Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ASUMISTUEN VUOSITARKASTUS

Vierailija
31.12.2012 |

eli vuositarkastus on tulossa 1.5.2013 katotaanko siinä vuoden 2011 tulot?? joka on viimeisin vahviistettu verotus.. sairastuin muutama vuosi sitten kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön ja masennukseen jonka vuoksi hoidin asiani todella metsään.

sain jo 2011 täyden asumistuen vaikka työskentelin muutaman kuukauden mutta en ilmoittanut asiasta kelalle..vaan otin rahat itselleni ja katosin ulkomaille enkä miettinyt järjellä asioita!..=( nyt pelkään kuollakseni että kela tarkastaa nimenomaan juuri 2011 tulot ja vie asian poliisille..niinkuin kuulemma herkästi tekevät..=( siihen minulla ei olisi varaa minulla on nimittäin jo ehdollinen tuomio alla petoksesta (otin pikavippejä tuhansien edestä enkä maksanut takaisin) silloin olin saanut jo diagnoosin mutta oikeudessa ei auttanut se eikä myöskään syvä katumus..=(

nyt kun haluaisin aloittaa uuden elämän on pelko että joudun vielä vankilaankin..sairauden myötä ystävät kaikkosivat en jaksa jos menetän nyt myös vapauteni..=(

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet joskus aikoinaan hakenut asumistukea kun puhut vuositarkastuksesta?

Eli asuikko 2011 ja 2012 samassa, johon nyt tulossa vuositarkastus?

Miksi sitä ei ole huomattu 2012?

Ei kait siitä ny vankilaan joudu, mutta kannattaisi se myöntää että olet saanut liikaa astukea.

Kun se nyt tarkistetaan ja jos/kun sitä saat, niin kela perii takaisinperintänä liikaa maksetun.

Minimi mitä takasinpäin maksetaan on jotain reilu 18 euroo kuussa.

Eli jos olet oikeutettu 300 euron asumistukeen, kela maksaa ton ja miinustaa sen 18 + euroo eli 281 jotain. Mut kannattaa antaa mennä astuen vuokranantajan tilille.

Enemmänkin voi kuussa lyhentää.

Vierailija
2/4 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksarin avulla metsään löytäneitä on monta.

Mutta älä hätäänny. Vankila ei ole paikkasi. Hain aikanaan opintotukea ja opinto-ohjaaja neuvoi virheellisesti kun kysyin pitääkö asumistuki lakkauttaa. Sain siis samassa kuussa opintotukea ja asumistukea. KELA reklamoi lähettämällä laskun perässä, valitsin vaihtoehdon maksaa takaisin vähentämällä tulevista tuista joihin olin oikeutettu. Eli takaisinmaksu on se ensimmäinen keino selvitä. Jollei sitä saa sovittua niin käräjille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut kelan asiakkaana vuodesta 2008 nykyiseen asuntoon muutin keväällä 2011 ja hain ihan normaalisti yleistä asumistukea,seuraava takistus ihan normaalisti 2012 eli tänä vuonna. ja en puhunut asiasta tämän vuoden tarkistuksessa mitään.tänä vuonnahan niillä on ollu verotus vuodelta 2010 vielä käytössä jos ne on niitä katsonut...

kun en tiedä varmasti tarkistaako ne tuossa tarkistuksessa ne..en halua olla vilpillinen mutta olen aivan varma että joudun vankilaan..sain jo 6kk.ehdollista niiden vippien takia eikä sairauteni merkannut silloinkaan yyhtään..=(

2011 keväällä ei siiis tuloja enkä suunnitellut edes täihin menoa,kunnes elokuussa 2011 menin 3,5kk.deksi ja painoin yliöitä ja ehdin tienaamaan 10 000e..ei siis hyvältä näytä...=(

Vierailija
4/4 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen provon avittamanako mammat tulevat nyt katumapäälle. Nyt on aika tunnustaa kaikki vuoden synnit. Antakaapa tulla.