Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan kamala olo! Arvostelin miestä juomisesta ja valehtelusta lasten kuullen.

Vierailija
01.01.2013 |

Kaikki mitä sanoin, on totta, mutta ei sitä olisi lasten tarvinnut kuulla kuitenkaan. En saa ääntäni pysymään hiljaisena, kun mies ei ota vastuuta tekemisistään, vaan vastaa minua syyllistäen.

Miten saan korjattua tilanteen lapsille? En voi valehdellakaan, että äiti liioitteli asiaa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kielenkäyttöä. Isän ja minun pitää keskustella aikuisten asioista kyllä, mutta en saa huutaa. Onko teillä paha mieli?"

Vierailija
2/9 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kielenkäyttöä. Isän ja minun pitää keskustella aikuisten asioista kyllä, mutta en saa huutaa. Onko teillä paha mieli?"

En sentään huutanut, mutta liian kovaa puhuin. Meidän lapset on jo isoja, joten mietityttää, miten paljon he miettivät sanojeni sisältöä.

Ärsyttää niin kovasti, kun mies väistelee ja yrittää vain olla, kun minä haluan, että asiat otetaan esille, että kukaan ei saa sikailla perheessä. Mies esiintyy sitten hyvänä ihmisenä, joka osaa pitää äänensä hiljaisena, eli käytännössä ei sano mitään.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ensin toinen tekee jotain niin törkeää, että nostaa v-käyrän niin korkealle, että menettää malttinsa. Sitten se tupeksija (mies) on että "älkää pelätkö kun äiti räyhää".

Noin on meillä joskus käynyt, kerrassaan sikamaista.

Vierailija
4/9 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän he ovat varmasti ainakin juomisen huomanneet, ja on mielestäni oikein, että siihen puututaan näkyvästi eikä sitä hiljaa hyväksytä perheessä.

Muutenkin lasten on hyvä nähdä myös negatiivisia tunteita, vihaisuutta ja tunteiden käsittelyä, koska sellaista elämä on. Toki on hyvä jutella asiasta sitten jälkeen päin, kun on rauhoittunut.

Lapset ovat tosi fiksuja, ei heitä tarvitse enää isoina pumpulissa pitää. Parempi, kun näkevät ongelmat ja osaavat sitten itse ehkä elää ja kohdella läheisiään fiksummin.

Vierailija
5/9 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

selität niille että suutuit koska et pidä siitä että isä juo viinaa. Mitä sitä salaa, on ne sen huomanneet. Sano ettei se ole lasten huoli ja että äiti teki väärin kun puhui siitä lasten kuullen.

Sitten voit puhua miehesi kanssa ja kertoa että aiot antaa lapsille päihteettömän kodin, ja mies saa päättää jakaako sen kodin teidän kanssa.

Vierailija
6/9 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen enempää juomista, koska hän joi aamuyöllä (mikä on minusta selvä merkki, että kaljaa on saatava, se minkä ehtii vielä juoda). Mies sanoi vain, että hänen pitää miettiä näitä asioita ja alkuiltahan oli ollut hyvä... Hän ei tajua, että ei ole oikein juoda yksin aamuyöllä ja valehdella juomisensa puolesta.

-ap

Vierailija
7/9 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan silloin kun tahtoo ja niin paljon kuin tahtoo. Varsinkin, jos ei käytöksellään vaaranna lasten turvallisuutta.

Ikävää vain on hänen terveytensä ja teidän liittonne kannalta se, jos hän on alkoholisoitumassa- Et kerta kaikkiaan saa pakotettua häntä lopettamaan. Alkohisti juo niin kauan kuin tuntee siihen tarvetta.

Sinun on päätettävä elätkö juovan ihmisen kanssa vai et. Voit muuttaa asioita ainoastaan omalla tahollasi.

Vierailija
8/9 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin miehelle, että en halua elää miehen kanssa, joka valehtelee juomisesta ja valehtelee ylipäätään, ja miehen kanssa, jolle juominen on niin tärkeää, että hän juo aamuyöllä, kun pitäisi jo nukkua. Voidakseen olla minun mieheni, hänen pitää sisäistää ne asiat itse, ei edes vain noudattaa minun toiveitani.

-ap

ihan silloin kun tahtoo ja niin paljon kuin tahtoo. Varsinkin, jos ei käytöksellään vaaranna lasten turvallisuutta. Ikävää vain on hänen terveytensä ja teidän liittonne kannalta se, jos hän on alkoholisoitumassa- Et kerta kaikkiaan saa pakotettua häntä lopettamaan. Alkohisti juo niin kauan kuin tuntee siihen tarvetta. Sinun on päätettävä elätkö juovan ihmisen kanssa vai et. Voit muuttaa asioita ainoastaan omalla tahollasi.

Vierailija
9/9 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa puhua heidän kanssaan miten paljon tuo asia heihin sattuu ja mitä itse ajattelevat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä