Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ihastunut mieheni kaveriin :(

Vierailija
01.01.2013 |

Näin on nyt päässyt käymään... Pitkään aikaan en juuri huomioinut tätä mieheni kaveria, sillä hän on melko epäsosiaalinen nörttityyppi joka ujostelee kovasti naisten seurassa. Nyt kuitenkin kun hän on tottunut ainakin minun läsnäoloon, niin näen hänet uudessa valossa.

Kun he istuvat mieheni kanssa vierekkäin, niin vaikka voin rehellisesti sanoa rakastavani omaa höpsöä ja kultaista miestäni, niin tätä toista miestä sen sijaan ihailen eri tavalla. Hän on niin fiksu, lukenut ja älykäs. Olemme samanlaisia tietyllä tavalla; me molemmat rakastamme filosofointia sekä tieteestä, taiteesta jne. puhumista. Olemme myös käyneet samaa yliopistoa. Mieheni on käynyt amiksen, mikä ei sinänsä haittaa mitään, mutta tuon kaverin kanssa voimme käydä aivan erilaisia keskusteluja. Niin lennokkaalle ja kiehtovalle tasolle en mieheni kanssa pääse koskaan.

Tunnistan edelleen oman mieheni hyvät puolet, mutta näin se kai menee että sitä kaipaa mitä ei voi saada. En tunne fyysistä vetoa tähän toiseen mieheen, mutta henkisesti tunnen jonkinlaista yhteyttä häneen, ja ihailen hänen ajatusmaailmaansa suuresti.

Mitä ajattelette tästä? Olen itse hyvin hämmentynyt ja surullinen, lähinnä siksi, että omasta suhteestani puuttuu jotain sellaista, mikä mahdollistaa ihastumisen toiseen mieheen. Olen yrittänyt luoda samantapaista keskustelua oman mieheni kanssa, mutta hänellä ei vain ole sellaista mieltä jonka voisi helposti yllyttää pohdiskelemaan kaikkea mahdollista ja mahdotonta. Tykkää pysyä enemmän asialinjalla. Kun olemme kahdestaan, asia ei vaivaa niin paljon, mutta kun tämä kaveri on paikalla, oma mieheni näyttää silmissäni joskus aika surkealta tämän asian suhteen :( Neuvokaa, jos keksitte mitään mistä olisi apua!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mikä on ongelma? Voihan sinusta ja tästä kaverista tulla hyvät ystävät, niinhän ne ystävyyssuhteet syntyvät että on samalla aaltopituudella.

Minäkin olen ihastunut mieheni kaveriin ja tunnen fyysistä vetoa. Se vasta ongelma onkin.

Vierailija
2/10 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynyt amiksen.Vittu mikä lokeroiva lehmä olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynyt amiksen.Vittu mikä lokeroiva lehmä olet.

käyttänyt sanaa "vain", ja mainitsin että miehen koulutustausta ei haittaa minua ollenkaan. Hän on menestynyt alallaan ja olen hänestä todella ylpeä. Sama opiskelutausta sen sijaan yhdistää minua ja mieheni ystävää, sillä yliopistossa yksinkertaisesti oppii tietyn tavan katsoa ja analysoida maailmaa. Tai ainakin sillä alalla mitä minä ja tämä ystävä olemme opiskelleet. Ihmisen kokemukset totta kai muokkaavat ajattelutapaa, ja minulla ja tällä toisella miehellä ajatusmaailmat kohtaavat 100-prosenttisesti. Oma mieheni on omalla tavallaan loistava ihminen, mutta häntä en ymmärrä samalla lailla kuin tätä toista miestä.

Ap

Vierailija
4/10 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mikä on ongelma? Voihan sinusta ja tästä kaverista tulla hyvät ystävät, niinhän ne ystävyyssuhteet syntyvät että on samalla aaltopituudella.

Minäkin olen ihastunut mieheni kaveriin ja tunnen fyysistä vetoa. Se vasta ongelma onkin.

voimme olla ystäviä ja olemmekin. Onneksi en tunne fyysistä vetoa häneen, mutta toisaalta "henkisen vedon" tunteminen on tietyllä tavalla vielä kamalampaa, sillä joskus tunnen häneen syvempää yhteenkuuluvuuden tunnetta kuin omaan mieheeni...

Ap

Vierailija
5/10 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilma että petät miestäsi.

ihmiselle on suotu viisaat aivot, jotta hän voisi käyttää niitä eikä mennä vaan sydämen fiilisten vietävinä.

Tuskin itsekään olet täydellisyyden perikuva, opettele (tahdo opetella) rakastamaan miestäsi sellaisena kuin hän on.

Eikä myöskään se filosofikamu ole täydellinen.

