Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Suomessa pariudutaan?

Vierailija
01.01.2013 |

Auttakaa! Minä en osaa!

En saa suomalaisiin miehiin minkäänlaista kontaktia, olen asunut Suomessa nyt kolme vuotta. Ei mitään... Ne eivät hymyile, eivät flirttaile, eivät juttele. ONko vika minussa? Mitä pitää tehdä? En ole ruma, olen ollut joskus ihan hauskaa seuraa. Mitä minä teen?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä missä 30+ naiset ja miehet pariutuu? Etenkin jos ei halua baareissa roikkua. Heti jos jollekin vastakkaista sukupuolta olevalle on ystävällinen, hän luulee että tosissasi "jahtaat" häntä. Miksi ei voi vaan rennosti tutustua, käydä lasillisella jne.? Miksi se on niin iso juttu? Eikö ihmiset oikeesti vaan halua tutustua uusiin tyyppeihin? Tämän ikäisten "kotibileissäkin" ihmiset tuntuu olevan omissa porukoissa niiden kaa jotka jo tuntee. Ihan eri maailma kun 20vuotiailla/opiskeluaikana...

Vierailija
22/34 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on hyvä paikka siihen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.

Vierailija
25/34 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että täällä ei ole ilmassa kivaa "sähköä miesten ja naisten välillä", johtuu siitä että suomipoika on kasvatettu kohtelemaan naista tasaveroisena ihmisenä. Ei siis jallitettavana & huijattavana lihankimpaleena, johon kokeilla machoiluelkeitä. Tiedättehän, pohjoismainen tasa-arvo.

Toinen pointtini: te olette sentään naisia, seuranne on oikeasti haluttua! Kuvitelkaa, millaista miehillä täällä on.

Vierailija
26/34 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa! Minä en osaa!

En saa suomalaisiin miehiin minkäänlaista kontaktia, olen asunut Suomessa nyt kolme vuotta. Ei mitään... Ne eivät hymyile, eivät flirttaile, eivät juttele. ONko vika minussa? Mitä pitää tehdä? En ole ruma, olen ollut joskus ihan hauskaa seuraa. Mitä minä teen?

Maahanmuuttajiahan riittää ihan joka lähtöön jos se on niin vaikeeta suomalaisen kanssa. Itse en käytä alkoholia, mutta kai usein kännissä tavataan, nussitaan ja aamulla se sit selviää että voiko se jäädä siihen kunnes toisin ilmoitetaan.

Vierailija
27/34 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että täällä ei ole ilmassa kivaa "sähköä miesten ja naisten välillä", johtuu siitä että suomipoika on kasvatettu kohtelemaan naista tasaveroisena ihmisenä. Ei siis jallitettavana & huijattavana lihankimpaleena, johon kokeilla machoiluelkeitä. Tiedättehän, pohjoismainen tasa-arvo.

Toinen pointtini: te olette sentään naisia, seuranne on oikeasti haluttua! Kuvitelkaa, millaista miehillä täällä on.

Jos suomalainen mies tarvii rohkaisua muutenkin niin vielä tarvii neuvottelutaitoa koska halutaan että suhde on nykyään enempi bisnesdiili 50/50 periaatteella.

Vierailija
28/34 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi Suomessa nyt jo yli 10 vuotta asunut ulkomaalainen ystävä (mies), joka on kysynyt ihan samaa, nimenomaan miesten roolista.

Mä olen aina ihmetelly tämän valossa puhetta naisen seksuaalisesta vallasta. Ok, en oo mikään kaunotar, mutta ihan ok-näköinen ja normaalipainoinen, sosiaalinen, älykäs ja hauska nainen, muttei mulla koskaan oo ollut erityistä vientiä, että olisin sitä mystistä valtaa voinut käyttää.

Vierailija
29/34 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kuin se että olisi aktiivisempi, tarkoittaisi että on naista halveksiva ja huijaava tyyppi joka haluaa vaan jotenkin jallittaa naisen antamaan.

Kuitenkin omat kokemukseni asumisesta ns. machokulttuurimaasta jossa naista aktiivisesti lähestytään ovat sellaiset, että ei sielläkään miesten suuri enemmistö todellakaan kohtele naisia alentavasti ja pyrkien jallittamaan, vaan se flirtti on kyllä molemminpuolista touhua ja oikeastaan nainen on se jolla on valta - valta jättää miehen yrittäminen huomiotta tai torjua se. Sitäkään ei siellä oteta niin vakavasti koska aloitteiden tekeminen ei ole niin kuolemanvakavaa, vaan vähän kuin kokeillaan kepillä jäätä ja jos tästä kohtaa ei jää kestä, mennään muualta sitten ;-)

En minä kyllä ikinä kokenut siellä toisenlaisessa kulttuurissa olevani jotenki jallitettava vaan päinvastoin, jopa palvottu, haluttu. Pelasin itse samoja pelejä ja se piristi arkea huomattavasti :)

Vierailija
30/34 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ihmetelly tämän valossa puhetta naisen seksuaalisesta vallasta. Ok, en oo mikään kaunotar, mutta ihan ok-näköinen ja normaalipainoinen, sosiaalinen, älykäs ja hauska nainen, muttei mulla koskaan oo ollut erityistä vientiä, että olisin sitä mystistä valtaa voinut käyttää.

Sama juttu täällä, olen ihan perusnätti hoikka tavisnainen, ja ei mitään vientiä kyllä erityisemmin ole.

Mutta usein nämä "naisten vallan" julistajat tarkoittavat jotain sellaista että jos olet baarissa valomerkin aikoihin niin nainen kyllä halutessaan saa sitä yhdenyön panoseuraa. Tämä on kyllä ihan tottakin, mutta harmi kyllä, se ei ole sitä mitä me useimmat naiset kaipaamme, ja kun mennään siihen että halutaankin vakava ihmissuhde eikä pelkkää kertaseksiä, niin eipä enää olekaan mitään naisten valtaa missään. Päinvastoin sitoutumishaluisista miehistä on pula.

Vierailija
31/34 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se mies, joka aloitin "deittipalstan naiset ovat nirsoja"-ketjun.

Aloittajalle voisin sanoa, että rohkeasti vain tekemään aloitetta, ei kaikki miehet kauniita naisia pelkää, vaikkeivät ehkä osaakaan aloitetta tehdä. Ujous voi joillain olla suurempi tekijä.

Kuten yllämainitussa ketjussakin kerroin, koen itselleni huomattavasti helpommaksi lähestyä naisia luonnossa. Yksinäisiä, tai vaikka kaverinsakin kanssa "yksin" olevia naisia on ikävä katsoa baarissa ja siksipä yleensä menenkin juttelemaan mukavia heidän kanssaan. Siis molempien, enkä vain toisen kanssa. Kyllä sen sitten huomaa, jos ei yhtään kemiat kohtaa kummankaan kanssa, mutta asiallisella käytöksellä ja melkein selvinpäin olemalla harvoin tulen kuitenkaan heti torjutuksi. Käyttäydyn asiallisesti, enkä ala ahdistelemaan tai vonkaamaan. Olen huomannut, että naiset pitävät siitä, että heidät huomioidaan asiallisesti, mutta tästä muodostuukin itselleni ongelmaksi se, että olen liian kiltti, enkä sitten "ujouteni" takia tee sitä THE aloitetta pidemmälle. En halua vain leikkiä naisten kanssa. Siksipä harvoin pääsenkään saatille tai hitaille ja kaverini mielestä rimani onkin liian korkealla, eikä siksi onnistu. Hän myös toisaalta hieman ihmettelee, kuinka uskallan ja pystyn näille kauniillekin naisille juttelemaan ilman, että ajavat pois. En itse halua ajatella näin, enkä tee naisista jotain objekteja, jota ei muka uskaltaisi lähestyä pelkän ulkonäön perusteella, ihmisiä kauniitkin naiset ovat.

Mieluummin pidän hauskaa ja juttelen kauniin ja mukavan ihmisen kanssa ja se ehkä johtaa johonkin. Nimenomaan siis muuhunkin kuin pelkkään yhden yön kaatoon ja jos ei johda enempään, niin voin silti olla puhtaalla omallatunnolla käytökseni puolesta vaikka hieman harmittaisikin, kun en yrittänyt enempää, mutta useammin se liikayritys on kostautunut kuin onnistunut.

Ennenkuin joku takertuu, niin tämä on vain korostetusti tarkoitettu osaksi keskustelua, etteikö kaunista naista voisi lähestyä. Tämä ei siis ole lähtökohtaisesti pinnallinen kirjoitus ja kauneus on aina katsojan silmässä.

Mikäli tämän lukee joku, joka epäili tuossa aloittamassani "nirso"-ketjussa minua katkeraksi, niin tämä toimikoon osaltaan selityksenä sille, miksi tosielämä tuntuu itselleni luontevammalta verrattuna nettimaailmaan. Netissä torjunta on naisille huomattavasti helpompaa vain jättämällä vastaamatta, eikä edes yritetä "keskustella" ja tutustua miehen kanssa.

Saakohan tuosta pitkästä tekstistä mitään selkoa, yrittäkää kuitenkin :).

Vierailija
32/34 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse en käytä alkoholia, mutta kai usein kännissä tavataan, nussitaan ja aamulla se sit selviää että voiko se jäädä siihen kunnes toisin ilmoitetaan."

Aika monella. Reps.

Vierailija
33/34 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä kerron, miten mä ja mun aikuiset ystävät (ei mitään teinejä) ovat löytäneet kumppaneita ja pariutuneet.

Yksi oli töissä kassalla ja jutteli usein erään vakiasiakkaan kanssa. Hymyilyä ja kevyttä ns. flirttiä kesti yli puoli vuotta, ja sitten kassalla ollut (naispuolinen) päätti että asialle voisi tehdäkin jotain. Kysyi mieheltä: Haluatko puhelinnumeroni? Mies halusi. Kävivät yksillä treffeillä ja muuttivat yhteen ihan samantien. Takana nyt about 5 v. yhdessä.

Kaverinsa häissä yksi nainen iski bestmanin rohkealla flirttailulla. Tapasivat siis noissa häissä ensimmäisen kerran ja kuulemma viettivät seuraavan yön yhdessä, ja sen jälkeen olivatkin aikansa erottamattomat, kunnes tuli ero kuitennkin.

Sattuma ja yhteiset kiinnostuksen kohteet: nainen oli lenkkeilemässä kotinsa läheisellä pururadalla mutta onnistui jotenkin satuttamaan nilkkansa (kaatui eikä jalka kestänyt painoa), siihen osui sitten mies, joka mielellään auttoi naisen kotiinsa tukemalla, että nainen pystyi pomppomaan yhdellä jalalla. Nainen keitti kahvit ja siitä se lähti. Aika Jane austenia?? :)

Sitten on löytynyt kumppari sisaruksen kavereista, kavereiden kavereista, liikuntasalilta ja ruotsinlaivalta.

Mun neuvo on kaunis hymy, helposti lähestyttävä asenne ja pilkettä silmäkulmaan. Netti on myös hyvä paikka löytää.

Vierailija
34/34 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ole aktiviinen asiassa itse. Kukaan ei hae sinua kotoa seurustelemaan, tutustu vastakkaiseen sukupuoliin ja tee itse aloitetta.

2. Muuta itsesi paremmaksi ihmiseksi. Laihduta, kaunistaudu/komistaudu. Kurista sisäinen ujoutesi, sillä ainoastaan itsevarmat henkilöt menestyvät elämässä. Pätee myös parisuhdeasioihin.

3. Hymyile paljon. Kukaan ei tykkää murjottajasta.

4. Netti on ihan oikeasti hyvä kanava parisuhteen löytämiseen, erityisesti ujommille ihmisille (= suurin osa suomalaisista?). Sen käyttämisessä tähän tarkoitukseen ei ole mitään väärää tai hävettävää, itsekin tunnen monia pareja, jotka alun perin ovat tavanneet juuri netissä.

Sovellapa ensin näitä neuvoja ja kokeile, tärppääkö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi