Onko mitään mahdollisuuksia päästä eroon 70kg:n ylipainosta ilman lihavuusleikkausta?
Kommentit (41)
Kyllä yli satakiloinen laihduttaja varmasti laihtuu vaikka herkuttelisikin silloin tällöin. Pääasia on, että tekee muutoksia siihen nykyiseen edes jonkin verran, siitä se paino lähtee laskemaan.t. 23
pelkästään syömistä vähentämällä? Bipo olen, en pääse lihavuusleikkaukseen sen takia.
Miten paha bipo? Minulla vaihdettiin neurolepti "kevyempään" tasoittavaan lääkkeeseen, joka ei aiheuttanut nälkää. Joka itse asiassa vähensi ruokahalua. Sen rinnalle jouduttiin lisäämään toinenkin lääke, toki, koska se ei yksin riittänyt pitämään masennuskausia poissa.
MUTTA: pointti tässä on se, että pelkän lääkemuutoksen seurauksena minulta on lähtenyt 12kg/3kk. Lääkemuutokset eivät vain pakosta ole mahdollisia jos sinulla on kovinkin paha vaihe menossa/pahoja psykoottisia jaksoja menneisyydessä tms.
Juttele lääkärin kanssa asiasta?
ON lyhyellä aikavälillä vaativampi kuin "ihmedieetti", koska se vaatii mielensisäistä työskentelyä, arjen rutiinien erittelyä jne jne. Mutta kun on oppinut järkevän ruokasysteemin ja ehkä vähän happihyppelyä sen lomaan, syömistä ja ylipainoa ei tarvitse enää koko ajan ajatella. Sen kun elelee, tekee työtä ja harrastaa. Dieetetissä on se huono puoli, että ne ovat lyhytkestoisa ja rajuja, ajatukset keskittyvät pelkkään syömiseen. Mitä tapahtuu kun kuuri on "suoritettu"?
En koe Fit for Life-systeemiä kovaksi, jostakin toisesta se saattaa olla sitä. Harrastan ruokaa ja kokkausta, joten se saattoi mpehmentää elämäntapamuutostani. En myöskään enää noudata sitä uskonnollisesti, kun olen normaalipainoinen ja hyvinvoiva.
Edelleen kaikkea hyvää ap:lle, hänellä on pitkä tie kuljettavanaan.
25
mutta se vaatii elämäntaparemonttia.
Olet saanut jo hyviä ohjeita, lisään vielä omani.
Laihduin n. 30 kg ja olen jo vuosia pysynyt samoissa mitoissa seuraamalla Elämäsi kuntoon-systeemiä (Fit for Life). Se muistuttaa Montaignac-dieettiä.
Kaikki sokeri pois, karkit, pullat yms yms. Ei mitään herkkupäiviä. Ruuassa on itsessään se sokeri, jota elimistösi tarvitsee. Hyvää, kunnolla tehtyä ruokaa kolme kertaa päivässä, ei mitään napostelua tai välipaloja.
Enemmän vihanneksia, juureksia, hedelmiä, marjoja, sieniä kuin lihaa, jauhoja (pasta, leipä).
Syö kun on nälkä, lopeta syöminen kun olet kylläinen.
Mieti miksi syöt liikaa, koita päästä syiden perille ja käsittele niitä.
Ulkoilu tekee hyvää aivoille ja mielelle. Jos vain jaksat, koita ottaa päivittäin pieni happihyppely. Jos vaikka kuljet julkisilla työpaikalle, niin kävele seuraavalle pysäkille, älä käytä lähintä.
Elämäntaparemontti automatisoituu aika lyhyessä ajassa, ensin pitää vain opetella systeemit. Samaahan tekevät esim. allergikot, kun opettelevat välttämään allergisoivia aineita.
Sokerista (karkista yms) luopuminen voi aiheuttaa vieroitusoireita, mutta pure hammasta. Ne hellittävät ajan kanssa.
Tsemppiä!siis jos oikeasti vaikeasti ylipainoisesta on kyse eikä jostain muutaman kilon normipainoisesta tiputtajasta.
Lähinnä siis viittaan tuohon KAIKKI sokeri pois, karkit, pullat ja että ei herkkupäiviä. Mulla tän viimeisen dieetin erotti muista epäonnistuneista juuri se, että tällä kertaa sallin herkut :) Söin makean jälkiruoan päivittäin, join lasin viiniä päivittäin. Olin paljon tyytytväisempi kuin ennen elämääni, kun mistään ei tarvinnut luopua, ei taistella vastaan vaikka suklaata vaan sain syödä suklaata kun halusin (tukevan päivällisen jälkiruokana, jolloin ei tee mieli levyllistä ahmia).
Kyllä yli satakiloinen laihduttaja varmasti laihtuu vaikka herkuttelisikin silloin tällöin. Pääasia on, että tekee muutoksia siihen nykyiseen edes jonkin verran, siitä se paino lähtee laskemaan.
t. 23
Voit päästä kiloista eroon alle 2:ssa vuodessa.
Ja liikkua ei tarvitse välttämättä ollenkaan :)
AINOA keino laihtua on syödä vähemmän kuin kuluttaa, mikä ihme siinä on niin vaikeaa? Pelkkää matematiikkaa.
Siihen on hyvä varata henkisestikin pari kolme vuotta. Sekään ei tee hyvää, että laihduttaa hurjaa vauhtia ja sitten kantaa sitä höllyvää ylimääräistä nahkaa mukanaan. Parempi laihduttaa hitaasti ja niin, että kudokset myös kutistuvat samalla.
Aloita vaikka pari kertaa viikossa vesijumppa tai vesijuoksu, se on nivelille hyvä liikuntamuoto. Kun kunto alkaa koheta, aloita kävelylenkit. Kävele tunti päivässä, ensin hitaasti, sitten nopeammin, kuitenkin niin että olet hiukan hengästynyt. Ei siis heti tarvitse lähteä juoksemaan veren maku suussa.
Syö pienempiä annoksia kuin ennen ja pidä aterioiden välillä vähintään kolme tuntia. Pidä yksi herkkupäivä viikossa, jolloin sallit itsellesi kakkua, karkkia, sipsejä tai limsaa. Tee silloin myös pidempi lenkki. Muutoin yritä syödä vihanneksia ja hedelmiä paljon, ja juo paljon vettä.
Syöt vähemmän kuin kulutat. Se pätee niin vähäiseen ylipainoon kuin sairaalloiseenkin.
Matkusta Intiaan ja hanki kolera. Kyllä lähtee!
pelkästään syömistä vähentämällä? Bipo olen, en pääse lihavuusleikkaukseen sen takia.
suosittelen tutustumaan Cambridge ohjelmaan!
enkä edes usko, että onnistuu ilman leikkausta. Miksi emmit?
Pelkällä liikunnalla ei ole helppoa laihduttaa, sen sijaan syömistä vähentämällä paino laskee kyllä.
Reilusti ylipainoisen pitäisikin liikkua vain varovaisesti, nivelet ei tykkää ylipainosen liian rasittavasta liikunnasta varsinkaan yhtäkkisesti.
painoa 140kg ja pituutta 169cm. Mielenterveysongelmat estävät leikkaukset ja kiva kun neuroleptejakin syöttävät.
menet kasaan jo kuukaudessa, kato mittanauhalla.Lisäksi kunnon ruokavalio, esim.Jutan diettiä 4 kk, syö säännöllisesti ja juo 3 l vettä päivässä.
Juhannuksena olet jo aika hoikkeliini =).Tsemppiä!Älä anna periksi nyt!!
painoa oli vuosi sitten vielä 130kg, nyt 120kg. Neuroleptit käytössä täälläkin ja psykoosisairaus estää lihavuusleikkauksen. Pyydä lääkäriltäsi että vaihtaa lääkkeitäsi ei lihottaviin. Itse sain tuolla konstilla tuon 10kg pois. t.4
[quote author="Vierailija" time="09.01.2013 klo 17:36"]
Syöt pieniä annoksia ja usein. Rasvan opettelet käyttämään uusiksi - ihminen tarvitsee rasvaa noin teelusikallisen per päivä eli todella vähän. Kasvisrasvaa juoksevaa.
sokerista olisi hyvä hankkiutua eroon kokonaan pariksi kolmeksi viikoksi, että saa riippuvuuden katki. Jos jatkat sokein kanssa, niin enalta suunnittele koska syöt ja mitä esim suklaapatukka lauantaina.
juhlissa juhlit, mutta maltin kanssa. Känni kurkistaa pienemmästäkin määrästä.
jos tulee krapulapäivä, niin varaa etukäteen salaattitarpeita jotain herkullista keittoa..
pakota itsesi edes pieneen vartin lenkkiin joka toinen päivä, käy uimassa tms mikä ny vaann on sun juttus.
pari viikkoa tulee olemaan pahimmat, mutta mä uskon sun onnistuvan.
itse aloitin laihduttamisen 2010 tammikuussa edellä mainituille. Ekana vuonna sain suht sievästi 30 kiloa pois ja nyt on 2012 loppu.
sain 20 kiloa lisää pois lisäämällä liikuntaa ja lopetin alkon käytön kokonaan.
vielä olisi vika rutistus, eli saada ensi vuoden aikana pudottaa loput 10 - 20 kiloa.
mä olen läpeeni laiska tyyppi ja onnistumiseni on kärsivällisyydestä kiinni. Perheen kannustuksella. Eivät purnanneet uusien kokkauksien edessä, vaan mielellään söivät linssi ja papupatojani. :)
Tsemppiä sulle ja muille. Voimia ja kärsivällisyyttä. :)
Sellaista ei ole luonnossa olemassakaan kuin kasvirasva, vaan se on aina teollinen tuote ja todella huonoa verisuonille.
Öljyt, pähkinät, avocadot ymsd ja ihan voi on paljon parempia.
Mutta muuten hatunnosto sinulle! Upea saavutus! Jos satut paikalle, kiinnsotaisi miten ihosi on tuosta urakasta selvinnyt? Jäikö pahasti roikkumaan?
Meneeköhän sinulla nyt kasvirasva ja margariini sekaisin? Mainitsemasi avokado, öljyt ja pähkinät sisältävät kasvirasvaa.
Tuttuni on laihtunut alle vuodessa yli 50 kg. Siispä KYLLÄ VOI! Elämäntavat ja ruokailutottumukset uusiksi.
Syöt todennäköisesti liian vähän. Syö enemmän.
Syöt pieniä annoksia ja usein. Rasvan opettelet käyttämään uusiksi - ihminen tarvitsee rasvaa noin teelusikallisen per päivä eli todella vähän. Kasvisrasvaa juoksevaa.
sokerista olisi hyvä hankkiutua eroon kokonaan pariksi kolmeksi viikoksi, että saa riippuvuuden katki. Jos jatkat sokein kanssa, niin enalta suunnittele koska syöt ja mitä esim suklaapatukka lauantaina.
juhlissa juhlit, mutta maltin kanssa. Känni kurkistaa pienemmästäkin määrästä.
jos tulee krapulapäivä, niin varaa etukäteen salaattitarpeita jotain herkullista keittoa..
pakota itsesi edes pieneen vartin lenkkiin joka toinen päivä, käy uimassa tms mikä ny vaann on sun juttus.
pari viikkoa tulee olemaan pahimmat, mutta mä uskon sun onnistuvan.
itse aloitin laihduttamisen 2010 tammikuussa edellä mainituille. Ekana vuonna sain suht sievästi 30 kiloa pois ja nyt on 2012 loppu.
sain 20 kiloa lisää pois lisäämällä liikuntaa ja lopetin alkon käytön kokonaan.
vielä olisi vika rutistus, eli saada ensi vuoden aikana pudottaa loput 10 - 20 kiloa.
mä olen läpeeni laiska tyyppi ja onnistumiseni on kärsivällisyydestä kiinni. Perheen kannustuksella. Eivät purnanneet uusien kokkauksien edessä, vaan mielellään söivät linssi ja papupatojani. :)
Tsemppiä sulle ja muille. Voimia ja kärsivällisyyttä. :)
Sellaista ei ole luonnossa olemassakaan kuin kasvirasva, vaan se on aina teollinen tuote ja todella huonoa verisuonille.
Öljyt, pähkinät, avocadot ymsd ja ihan voi on paljon parempia.
Mutta muuten hatunnosto sinulle! Upea saavutus! Jos satut paikalle, kiinnsotaisi miten ihosi on tuosta urakasta selvinnyt? Jäikö pahasti roikkumaan?
Ei mitään palkkiota luvassa? Eikö peilikuva, parempi itsetunto, terveys, energisempi olo ja todennäköisesti keskimäärin 10-20 vuotta pidempi elämä riitä? Ehkä sitä seksiäkin voi irrota helpommin? Minkälaisia "palkintoja" sitä ihmisen pitää saada että pitää itsestään huolta?