Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista aluetta Espoon Karhusuo - Miilukorpi?

Vierailija
30.12.2012 |

Mietitään Espooseen muuttamista ja haussa rauhallinen luonnonläheinen alue.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme asuneet nyt alle vuoden Miilukorvessa ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä, rivi-/paritalo ja omakotitaloaluetta pääasiassa eli paljon lapsiperheitä. Olemme itse ostaneet asuntomme mutta tuossa lähellä on asumisoikeusasuntoja joissa tällaisia "elämänkoulu" -tyylisiä tapauksia ja katsoin juuri että on täällä jossain myös Espoon kaupungin asuntojakin, he varmaan tännekin kirjoittelevat noita negatiivisia feikki juttuja Ämmässuon hajuista ja moottoritien äänistä tai kerran päivässä busseista. Naurulle ei meinannut tulla loppua kun luin kommentin Ämmässuon hajuista ja piti ihan Googlata mikä sinne on etäisyys ja on noin 10km tästä meiltä eli tuolla logiikalla lähes koko Pohjois-espoo haisisi kaatopaikalle mukaanlukien Nuuksio :'D bussiaikataulut tosin varmaan tuosta 2013 vuodesta muuttuneet kun nyt niitä kulkee yhtenään. Itse olin muutama vuoden harkitseva tänne muuton suhteen juurikin tuon kauppojen puuttumisen vuoksi, mutta nyt täällä asuessa ei sitä arjessa kaipaa kun kuitenkin käy töissä ja asioilla muutenkin muualla kuin omassa naapurustossa niin kaupat saa siinä samassa käytyä. Itse kuljen bussilla siten että kävelen tuolta oikoreittiä Ikealle (max 10 min kävely), josta busseja kulkee melkein mihin tahansa pk seudulla, espoon keskukseen josta junayhteys menee busseja n 2 minuutin välein, ei edes aikatauluja tarvitse ennakkoon katsoa kun tietää että bussi siitä aina tulee joka tapauksessa. Ikean pieni ruokapuoli myös palvelee eli ravintola ja se ruokapuoti ja onhan tuossa mäkkäri myös ihan vieressä jos tykkää. Bembölen grilli ja Shell ovat myös lähietäisyydellä eli muutama minuutti autolla tai varmaan 15 minsaa kävellen. Jos pelkkää kauppaa etsii ja autolla kulkee niin Itse asiassa nopeammin kuin pääsisi Espoon keskukseen niin pääsee Auroran K-supermarkettiin johon on 7 minuuttia kehä 3:sta. Tuo niistä palveluista mutta ollut rauhallinen alue (niistä "elämänkoululaisista" huolimatta), ainoa mitä kaipaisi olisi joku asukaspuisto jossa isompi leikkialue lapsille. Se on mielestäni luxusta että pääset suoraan kotiovelta metsään mutta asut kuitenkin suht lähellä kaikkea. Reipas jopa kävelisi Oittaalle tästä jonne pääsee muuten tuolta metsän kautta jotain reittiä, en ole itse vielä ehtinyt edes kaikkeen tutustua, kesää odotellessa. Suosittelen siis aluetta jos ei tarvitse kauppaa alakertaan siis.

Vierailija
22/23 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ämmässuosta minäkin varoittaisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluatte vähän helpompien yhteyksien päähän, mutta kuitenkin luonnossa liikkujan paratiisiin niin suosittelen Tuomarilan ja Kuurinniityn seutuja, mitä lähempänä Keskuspuistoa ja kauempana motarista ja junaradasta niin sen parempi. Itselläni on 1,5km kävely junalle ja pääsen kotiovelta suoraan hiihtämään. Latua riittää Nuuksioon ja Luukkiin asti tällaisena hyvälumisena talvena. Voin käydä Ikeassakin hiihtäen. :)