Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HELP! Mitä kivunlievitystä 14v tytön kuukautiskipuihin?

Vierailija
30.12.2012 |

Kun buranasta ei ole apua. Kivut ovat sitä luokkaa, että tyttö makaa sikiöasennossa sängyllään vain.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tulee kokeillaan. Reseptilääke, kolulääkäriltä saatiin resepti. Burana ei tehonnut, oletko kokeillut panadoli ja asperrinia?

Vierailija
2/29 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asianmukainen kipulääkitys. Mahdollisesti e-pillerit. Äläkä usko lääkäriä, jos sanoo, ettei 14-vuotiaalla voi olla endometrioosia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli huomenna sitten aikaa varailemaan. Itse käytin teininä Miranaxia koviin kuukautiskipuihin (olivat sellaiset että usein jouduin lähtemään pois koulusta kesken päivän kun olo meni niin huonoksi). Pari Miranaxia HETI kun vuoto alkaa niin pystyy olemaan kivutta. Nyt kolmekymppisenä olen siirtynyt jälleen Miranaxin käyttäjäksi, on ainakin minulla auttanut hyvin.

Akuuttiin hätään myös kaurapussi auttaa, lämmität sen mikrossa ja laitat vatsan päälle. Kannattaa hommata jos teillä ei vielä sellaista ole.

Vierailija
4/29 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on naprokseenia jota saa halvemmallakin. On kyllä hyvä lääke kuukautiskipuihin.

Paljonko olet Buranaa antanut? Lisäksi voi antaa Panadolia, mutta ei aspiriinia.

Vierailija
5/29 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis särkylääkkeiden lisäksi.

Vierailija
6/29 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tunnu helpottavan. Mitään tujumpaa ei kotona ole. Kaurapussi ja lämpötyyny on käytössä. Ja selkää on hierottu. Tyttöparka

Vierailija
7/29 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

parhaiten. Edullisimmat valmisteet lienee Pronaxen ja Para-Tabs. Lääkäriin vaan. Ja kun lääkkeet ei kuitenkaan vie ihan kaikkea kipua pois, niin oloa voi helpottaa kävelyllä, lämmöllä (kaurapussi, suihku). E-pillereitä en pelkkiin kipuihin aloittaisi noin nuorelle.

Vierailija
8/29 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos odottaa helvetillisiä kipuja, ottaa sitten lääkkeen, saa kärvistellä tuskissaan tunteja.

Vierailija
9/29 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei kaurapussia, lämpöpussia ym ole.

Vierailija
10/29 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimällä hautoa alavatsaa. Tekee veren juoksevammaksi.

Vierailija
11/29 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ollut todella kivuliaat menkat 13-24 ikävuosina, niihin auttoivat miramax ja lämmin suihku maaten/istuen suihkussa polvet leuassa. Usein kyljellään makaaminen ja tasainen hengittely auttoi vähän. minulla menkkakivut lievenivät synnytyksen jälkeen, onneksi. sympatiat sun tytölle, toivottavasti saa hyvän lääkityksen ja jatkossa kivuttomat menkat.

Vierailija
12/29 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoi mulla nuorena kaikista parhaiten ennenkuin sain miranax-reseptin. Kokeilkaa myös se, että ottaa lääkkeen heti kun vuoto alkaa. ELi aina laukussa lääke mukana.

Kun otin Miranaxin ensimmäisen kerran juuri vuodon huomattuani, ei tuntunut mahassa miltään. Piti käydä monta kertaa tarkistamassa, että onko mulla kuukautiset päällä ollenkaan. Vihdoinkin pystyi kuukautisten aikana ajattelemaan normaalisti muutakin kuin vuotoa ja kipua.

Vierailija
13/29 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynyt gynekologilla? Siellähän tuollaiset ongelmat ratkaistaan aivan oitis. Ei kun heti vaan varaamaan jostain tunnetusta lääkäriketjusta. Sieltä voi valita myös sen, kenelle nuori menee (jos vaikka mieslääkäri ei nyt ensimmäisenä ole se toivottava).

Vierailija
14/29 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja liikuntaa Siis särkylääkkeiden lisäksi.

Muistan omat teiniajat ja menkkakivut...... keskityin sängyllä hengittämiseen ja pelkästään ylösnouseminen oksennutti tai pyörryin. Välillä oli pakko käydä vessassa ripuloimassa; liikunta ei todellakaan tullut kysymykseenkään!

Silloin oli sellainen lääke kuin naprometiini; lieneekö sitä enää olemassa. Ei ollut kallis lääke

Vierailija
15/29 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa, mikä auttoi, oli Voltaren rapid ja sekin riittävän aikaisin otettuna.

Sitä siis suosittelen. Pilleritkin saattavat auttaa, mutta en aloittaisi niitä, jos ei ole ehkäisyn tarvetta kuitenkaan.

Poretabletit auttavat nopeammin, mutta jos ällöttää muutenkin, niin oksennus kyllä niistä tulee helposti.

Vierailija
16/29 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

_Yhtä aikaa_ sitä buranaa ja panadolia vaikka just 600mg ja 1000mg. Ja ajoissa.

Kannattaa myös käydä laakärissä niin saa reseptillä kunnon lääkityksen.

Vierailija
17/29 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut teinistä asti ihan hirveät kuukautiskivut. Ikinä mitään syytä ei ole löytynyt. Synnytysten jälkeen helpotti vähän, mut edelleen (30v ja 2 synnytystä) ihan tuskaa.

Itselläni ainut, mikä auttaa on panadol zapp. Otan niitä heti kiputuntemuksen alettua kaksi tablettia, ja kipu lähtee nopeasti. Jos ajoitus epäonnistuu, mikään ei auta. E-pillereistä voisi olla apua, mutta en veritulppariskin vuoksi saa käyttää niitä enää.

Vierailija
18/29 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pillerit tai rengas, tulee ehkäisykin sitten samalla.

Vierailija
19/29 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään huomenna tutulle gynekologille Pulssiin.

Kamalaa kun omalla lapsella on kipuja ja itse on ihan neuvoton:(

Vierailija
20/29 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

molempia maksimiannokset yhtäaikaa. kumma kuinka ihmiset pelkää antaa niitä yhtäaikaa, kun ovat eri aineita. ja ei sitten buranaa ja ibumaxia yhtäaikaa, kuten appiukko otti..