäärään. Helsinki taas oli todella positiivinen kokemus kun siellä aikoinaan asuin, kaikki oli lähellä ja ihana keskusta. Asntojen hintataso sai valitsemaan Jyväskylän kun vastaavaa valintaa tein. Kolmas vaihtoehto oli Oulu, mutta en tntenut paikkaa omakseni kun olen sieltä itäsuomesta :)

Pääseehän täältä pois :)

Vierailija
47/47 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti Suomen kärkeä, perusterveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon potilaat tulevat sisään yhdestä ovesta, luokitellaan ja hoidetaan ilman byrokratiaa. Potilaat eivät makaile käytävillä... Espoossa on vissiin vielä vanhanaikainen tyyli? Googleta Nova päivystys :) t. 36

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi