Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mun pitäisi lopettaa tupakanpoltto? Tahtoa löytyy, mutta se viimeinen pisara puuttuu..

Vierailija
31.12.2012 |

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laittoi miettimään miten haluan loppuelämäni viettää. En polta paljoa, mutta en pääse irtikään. Katala aine. Lopeta ajoissa jos pystyt, mä en vielä oo pystynyt

Vierailija
2/40 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkärangatonta lapamato touhua. Vedä vaan kessua keuhkot täyteen, rupsahda ennen aikojasi ja sairastu vaikka keuhkosyöpään. sitten kun keuhkoahtauma iskee niin voi voi sitten onkin jo liian myöhäistä itkeä. nyyh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pysty kuitenkaan.

Vierailija
4/40 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai mitään muutakaan tautia. En tiedä voiko johtua tupakoinnin lopetuksesta. Iso syy lopettamiseen oli se, että joka paikassa toitotettiin kuinka ihosta tulee kirkkaampi ja kauniimpi. Hevon kukkua, minulle tuli kamala näppylätauti.

Yksinäinenkin olen kun kaikki kaverit karttaa, eivät pyydä tupakkapaikalle juoruamaan. Olen sanonut kaikille, ettei savu minua haittaa. Enpä tiedä miksi kannattaa lopettaa, ehkä välttyy ahtaumalta?!

Vierailija
5/40 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakkaan kaikki kuolee.

On monia jotka elävät viimesen päälle terveellisesti ja sairastuvat.

Sitten on lähemmäs 100v mummoja/pappoja jotka polttavat kun korsteenit.

Vierailija
6/40 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haulla "smoking kills"

Minä en voi tehdä päätöstä puolestasi. Älä odota, siis että minä ottaisin vastuun puolestasi, ja sanoisin sinulle jotain, mikä saa sinut tekemään päätöksen tupakoinnin lopettamisesta. Vain sinä ja sinä yksin olet siitä vastuussa.

Vierailija
7/40 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toisella tupakoitsijalla on kroonistunut keuhkoputkentulehdus, joka kehittyy viidenneksellä (tai jopa paljon useammalla) tupakoitsijoista keuhkoahtaumataudiksi. Tupakkayskä on siitä ensioire.

Tuohon tautiin on kamala kuolla. Siinä hengitys vaikeutuu pikku hiljaa, kunnes tukehtuu hitaasti kuoliaaksi. Parannusta ei ole.

Tauti on lähes yksinomaan tupakoitsijoiden tauti. Vielä voit sen välttää!

Vierailija
8/40 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se elämänlaatua heikentää kaikilla tupakoitsijoilla. Henki kulkee varmasti huonommin ja mitä enemmän ikää tulee, sitä varmemmin keuhkoahtauma tai joku muu sairaus iskee. Turha vähätellä seurauksia, yhtäkään tervettä tupakoitsijaa en ole nähnyt.

Vierailija
9/40 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i Turha vähätellä seurauksia, yhtäkään tervettä tupakoitsijaa en ole nähnyt.

[/quote]

Hän on perusterve ja aina menossa. Polttanut n. 50v.

Isäni ei polttanut koskaan ja sairauksia oli vaikka muille jakaa. Hän kuoli alle 50v.

Vierailija
10/40 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi tietty se vapaus ettei tarvitse miettiä missä voi polttaa ja milloin, tiedostan terveysvaikutukset mutta ne ei mua saaneet vakuuttuneeksi. Mun lopettaminen tapahtui neljänne raskauden takia (en ytään tupakkaa polttanut raskaana, mutta väleissä aina) ja tupakka pysyi poissa koska tiesein että lapset alkavat aavistaa ja muistaa enkä halu heidän silmissään olla tupakoiva äiti. Kerran poltin baarissa ja sen hedarin jälkeen ei ole ollut ikävä! Paitsi toisinaan, kuulaana iltana koiran iltapissan aikaan hedän happihenkosia ja muistelen miltä tuntui tupakoida.

Vierailija
11/40 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ollut viitisentoista vuotta polttamatta ja sitä ennen polttanut 25 vuotta. Lääkäri sanoi, että riski oli monikymmenkertainen sairastua keuhkosyöpään verrattuna sellaiseen, joka ei ollut koskaan polttanut. Äitini viimeistä kuukautta seuranneena vetoan kaikkiin, jotka polttavat, lopettakaa.

Vierailija
12/40 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isälläsi oli sairauksia, ei se poista sitä tosiasiaa, että äitisi on takuulla saanut elimistöönsä vaurioita 50 v. polttamisen jälkeen. Vai kuvitteletko tosiaan, että äitisi olisi se poikkeus niiden kaikkien joukossa ja se myrkkyjen määrä ei vaikuttaisikaan häneen mitenkään. Onnea vaan ja menestystä, toivon todella että niin olisi ja hän elää terveenä 120 vuotiaaksi. Äitisi muuten näyttäisi varmasti vieläkin upeammalta jos ihonsa olisi heleä. Ensimmäinen asia, jonka tuntemani lopettaneet naiset ovat huomanneet, on juuri ihon värin muuttuminen kauniimmaksi.

Vierailija
13/40 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ollut viitisentoista vuotta polttamatta ja sitä ennen polttanut 25 vuotta. Lääkäri sanoi, että riski oli monikymmenkertainen sairastua keuhkosyöpään verrattuna sellaiseen, joka ei ollut koskaan polttanut. Äitini viimeistä kuukautta seuranneena vetoan kaikkiin, jotka polttavat, lopettakaa.

Vierailija
14/40 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainostavat just tota että keuhkot puhdistuu ja iho muuttuu paremmaksi.

Minulla ei iho parantunut vaan paheni, jotain ihan kamalaa.

Painokaan ei ole noussut vaikka oikein odotin sitä.

Vierailija
15/40 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkosyöpä voi myös kehittyä todella pitkään.

Vierailija
16/40 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkosyöpä voi myös kehittyä todella pitkään.

Vierailija
17/40 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lomilla ja viikonloppuisin poltin ja joskus sitten päivittäinkin. Sitten taas olin pari kuukautta ilman. Tätä kesti kaikkiaan 5v.

Sitten aloin inhota ihmisiä, jotka haisevat tupakalle tai joitten elämää määrää tupakka. Ja tähän juuri tupakkatuotanto pyrkii eli koukuttamaan.

En halunnut olla yksi orja, vaan päättää itse elämästäni, ei tupakan johdolla elämistä.

Aloin tarkkailla tupakoivia ihmisiä eli heillä on kiire ruokailusta tupakalle, tarvitsevat enemmän taukoja työstä, haisevat, kunto loppuu lenkillä nopeammin, tarve saada hermosavuja.

Päätin, etten ole yksi heistä.

Vierailija
18/40 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itsellesi uusi alku, ilman jatkuvaa kuolemanpelkoa.

Vierailija
19/40 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoivatko kommentit päätöksessäsi vai jatkatko niinkuin ennenkin?

Vierailija
20/40 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue Stumppaa tähän kirja, sillä pääset eroon. Ja jos et pääse, olet ainakin hitusen viisaampi.