Auttakaa.. e-pilleriongelma
Olen vuosien pilleritauon jälkeen alkanut käyttää yhdistelmäehkäisypillereitä ja kokeillut jo useampaa merkkiä, mutta joka kerta eteen tulee sama ongelma: lähes jatkuva vuoto ja muut vuoto-ongelmat. Menkat ei tule taukoviikolla vaan viikon tai jopa kaksi ennen sitä tai vaihtoehtoisesti kestävät viikkotolkulla. Välillä lähes koko kuukausi tiputteluvuotoa, välillä ihan megalomaaniset vuodot.
Onko muilla vastaavaa ongelmaa ja oletteko löytäneet merkkiä, joka sopisi? Yleensähän e-pillereiden pitäisi säännöllistää ja niukentaa vuotoja, minulla tilanne on ihan päinvastainen. Olen kyllä menossa (taas) gynelle, mutta kiinnostaisi kuulla kokemuksianne..
Kommentit (2)
Minä aloitin 10 vuotta sitten Mercilon pillereillä ja oireilin samoin kuin sinä. Vuotoja tuli milloin sattuu ja lähes jatkuvasti. Oma kiertoni oli vahva ja Mercilonit ei riittäneet. Lääkärin suosituksesta vaihdoin Minulet merkkisiin ja niillä on menty 10v ongelmitta (odotan jo niin, että voisin n. puolen vuoden päästä lopettaa pillerit kokonaan;).
Eli sun tarvitsee löytää hitusen korkeamman hormonitason pillerit..toki aina on muitakin ehkäisymahdollisuuksia. Voisithan sä kokeilla minipillereitä, jos mitkään yhdistelmäpillerit ei tunnu sopivan..
eivät toimi mitkään nämä modernit matalahormoniset pillerit (kuten Yasmine) vaan elämä on niiden kanssa samanlaista kuin juuri kuvailit. Ainoa, joka toimii on Diane Nova. Mitään välivuotoja ei ole.