Olenko huonotuloinen?
Minulla jää verojen jälkeen käteen n. 2400e kk ja lisäksi kahden lapsen lapsilisät.
Kommentit (23)
Minä olen, netto 1700-1800 e/kk, vuositulot bruttona jotain 32-33t.
mutta en pidä itseäni huonotuloisena.
ei minulla tunnu kuitenkaan olevan varaa noihin yltiökalliisiin vaatteisiin, käsilaukkuihin yms.Mitä tälläkin palstalla tuntuu ketjuissa toisinaan vilahtelevan. Puhumattakaan lukemistani blogeista. Miten paljon ihmiset oikein tienaa? Omistusasunto (omakotitalo) on ja lainaa maksan n.300-400e kk koron osuudesta riippuen. Sitäkin alle 40t euroa jäljellä. Rahastoissa yms. varmaan lainan verran. Ikää 40v.
mutta en pidä itseäni huonotuloisena.
ovat kuin vittuilua niitä kohtaan, joilla on oikeasti pieni palkka. Etköhän sinä itsekin tiedä, että palkkasi on hyvä?! Moni tavallinen duunari tienaa reilusti alle 2000€/kk.
t. 1300€ netto
Siis työssä oleva? Ei lasketa nyt hoitovapaalla olevia.
Sairaspäiväraha 1500 + leskeneläke 450 + vuokratulot 570 ja noi on nettotuloja.
1700-1800 e/kk käteen! Ja palkka siis bruttona 2500 e. Mielestäni huonopalkka, koska keskiasteen koulutus, 15 vuotta kokemusta, ja työ stressaavaa ja kiireistä. Työpaikka Helsingissä, asuminen vie suurimman osan tuloista! Ei jää rahaa mihinkään luxukseen!
masentunut ainakin olen
kun heti löytyi ainakin yksi joka älähti alöoituksen olevan vittuilua.
olla jotain 3000 kieppeillä tällä hetkellä. Jos ei ole vähennyksiä, taitaa nettotulo olla n. 2000 euroa. Kun mediaanipalkka on vielä alle tuon, puolet taitaa tienata täysipäiväisenä alle 2000 euroa netto.
Olen sosiaalialalla, amk-tutkinto ja teen päivätyötä. Ihan normitulot siis tällä alalla.
Mitä työtä teette jos palkka alle 2000e/kk täydet tunnit?
Vastaanottovirkailija, täydet tunnit, vakkarityö, netto n. 1400€.
kun heti löytyi ainakin yksi joka älähti alöoituksen olevan vittuilua.
koska tiedän hyvin monen tienaavan alle kaksi tonnia ihan vakiotyöstä ja kouluja käyneitä. Sihteerejä, lähihoitajia, kassoja, laitoshoitajia, tarjoilijoita, lastenhoitaja jne. Tosiaan, mehän tehdään ne paskahommat, joten ei pitäisi valittaa. En tosin sitä tarkoittanutkaan, en valita omasta palkastani vaan totesin, että on todella naurettavaa kun yli 2 tonnia tienaava kokee olevansa huonopalkkainen, se kuulostaa vittuilulta.
oon ihmetelly voiko kaikki olla niin hyvätuloisia?
päivätyössä on 1935,44, eli ei jää paljon alle 2000€:sta, varsinkin kun monilla on lisiä.