Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanonko suoraan, etten halua tuttavapariskuntaa lapsineen meille enää ikinä?

Vierailija
30.12.2012 |

Olen totaalisen kyllästynyt jälkisiivoukseen, joka on aivan pakko suorittaa tuon tuttavaperheen jälkeen. Heillä kolme lasta, täysin erilaiset siisteyskäsitykset kuin meillä, eivätkä välitä sotkusta yhtään. Meillä mielestäni ihan normaalit siisteystavat, ei olla ylinipojakaan.

Olivat meillä eilen kylässä ja lähtivät vasta 23 pois. En jaksanut eilen illalla alkaa siivota, joten aloitin siivouksen tänään aamulla ja siivosin neljä tuntia putkeen heidän jälkiään.

Nämä asiat siivosin ja vain ja ainoastaan heidän sotkujen takia:

-molemmat vessat kokonaan (pissaa pytyn ympärillä, kannessa)

-koko talon imurointi (kulkivat tullessa ja lähtiessä ulkokengillä sisällä, kivasti myös jouluksi pestyn maton päällä)

-ruokapöydän tuolien pyyhkiminen ruoasta (lapset söivät käsin paljon ja nousivat käsiä pyyhkimättä saati pesemättä pois ruokapöydästä)

-kahden verhon ja kangaspöytäliinan pesu (ruokatahroja likaisista käsistä..)

-kahden ikkunan pesu sisäpuolelta (suklaisia kämmenenjälkiä)

-puuväripiirustusten poistaminen meidän makuuhuoneen seinästä (olin piilottanut ne saamarin tussit, mutta puuväreilläkin saa sotkettua)

-alakerran lattioiden pesu (kun tulivat niillä lumisilla likaisilla kengillä pitkälle asuntoon, eivätkä jääneet eteiseen)

Lisäksi kaikenlaista pientä pyyhkimistä, seinänpieliä, ovenkahvoja, leluja, telkkari...

Ollaan tunnettu 10 vuotta ja aina vaan menee pahemmaksi. Aluksi lapsia syötettiin ja sotkeminen oli ns. hallinnassa, mutta kun nykyään lapset syövät itse, sotkeminen on holtitonta, vanhemmat eivät tee mitään, eivät välitä, enkä minä voi juosta kolmen perässä rätti kädessä koko ajan.

Illan aikana pesin näiden lasten käsiä mahdollisimman huomaamattomasti valehtelematta kolme kertaa jokaisen lapsen kädet. Niin, ettei siitä tullut mitään haloota. Mutta kun näin 2-vuotiaan kädet suklaassa (oli itse ottanut meiltä kaapista luvatta), menin pesemään kädet siltä. Äitikin näki ne kädet ja nauroi, että ootpa suloinen.

5-vuotias otti joulutorttuja, nappasi pöydästä ja juoksi sohvalle syömään sitä. Vein takaisin pöytään ja isä sanoi siihen, että aa, meillä saa syödä sohvalla, mutta tulepa pöytään, kun täällä on eri säännöt.

En vain jaksa. En ihan oikeasti jaksa sitä siivoamista. Enkö enää ikinä vain kutsu heitä vai sanonko suoraan, etteivät ole tervetulleita, kun elävät kuin sikolätissä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee kuten minä. Sottapytyille sanon ihan suoraan että meillä on tämmöset säännöt, ja vielä vanhemmille myös, että menee info perille. Jos ei homma toimi ilmoitan että tervetulleita olette kun opitte perusjuttuja siisteydestä. Aika napakalla äänellä myös komennan meillä kyläileviä lapsosia, enkä mitään hyssyttele. Vieraita käy aikalailla , nekin joille olen säännöt tehny selviksi. Miksi ihmeessä tutuille ei voi sanoa suoraan? Jos joku komentaa mun lapsia, olen tyytyväinen että pidetään talon säännöistä kiinni, kun en minäkään voi kyläpaikan käytäntöjä tietää. Noista tarvii kenenkään alkaa nillittää.

Vierailija
22/32 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vaihtoehto on se, että kyläilyiden aikana teet säännöt selväksi: pysäytät sisälle juoksevan lapsen ja viet takaisin eteiseen "otapa kengät pois, meillä ei saa kulkea kengät jalassa sisällä". Jos lapsi lähtee ruuan kanssa pöydästä, palautat pöytään "meillä syödäämn pöydässä" jne. Tosinm tuollaisen perheen kanssa taitaa mennä liian rasittavaksi. Eli älä kutsu niin pääset vähemmällä, ei tuollaista sotkijaperhettä jaksa kestitä.

sun koti, sun säännöt, joista voit pitää kiinni. Mutta tietysti jos lapsia on kolme ja heillä ei mitään sääntöjä ole, niin aika rasittavaksi menee.:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee kuten minä. Sottapytyille sanon ihan suoraan että meillä on tämmöset säännöt, ja vielä vanhemmille myös, että menee info perille. Jos ei homma toimi ilmoitan että tervetulleita olette kun opitte perusjuttuja siisteydestä. Aika napakalla äänellä myös komennan meillä kyläileviä lapsosia, enkä mitään hyssyttele. Vieraita käy aikalailla , nekin joille olen säännöt tehny selviksi. Miksi ihmeessä tutuille ei voi sanoa suoraan? Jos joku komentaa mun lapsia, olen tyytyväinen että pidetään talon säännöistä kiinni, kun en minäkään voi kyläpaikan käytäntöjä tietää. Noista tarvii kenenkään alkaa nillittää.

Ja alkoi tuntua siltä, että nämä kyläilyt olivat vain sääntöjen kertausta. Heti ovella sanotaan, ettei saa tulla sisälle kengillä ja vaatteet jätetään naulakkoon ja älä avaa sitä siivouskaappia ja ota sitä pölyhuiskaa esille, pese kädet, ja älä rynkytä sitä vitriiniä ja älä heiluta joulukuusta, kun neulaset putoavat ja älä niistä sohvatyynyyn, pese kädet, älä pyyhi käsiä pöytäliinaan, pese kädet vessassa käynnin jälkeen, älä vie ruokaa sohvalle, pese kädet, syö nätisti, ettei ruokaa putoile pelleilyn takia pöydälle, nosta pudottamasi ruoka ylös, pese kädet..

Siis jatkuvasti. Meidän lapset osaavat olla siististi. Kyllä nekin sanovat asioista vastaan, voivat käyttäytyä huonosti jne., mutta eivät sotke!

ap

Vierailija
24/32 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kengät jalassa sisälle

Kustaan istaaltaan

Pestään kädet

Ynnä muuta

Vierailija
25/32 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten et vaan kutsu heitä enää. Aina jos tulee puhetta kyläilystä, sano että teillä on menoa tai suuntaatte sitten heille. Turha siinä on sen dramaattisemmin lähteä asiaa esittämään.

Vierailija
26/32 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuisiko tällainen järjestely?

Vierailija
27/32 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu heidät vain kesällä ulkojuhliin. Onnistuisiko tällainen järjestely?

Jatkossa tavattaisiin huvipuistoissa ja kaikenmaailman HopLopeissa ja syötäisiin ulkona. Eikä meille enää ikinä.

Itse ihmisissä ei ole mitään vikaa, enkä voi heittää heitä elämästäkään pois kummiuden takia. Mutta se armoton sotkeminen ja niin erilaiset siisteyskäsitykset vie hermot. En pysty rentoutumaan omassa kodissani ollenkaan, jos he ovat läsnä. Vilkuilen koko ajan ja yritän kuulostella, mitä kukakin tekee ja missä ja mitä joku söi ja kävikö vessassa jne.

Ehkä sitten vain nämä kyläilyt olivat tässä ja tavataan muissa paikoissa.

Niin ja ollaan käyty heillä kylässä, mutta heillä paljon pienempi koti, ei sinne oikein mahdu tällainen poppoo. Heillä on TODELLA likaista. Ei varsinaisesti sotkuista, mutta likaista. Kaikki lattiat tahmaisia, vessa haisee jo ulko-ovelle asti. Pölyä ja likaa, likaa, likaa.

ap

Vierailija
28/32 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavan kerran kun olette vuorostanne heillä kylässä, kayttäytykää samalla tavalla. Sotkekaa paikkoja yms. Tai jos ette itse kehtaa, niin hommatkaa lemmikki, joka sitten vääntää tortut keskelle kaverinne olohuonetta

Vierailija
29/32 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen sukulaisperhe juuri samanmoinen, kolme sottapyttyä, ja koko perhe tulee kylään navettavaatteilla... Joskus emännän käsivarretkin olleet paskassa. Onneksi käyvät tosi harvoin, kun joutuvat siellä navetassaan olemaan. Olen kyllä tehnyt selväksi, että meillä syödään vain pöydässä, eikä esim. keksejä laiteta puoliksi syötyinä takaisin, vaikka kotona niin tehdääänkin.

Vierailija
30/32 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin luettelemiisi tehtäviin ei ikimaailmassa mene neljää tuntia, ellei teillä ole 1000 m2 huusholli. 3 lasta 10 vuodessa ja meininki vain pahenee? Pyyhkivätkö isä ja äitikin nassut verhoihin, kukaties? Ei mene läpi.

Vierailija
31/32 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavatkaa tosiaan muualla, hoplopeissa, ravintoloissa ja ostoskeskuksissa, kahviloissa jne. Sopikaa yhteisistä lastentapahtumista, joiden jälkeen menette kahville, hoidatte kuulumisten vaihdot ja mahdolliset lahjat.

Kerran vuodessa kesällä pyydätte grillikutsuille. Valitsette lämpimän päivän, pidätte porukan ulkona ja lukitsette ovet ja osoitatte puskan, jonne lapset saavat tehdä pissansa. Ilmoitatte etukäteen, että tarjoatte lounasta tms. mutta että illalla teillä on menoa. Syötätte porukan, juttelette ja heitätte heidät ulos parin kolmen tunnin jälkeen, kun teillä on se meno. JOs eivät tajua lähteä, niin pakkaudutte autoonne ja lähdette ja jätätte heidät sinne pihalle seisomaan.

Ei sotkua ja pakollinen tapaaminen hoidettu eikä kukaan ole loukkaantunut.

Vierailija
32/32 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et pysty pitämään huolta, etteivät tule kengät jalassa sisään. Ite ainakin jankuttaisin enkä päästäisi sisään.