Paljonko saa tulla raskauden aikana kiloja, jos on vaikeasti lihava?
Nyt on tullut 3,5kg ja kohta alkaa raskausviikko 29.
Kommentit (22)
Jos olet todella lihava. Muutoin lihavalle 6-8 kg ja normaalipainoiselle 10-14 kg. Mutta kuten kaikki tietää, ei ole mitenkään tavatonta että painoa tulee jopa 2 kertaa tuo.
Pääasia, että syöt terveellisesti ja yrität myös liikkua.
Mitä arvelet tapahtuvan, jos sanotaan, että saa tulla 1 kg ja tuleekin 10 tai 20?
Ei oteta synnyttämään? Tulee vankilatuomio? Sakkoja?
Oikeesti tulee vain mäkätystä, ei muuta.
putoaa painosi raskausaikana. (Jos olet siis todella lihava)
Itselläni ei tullut aluksi yhtään, mutta loppuraskaudesta alkoi kertyä kiloja ja viimeisen neljän viikon aikana toi turvotus lisäksi 5kg, kaikenkaikkiaan raskauskiloja tuli 11. Viikko synnytyksen jälkeen painoni oli 16kg vähemmän kuin raskauden alussa.
Eli jos ihannepainosi olisi 67kg, voi raskauden takia paino olla ennen synnytystä 77-82kg. Enemmän painoa on lapsellesi terveysriski.
Eli jos ihannepainosi olisi 67kg, voi raskauden takia paino olla ennen synnytystä 77-82kg. Enemmän painoa on lapsellesi terveysriski.
Raskauden aikana ei saa laihduttaa, mutta siinähän laihtuu jos paino ei nouse ja vauva ym. kuitenkin kasvavat?? Vaikka painoa olisi paljon, ei ole itsestäänselvyys että ihminen laihtuisi pelkästään jättämällä herkuttelut väliin. Moni lihava syö ihan perusruokaa ja paino junnaa vuosiakin.
Mikä siinä raskaudessa lihottaa niin paljon?
sen verran kuin kuluttaa, eihän se paino siitä mihinkään tipu...
Jos raskausaikana syö sen mitä normaalisti tarvii, niin kyllä siinä laihtuu, kun lapsen kasvattamiseen kohdussa menee energiaa. Eikä se ole mitään laihduttamista.
Ylipainoisia kehotetaan aloittamaan liikkuminen raskausaikana, että saisi lihaksia vahvistettua synnytystä varten. Siinäkin sitten kuluu sitä energiaa.
Harvemmissa tapauksissa näin tapahtuu, mutta tunnen muutaman äidin, jotka ovat laihtuneet raskausaikana.
Kaikki nämä lisäävät painoa useammalla kilolla, joten jos luulisi tosiaan että sitä painoa tulee, jos kaikki menee normaalisti. En tiedä muista lihavista odottajista, mutta en minä mässäillyt hillittömästi ennen esikoiseni raskautta ainakaan. Olin saanut laihdutettua 15kg ennen raskauden alkamista ja paino junnasi paikoillaan pidemmän aikaa ennen raskautumista. Eipä tilanne miksikään muuttunut; raskauden aikana kertynyt paino tuli noista mitä luettelin otsikossa ja synnäriltä lähdin tasan samanpainoisena kuin ennen raskauttakin.
Minulla bmi 32 ja kooajan stressaa tuo paino-asia. viikkoja 14, painoa tullut jo 2.5kg.
Kokoajan on nälkä. Vaikka söisin lämpimän ruoan, silti tunnin päästä samanlainen nälkä kuin ei olisi koko päivänä syönyt. Jos ei syö, alkaa päätä särkemään ja tulee huono olo. Mitä muuta voi kuin syödä? Kärsiä? No tästä mulle on noi pari kiloa tullut. Syön perusruokaa, töissä lounaalla salaatteja. Esim kana, tonnikala jne..
Karkkeja on syö, lopetin ne raskauden alussa. Ennen raskautta pudotin 15kg eli olin vielä viimekeväänä bmi:ssä 38.
En tiedä miten pitäisin kilot kurissa kun nälkä on pohjaton vaikka syön ruisleipää, puuroja jne. Jos on vinkkejä niin kertokaa ihmeessä. Seuraava neuvola hirvittää
Ja muista juoda riittävästi nestettä.
Minulla tuo pahoinvointi-syömiskierre katkesi vain sillä, että aloin syömään todella rasvaista ruokaa. Paino ei, ihme ja kumma, noussut koko raskauden aikana sallittua enempää (7,5kg) vaikka lotrasin kerman ja voin kanssa.
Olen syönyt rasvaa mielestäni riittävästi, kun pahin pahoinvointi oli, meni juustohampurilaisia kyllä mutta nuo kilot on tulleet viimeisen 2 viikon aikana. Kunnon pahoinvointiaikana paino pysyi samassa. Nyt ei enää ole paha olo, paitsi jos ei vaan syö vaikka olisi nälkä. Kyllä sitä nälkää kestää jonkunaikaa ennenkuin alkaa se oksetus mutta, ei se kivaa ole. toisin kuin 12 ekalla viikolla ei kestänyt yhtään. Tää on erilaista. Semmosta järkyttävän nälän huonoa oloa. Vaikka olisi tuntia aikaisemmin syönyt. Eli ei kyllä tunnu samalta kuin raskauspahoinvointi. Muuten olo on jo tosi hyvä. Paitsi tuon jatkuvan nälän kanssa eli kyse ei ole siitä että söisin jotta huono olo pysyisi poissa vaan syön koska on vaan järkyttävä nälkä.
Esim tämänpäivän ateriat:
klo 07: ruisleipä+juusto+kalkkuna
09: Pieni salaatti (tomaatti, kurkku, salaatti, kastike, muutama krutonki)
11: 4 kalapuikkoa (aika isoa) 2 pientä perunaa, puoli lautasellista salaattia, pieni ruisleipä
15: Ruisleipä+leikkeleet
16: lasi piimää
18: Leipä
20.30: desi perunamuusia 2 lindströmin pihviä
Hirvee määrä ruokaa mutta vähemällä en olisi pärjännyt ja jo tuossa oli väleissä nälkä. Ei ihme että lihon mutta MITÄ VOIN TEHDÄ? Teen fyysisesti raskasta työtä, en vain jaksa töissä pyörrytystä, nälän tunnetta ja huonoa oloa j
oka tulee hirveestä nälästä.
Salaatinkastiketta lorautan vähän, en usko että siitä tulee kiloja kauheasti. Kuiva salaatti on ikävää.. Vettä menee joka leivän kanssa lasi ja lämpimän ruuan kanssa 3 lasia plus 3dl yöllä
lindströminpihvit ja kalapuikot. Tilalle uunilohta, avocadoa,kanafilettä, raejuustoa ym kunnon proteiini ja hyvien rasvojen lähdettä.
Höttö ruoka ei pidä nälkää pois.
Loppuraskauden painonnousu voi olla myös turvotusta.
Syöt vain terveellisesti ja tulee sen verran painoa kuin tulee.
Meillä ei voi valmistaa kalaa ollenkaan, mies on niin allerginen, söin noikin kalat työpaikkaruokalassa. Olen ollut vähähiilarisella ruokavaliolla aiemmin ja se ei sopinut ollenkaan, Kokoajan oli hirveä migreeni ja ripuli. En jotenkin uskalla jättää hiilareita pois. Sitä ei suositeltu neuvolassakaan. Onko tosiaan terveellistä jättää raskauden aikana pois riisi/peruna/pasta ja leipä? Neuvolan ohje on normaali kotiruoka. Eli tarvitsee alkaa dietille?
Ei ruisleipäkään ole pitänyt nälkää pois, eikä salaatti. Mikään ei tunnu pitävän tätä nälkää
pois.
12
munuaiset ei jaksa työskennellä kahden edestä, ja nestettä alkaaa kertyy kehoon.Ne joiden paino nousee 20+ kiloa, kyllä useimmiten hävittää vähintään sen 10 kg ekan kuukauden aikana. On helppoa huudella sieltä mitä ihmeellisimpi ruokasuosituksia, totuus on se että paino voi nousta kuinka korkeaksi tahansa, riippumatta siitä mitä syö, jos on siihen taipumusta. Terkkarit jotka valittaa jokaikinen kerta naama punaisena, ei kenenkään odottajan elämää helpommaksi tee. Itselläni on 5 lasta, raskauksissa painoa tullut 16-28 kg. Mitat on pysyny samassa, eli normaalipaino mulla 65, pituus 176.
sanottiin neuvolasta, ettei paino saisi juuri nousta. Kuulemma jo viisi kiloa on liikaa. Onneksi ei ole vielä noussut, nyt rv 22. Tosin minun mielestä viisi kiloa on todella vähän. Sehän kuuluu ns. normikuukautisvaihteluihin jo ilman raskauttakin.
raskausaikana:
maitorahkaa
puuroja
viinirypäleitä
omenaa
Nuo olivat oikein super herkkuja ;D
Toki muutakin.. olin onnekas kun himoitsin terveellisiä herkkuja
Neuvolassa sanottiin että olisi hyvä jos paino ei nouse yhtään.
Nyt tullut muutamia kiloja ja neuvolassa ollaan huolissaan vauvan kasvusta kun mulla ei paino nouse,HUOH