Miehen vaivasta kysymys.
Eli on jo kolme vuotta, silloin tällöin ulostamisen yhteydessä tuulut runsaasti verta. Sitä tulee muutaman päivän ajan, ja sitten se taas loppuu. Tätä tapahtuu noin kuukauden välein. Onko kenelläkään vastaavaa?
Kommentit (6)
Jos siis veri kirkasta, eikä mustaa jota tulisi kauempaa suolesta.
Jos ei kummemmin vaivaa, ei ole haittaa, tai voi käydä lääkärissä näyttämässä, ja lääkäri voi isoimmat pukamat hoitaa pois.
mutta miksi ei ole jo käynyt lääkärissä???? Ilman muuta pitää diagnosoida, koska muitakin mahdollisuuksia on.
Jos siis veri kirkasta, eikä mustaa jota tulisi kauempaa suolesta.
Jos ei kummemmin vaivaa, ei ole haittaa, tai voi käydä lääkärissä näyttämässä, ja lääkäri voi isoimmat pukamat hoitaa pois.
Kirkas veri voi olla kyllä merkki muustakin kuin pukamista. Verenvuodon syy peräsuolesta tulee aina selvittää tähyvtyksellä.
silloin kolme vuotta sitte, tähystettiinkin. Ei löytynyt selitystä. Nyt hän kävi uudestaan, ja lääkäri laittoi lähetteen uuteen tähystykseen. Epäili parasiittia. Olen asiasta kauhean hermostunut, pelkään kaikkein pahinta. ap
kirkasta verta pöntössä ulostamisen yhteydessä. Itse olen tehnyt diagnoosin että kyseessä peräpukama tai useampia. Yksi ainakin ulkopuolella peräaukon reunalla ja suorastaan suikaisee aina verivanan pönttöön. Vaivannut niin kauan kuin muistan, välillä ei oireita. Uusiutuu toistuvasti n. kuukauden välein kestäen yleensä muutamasta päivästä viikkoihin. Paksusuoli tähystetty muutama vuosi sitten, ei muutoksia ollut näkyvissä.