Työkavereista ja työsuhteen päättämisestä... Mitä ajattelet tästä?
Anne on työskennellyt yrityksessä A n. 3 vuotta. Hänellä ei ole työkavereissa mitään uskottuja sydänystäviä, mutta kuitenkin ihan ok kavereita, joiden kanssa tuntevat hyvin toisensa ja viettävät silloin tällöin yhdessä aikaa myös työajan ulkopuolella. Anne ottaa omasta tahdostaan loparit. Eroon ei liity työyhteisön keskeisiä riitoja, häneen kohdistunutta väärinkohtelua tms näkyvää skismaa. Anne ja muut työntekijät lupaavat puolin ja toisin pitää yhteyttä. Välittömästi eronsa jälkeen Anne kuitenkin poistaa kaikki entiset työkaverit Facebookistaan, ja alkaa kohdella heitä kuin ilmaa, esim. kadulla kohdatessa on kuin ei tuntisikaan, ei edes vastaa tervehdykseen. Onko tämä nykyisin ihan normaali tai tavallinen tapa päättää tuttavuus/kaveruus?
Kommentit (16)
Mulla on onneksi jokaikinen työkaveri mitä ihanin ja meitä on täällä monta =)
Yksi vain on joukosta selkäänpuukottaja, mutta sekin ihan mukava kun pitää käden mitan päässä.
Ei kiinosta kaduilla pätkääkään!
joka samassa työpaikassa ollessaan kyllä noteerasi työkaverinsa vapaa-ajallaankin ja vietti heidän kanssaan aikaa.
Tämä henkilö X olet tuskin sinä, joten ei kiinnosta eikä liity tähän sun käytöksesi.
ei ole läheisissä tekemisissä työkavereiden kanssa eikä monikaan pidä entisiin työkavereihin välttämättä yhteyttä, joten se on musta ihan "normaalia".
Tuo fb:ssa poistaminen ja erityisesti se, ettei tervehdi kadulla, kuulostaa oudolta...
Joko syynä on hirveä katkeruus työpaikkaa kohtaan eli on kokenut tulleensa kiusatuksi tmv. tai sitten kyseessä on epäkypsä ihminen. Musta-valkoinen, jolle ihmiset on joko ystäviä tai vihollisia.
Ei vanhoihin työkavereihin sen kummemmin pidetä yhteyttä, mutta tietenkin kadulla tervehditään ja voihan FB:ssä roikottaa kavereina. Ei työelämässä tee verkostot koskaan huonoa, jos haluaa laskelmoida. Itse en edes laskelmoi vaan ole perussosiaalinen ihminen siinä suhteessa, että ei mua haittaa, että on tuttuja siellä ja täällä, vaikkei ne mitään ystäviä olisikaan.
työkaverit on työkavereita Ei kiinosta kaduilla pätkääkään!
En minäkään työkavereita työn ulkopuolella noteeraa, eikä ne mua. Meillä ei muutenkaan töissä olla mitenkään erityisen läheisiä keskenään, ei esim. koskaan jutella mistään henkilökohtaisista asioista vaan vain työasiat hoidetaan. Meillä ei silti ole mitenkän huono henki tai riitoja täällä, ollaanpa vaan kaikki introvertteja omissa oloissamme viihtyviä nörttejä.
Facebookissa en edes ole, enkä tosiaan haluaisi työkavereita fb-kaveriksi jos olisin.
Jospa se Anne vietti työkavereittensa kanssa vapaa-aikaa vain ns. pakosta? Että ei olisi ollut poikkeava. Nyt siis vapautui tästä pakosta.
ole oikeasti ollut kovinkaan innostunut työkavereistaan. Ja on nyt varmaan tyytyväinen kun pääsi niistä eroon.
selkeästi siitä työpaikasta ja/tai työkavereista eroon, mutta ei ilennyt sanoa sitä päin naamaa. Sitä, miksi Anne halusi tehdä pesäeron, ei voi ap:n avauksesta päätellä.
"työkavereita ei työajan ulkopuolella noteerata!!1" -tyypit. Siis oikeasti ette tervehdi jos törmäätte työkamuun kaupungilla? Tai jos olette olleet FB-kavereita (HUOM, ei koske niitä jotka eivät muutenkaan ole Facebookissa koska se on typerää jne, siitä ei tarvitse erikseen kommentoida), välittömästi poistatte ihmisen listoilta kun ei enää joka päivä nähdäkään? Melko erikoista.
Ja ap:lle, ei tietenkään ole normaalia, ainakaan noilla taustatiedoilla. Toki asiassa voi olla jotain jota emme tiedä. Onko Anne esimerkiksi kuullut irtisanoutumisensa jälkeen (väärää?) tietoa selän takana pahan puhumisesta tms?
ja haluaa jostain syystä jättää tuon ajan taakseen. Hänellä voi olla ollut jotain skismoja, josta ei ole puhunut. Tai sitten hänellä on jotain henkilökohtaisia tuntemuksia.
selkeästi siitä työpaikasta ja/tai työkavereista eroon, mutta ei ilennyt sanoa sitä päin naamaa. Sitä, miksi Anne halusi tehdä pesäeron, ei voi ap:n avauksesta päätellä.
Koska lähtöni jälkeen eräs ikävä asia työpaikallamme laitettiin mun syyksi. Jouduin poliisikuulusteluunkin, jossa yllätys, yllätys mut todettiin syyttömäksi.
Mutta rikosilmoituksen tehnyt henkilö oli nimennyt kuulemma juuri minut.
Ja kun olin kuullut aiemmin miten siinä yrityksessä lähtijät haukuttiin ja kaikki paha laitettiin juurikin lähteneiden syyksi, ei tehnyt mieli edes fb näitä ihmisiä tavata.
omituisia ihmisiä oikein sikiää? Mikä helvatan velvollisuus ihmisillä on pitää jossain fb:ssä työkavereita ystävinään? Mihin tuo oletus nojautuu?
Minä ainakin olen oppinut suojaamaan itseni niin, etten kerro itsestäni juurikaan mitään kenellekään, en etenkään työpaikoilla. Mitä enemmän kerrot itsestäsi sen takuuvarmemmin joku näitä tietoja käyttää sinua "vastaan"
Työkaverit on kuitenkin vain työkavereita ja siihen se saa jäädäkin.
Ja toi, että aikuissen ihmisen pitää roikkua jossain fb:ssä..
Koska lähtöni jälkeen eräs ikävä asia työpaikallamme laitettiin mun syyksi. Jouduin poliisikuulusteluunkin, jossa yllätys, yllätys mut todettiin syyttömäksi.
Mutta rikosilmoituksen tehnyt henkilö oli nimennyt kuulemma juuri minut.
Ja kun olin kuullut aiemmin miten siinä yrityksessä lähtijät haukuttiin ja kaikki paha laitettiin juurikin lähteneiden syyksi, ei tehnyt mieli edes fb näitä ihmisiä tavata.
ja siitäkin muuten tuli aika haloo, kun poistin koko fb-profiilin. Nää entiset työkaverit olettivat, että olen tekemässä itsemurhaa.
Siis miten paljon pitikään sietää kaikkea? Saivat aikaan sen, että menetin työkykyni ja jouduin eläkkeelle.
poisti kaikki firman x (entinen työnantajansa) työntekijät fb:sta koska firmassa x potkittiin röyhkeästi päähän tämän tyypin siellä edelleen olevaa kaveria. joka sai kiusaamisen lopuksi vielä lähtöpassit ko. firmasta.
Solidaarisuuspoisto, siis, koska nuo ihanat entiset työkaverit sallivat kiusaamisen ja potkimisen.
Ei kiinosta kaduilla pätkääkään!