Miten pitkälle työkkäri voi kytätä?
Missä mennään työvoimatoimistojen käytäntöjen kanssa tätä nykyä? Kytätäänkö siellä oikeasti jopa mielenterveyttä ja muuta "elämäntilannetta"? Koska olen kuullut, että ne saattavat järjestää kaikenlaista jäynää, jopa palavereita, joissa on sekä työvoimavirkailija että sossun virkailija ja kaiken kukkuraksi vielä psykiatri tenttaamassa yksityisasioita. En ikimaailmassa ala semmoiseen pyöritykseen!
Kummallista jos pitää työnhaustakin tehdä jokin "moniammattimaisen" säätämisen paikka. Mitä se työkkärille kuuluu, miten kukin elää? Työtähän sieltä vain ollaan hakemassa.
Kommentit (2)
Tätä palvelua tarjotaan työvoiman palvelukeskuksen puolella. Palveluun pääsee vain jos sille on tarvetta ( saat esim. sosiaalitukea) ja vain sinun omalla suostumuksellasi. Ketään ei pakoteta. Psykiatria voidaan myös käyttää, jos sille palvelulle on tarvetta ja suostut siihen. Eli kenellekään ei tule yllätyksenä nämä.
Voi jestas jos tohon on menty! Silloin kun tarvitsin itse työkkäriä niin ilmoitin virkailijalle että etsin itse työni, ja tämä sopi myös hänelle. Löysin sitten sen työpaikankin eli minulla ei ole kokemusta siitä jos olis pitkäaikaistyötön. Käytäntöhän voi olla eri sillon, ja tietty jos virkailija haluaa olla hankala niin...