Vierailija
6/10 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilma että petät miestäsi.

ihmiselle on suotu viisaat aivot, jotta hän voisi käyttää niitä eikä mennä vaan sydämen fiilisten vietävinä.

Tuskin itsekään olet täydellisyyden perikuva, opettele (tahdo opetella) rakastamaan miestäsi sellaisena kuin hän on.

Eikä myöskään se filosofikamu ole täydellinen.

Minä en ole täydellisyyden perikuvaa nähnytkään :) Olenkin aina yrittänyt ajatella etten voi läheisiltänikään vaatia täydellisyyttä ja tiettyyn muottiin sopimista. Mieheeni en varmaan olisi millään lailla tyytymätön, jos ei olisi tätä toista miestä jossa ilmenevät juuri ne ominaisuudet, mitä miehessäni ei ole. Yritin kieltää asian kauan mutta olen kyllä häneen hirveän ihastunut. Hän ymmärtää ajatukseni täydellisesti ja tuntuu tietävän "kaikesta kaiken" olematta silti ylimielinen. Ihailen hänen älyään ja tietämystään todella paljon.

Ap

Vierailija
7/10 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tahdon rakastaa. Tuo on ihastusta, jos miehessäsi on noin vähän puutteita, mieti, että tuolla ajattelumallilla löydät siitä toisesta jotain muuta vikaa, kun taas naapurin ruoho alkaa vihertää.

Vierailija
8/10 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mikäs sen kiinnostavampaa.

Henkinen yhteys on tärkeää. Siksi en ymmärrä, miksi ihmiset heti hermostuvat, jos joku kertoo olevansa keskustelun suhteen eri aaltopituudella eri koulutuksen saaneen ihmisen kanssa. Yliopiston ja amiksen käyneet eivät yleensä omaa samankaltaista tai yhtä laajaa yleissivistystä. Ei vaikka heti joku vinkuu, että kyllä minun amismieheni on paljon fiksumpi kuin kaikki maisterit.

Neuvoa en osaa. Olet tehnyt valinnan, joka joltain osin on osoittautunut virheelliseksi. Ihastuminen puolison kaveriin on viatonta vain niin kauan kuin et tee asialle mitään. Jos teet, niin pilaat sekä oman liittosi että miesten keskinäisen ystävyyden.

Vierailija
9/10 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mikäs sen kiinnostavampaa.

Henkinen yhteys on tärkeää. Siksi en ymmärrä, miksi ihmiset heti hermostuvat, jos joku kertoo olevansa keskustelun suhteen eri aaltopituudella eri koulutuksen saaneen ihmisen kanssa. Yliopiston ja amiksen käyneet eivät yleensä omaa samankaltaista tai yhtä laajaa yleissivistystä. Ei vaikka heti joku vinkuu, että kyllä minun amismieheni on paljon fiksumpi kuin kaikki maisterit.

Neuvoa en osaa. Olet tehnyt valinnan, joka joltain osin on osoittautunut virheelliseksi. Ihastuminen puolison kaveriin on viatonta vain niin kauan kuin et tee asialle mitään. Jos teet, niin pilaat sekä oman liittosi että miesten keskinäisen ystävyyden.

Mieheni ystävä on todella kiinnostava persoona, hän tietää niin paljon kaikesta mahdollisesta ja on mieleltään avoin ja innokas keskustelemaan ihan mistä tahansa. Oma mieheni on yleensä tuppisuuna vieressä kun keskustelu pääsee kunnolla käyntiin.

Oikeastaan en ole hirvittävän huolissani siitä että tunnen ihastumisen tunteita juuri miehen ystävää kohtaan, sillä en ole pettäjätyyppiä. Enemmän pelkään mitä tämä kertoo nykyisestä suhteestani. Suhteemme on aina ollut vakaa ja tasainen, ja olemme syvästi kiintyneitä toisiimme. Mutta nyt vasta huomaan mitä olen menettänyt, kun en ole pitänyt hyvää keskustelutaitoa ym. edellä mainittuja asioita tärkeinä kriteereinä kumppania valitessa. Ei oma miehenikään tietenkään ole keskivertoa huonompi, tuo hänen kaverinsa on vaan keskivertoa huomattavasti ylempänä, ja hän herättää minussa uusia ajatuksia koko ajan, pakottaa haastamaan mielipiteeni. Se on virkistävää, ja nyt keskustelu oman mieheni kanssa tuntuu tylsältä.

Ap

Vierailija
10/10 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tahdon rakastaa. Tuo on ihastusta, jos miehessäsi on noin vähän puutteita, mieti, että tuolla ajattelumallilla löydät siitä toisesta jotain muuta vikaa, kun taas naapurin ruoho alkaa vihertää.

että kaikissa meissä on jotain vikaa... Jos täydellistä puolisoa etsii niin ikuisuusprojekti on edessä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme