Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joskus tuntuu että olis helpompaa olla kuollut kuin päivästä toiseen työtön

Vierailija
01.01.2013 |

Oikeesti, en jaksa enää tätä. Valmistuin pari vuotta sitten unelma-ammattiini enkä ole missään muussa hyvä, joten "korvaavan" ammatin keksiminen on vaikeaa, saati opiskelemaan pääseminen. Oman alan töitä ei ole tai jos on niin ottavat sellaisen joka ei ole ollut näin pitkään työttömänä, joten kierre on valmis. Muitakaan töitä ei ole, tuntuu tosi luuserilta hakea korkeakoulututkinnolla jotakin puhelinmyyjän töitä - tein niitä 18-vuotiaana kesälomalla... Työttömyys tekee minusta ei-minkään, en ole mitään kenenkään silmissä kun ainoa kysymys tuntuu jokaisella olevan että jokos on töitä löytynyt.

Taas alkoi uusi vuosi ja ahdistaa päivästä toiseen maata kotona, etsiä työpaikkoja joita ei yksinkertaisesti ole, yrittää esittää iloista silloin jos näkee muita ihmisiä. Todellisuudessa haluaisin vaan maata peiton alla ja nukkua pois.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olisi helpompaa olla kuollut, niin mikä sinua estää?

Vierailija
22/23 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse olen hyvä lähinnä piirtämisessä. Jep, ei ole siitä ammatiksi kuitenkaan. Teen myyntityötä, jota ajoittain jopa vihaan, enkä koe olevani siinä mitenkään kauhean hyvä. Ihan tavallinen ihminen vaan. Kuitenkin työssä tyydytyksen saa palkkapäivänä, kun liksa pamahtaa tilille. Itse pystyy sitten maksamaan omat kulunsa. Vaikka kuinka joskus vituttais.

Silleenhän se on että ei se työ ole aina mukavaa eikä se unelma. Sitä tehdään että saatais rahaa jolla ostaa koti ja ruokaa. Jos mun ei olis pakko, niin en kävis mun duunissa. Olenkin aloittanut nyt nelikymppisenä opiskelut uudestaan (pikkuhiljaa), niin jospa sitä sitten pääsis tekemään jotain muuta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 16:45"]

No jos olisi helpompaa olla kuollut, niin mikä sinua estää?

[/quote]

Perhe ja siihen liittyvät velvollisuudet.

Ja, ei toki työn tarvitse olla kivaa (olenhan tehnytkin ei-mieleisiä töitä, paljonkin), mutta olisi mukavaa jos se edes jollain tapaa liippaisi omaa alaa. Kaikkein ahdistavinta on se että ensin monta monituista vuotta opiskeli ammattiaan, jossa oli jo valmiiksi hyvä, ja sitten jäikin työttömäksi?! Täydellinen kolaus itsetunnolle, jos sitten päätyykin johonkin ihan muualle töihin :/ Ei niin pitäisi välittää siitä mitä muut ajattelevat, mutta en voi sille mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi