Jahas, moslimit määrää tahdin sairaaloissa
Moslimien ei tarvitse noudattaa vierailuaikoja vaan perhekeskeisiä kun ovat saavat majoittua potilaan viereen patjalle.
Lääkäri ja hoitajat odottavat käytävällä kun moslimivierailija rukoilee huoneessa.
Mies-moslimi kieltäytyy verenpaineen mittauksesta koska mittaaja nainen. Paikalle hälyytetään mieshoitaja.
Kannattaisko kaikkien kääntyä leikisti moslimeiksi ja alkaa kaikin mahdollisin uskonnon suomin mahdollisuuksin haittaamaan hoitotyötä jotta nuo vihersokeat päättäjät tajuais ettei tämä peli vetele.
ELI SEURAAVAN KERRAN LÄÄKÄRISSÄ/ SAIRAALASSA KIELTÄYTYKÄÄ MIESLÄÄKÄREIDEN PALVELUISTA JA VAATIKAA RUKOUSRAUHAA
Kommentit (19)
Mutta nyt paljastu että onkin varaa odotella käytävillä moslimien rukoushetkien päättymistä. Haloo tehy, onko kiire vai eikö ole?????????
Minä olisin varmaan sen verran vittumainen hoitsu, että näyttäisin ulko-ovea. Menkööt yksityiselle jossei julkiset, verovaroin tuotetut palvelut kelpaa.
Jos haluat kirjoittaa tästä aiheesta niin sinulle pari vihjettä:
Itselleen vastailu minuutin välein näyttää pöljältä.
Saman lähettäminen kahteen kertaan näyttää pöljältä.
Kirjoitusvirheet näyttävät pöljältä.
Epäasiallisuus näyttää pöljältä.
Asiallinenkaan kritiikki ei mene läpi silloin kun kirjoittaja leimautuu pöljäksi. Tuollainen saa fiksumminkin kritiikkiä esittävät leimautumaan eli kiitos vain tästäkin vähäisestä.
Saako hoitohenkilökunta koulutusta eri uskontojen tavoista? Ilmeisesti tuota rukoilua pidetään niin pyhänä ja intiiminä asiana kun sitä harvoin Suomessa näkee. Muslimimaissa rukoilevat voi nähdä kadulla, kaupassa, missä vain. Rukoilevaa ei häiritä, mutta ei sen takia keskeytetä ympäröivää elämää. Itse olen vaihtanut jopa vaatteitani samassa huoneessa jossa muslimi rukoilee.
Miten helvetissä uskonharjoittaminen on sallittu julkisella paikalla, kuten kadulla ja sairaalassa, jos samaan aikaan vaaditaan joulujuhlista uskonnottomia ja julkisista tiloista jopa joulukuusia pois. Nyt en ymmärrrä jotain
Miten helvetissä uskonharjoittaminen on sallittu julkisella paikalla, kuten kadulla ja sairaalassa, jos samaan aikaan vaaditaan joulujuhlista uskonnottomia ja julkisista tiloista jopa joulukuusia pois. Nyt en ymmärrrä jotain
Kuka vaatii? Olen itse törmännyt vain muutamiin tapauksiin, joissa lasten ei haluta osallistuvan uskonnollisiin juhliin. Muttei niitä juhlia kukaan muslimi ole lopettamassa. muslimimaissakin vietetään joulua, on kirkkoja ja joulukuusia.
Joka laittaa melkein kaikki Suomalaiset polvilleen!
artikkeliin, niin lasten infektio-osastolla saavat normaalisti yöpyä patjalla lattialla ihan kaikki lapsen vanhemmat riippumatta uskonnosta. Kokemusta on.
Meillä ei lapsikaan nukkunut sängyssä vaan otin viereeni lattialle pöydän alle:)
Jos haluat kirjoittaa tästä aiheesta niin sinulle pari vihjettä:
Itselleen vastailu minuutin välein näyttää pöljältä.
Saman lähettäminen kahteen kertaan näyttää pöljältä.
Kirjoitusvirheet näyttävät pöljältä.
Epäasiallisuus näyttää pöljältä.Asiallinenkaan kritiikki ei mene läpi silloin kun kirjoittaja leimautuu pöljäksi. Tuollainen saa fiksumminkin kritiikkiä esittävät leimautumaan eli kiitos vain tästäkin vähäisestä.
Saako kaikki sen sukupuolisen hoitajan kun haluaa
Hoitsulle joka näyttäisi ovea:
Eikö teillä koulussa opetettu muiden uskontojen kunnioittamista mahdollisuuksien mukaan?
Ei niin tehdä muslimimaissakaan, ei sekä rukoushetki estä huoneeseen tulemista ja muiden potilaiden hoitamista. Jos taas toimenpide koskee rukoilijaa, voi tämä keskeyttää rukouksensa ja rukoilla myöhemmin uudestaan.
Jos on saatavilla sekä mies että naislääkäri, ketä sekä haittaa että mies hoitaa miespotilasta? Jos vain naislääkäri paikalla, ota tai jätä. Näin sekä menee monessa muslimimaassakin. Been there.
mä ainaki vaadin seuraavalla kerralla salskeen mieshoitsun ottaa verenpaineen! oon muslimitransu, muhun ei naiset koske!
Saako hoitohenkilökunta koulutusta eri uskontojen tavoista? Ilmeisesti tuota rukoilua pidetään niin pyhänä ja intiiminä asiana kun sitä harvoin Suomessa näkee. Muslimimaissa rukoilevat voi nähdä kadulla, kaupassa, missä vain. Rukoilevaa ei häiritä, mutta ei sen takia keskeytetä ympäröivää elämää. Itse olen vaihtanut jopa vaatteitani samassa huoneessa jossa muslimi rukoilee.
Saako hoitohenkilökunta koulutusta eri uskontojen tavoista?
Jos poliisitkin erehtyvät luulemaan rukoilevaa ihmistä kaatokänniseksi! Nähtävästi olisi yleissivistävä koulutus tarpeen monilla aloilla niin ei tulisi turhia väärinkäsitksiä.
Minäkin olen kyllä nukkunut patjalla sairaan lapsen vieressä lattialla... Ja pyytänyt naislääkäriä, koska en halua mieslääkäriä jos nainenkin on vaihtoehtona... Ikinä ei ole ollut ongelma.
mahdollisuuksien mukaan: ei mieshoitajaa naiselle, jonka mielestä se on kiusallista. Gynekologin sukupuolen voi yleensä valita. Kirkollisia rukoushetkiä tai hartauksia ei pidetä niille, jotka eivät tahdo tai kuulu kirkkoon. Jehovan todistajille ei anneta verta, jos siitä kieltäytyvät -toisaalta annetaan salaa omaisislta, jos potias itse sitä tahtoo.
Ja niin edelleen
Vaatiminen ei.
Meillä on maassamme paljon eri kulttuuriin kuuluvia, outoja tapoja ja piirteitä. Mutta vain tämä yksi kulttuuri vaatii. Eikä ihan vähän vaan sitä, että meidän valtakulttuurimme mukautuu heidän tapoihinsa, ymmärtää heitä ja ottaa heidät joka tilanteessa huomioon. Silti heidän valtakulttuurinsa alueella meidän tapojamme ei oteta huomioon ikinä. Millään tavalla.
En ollut ennen rasisti mutta nykyään kai sitten olen,kun olen saanut osani vaatimuksista ja joutunut niihin mukautumaan. Ei ole minulta pois, jos luokkani vanhempainillassa muslimi-isä ei kättele minua mutta on minulta pois, jos isä vaatii, että minun on osattava tämä asia ottaa etukäteen huomioon, koska muuten hän voi joutua muiden vanhempien silmissä huonoon valoon (eli en saisi kätellä muitakaan miehiä, vain naisia). On minun ongelmani, jos isä vaatii, etten voi opettaa sukupuoleni takia hänen lastaan ja että sukupuoleni takia annan vääriä numeroita hänen lapselleen. On minun ongelmani, jos minun on järjestettävä isälle rukoustila.
Kaikki saman kulttuurin edustajat eivät ole näin vaateliaita mutta olen tyrmistynyt, kuinka moneen vaativaiseen olenkaan törmännyt. Että ihan omassa maassani minun pitäisi osata ennakoida, milloin on kyseessä vaativa muslimivanhempi ja milloin ei. Tai mikä vielä parempaa, ihan vain ennustettava asia ja toimittava sen mukaan.
Niin, kyllähän sen voi naamioida niinkin, että suomalaisten on vain saatava lisää kansainvälistä kasvatusta. Mutta jos mennään Keski-Eurooppaan, niin ei siellä pyllistellä muille kulttuureille rasismin leiman pelossa. Emme mekään pyllistele, emme ole pyllistelleet tataareille (muslimeja hekin) emmekä muillekaan vähemmistöille mutta tälle yhdelle kyllä. Pitäisi laittaa koko Suomi muslimiopetukseen, jotta osaisimme ottaa heidät oikealla tavalla huomioon!
Vaatiminen ei.
Meillä on maassamme paljon eri kulttuuriin kuuluvia, outoja tapoja ja piirteitä. Mutta vain tämä yksi kulttuuri vaatii. Eikä ihan vähän vaan sitä, että meidän valtakulttuurimme mukautuu heidän tapoihinsa, ymmärtää heitä ja ottaa heidät joka tilanteessa huomioon. Silti heidän valtakulttuurinsa alueella meidän tapojamme ei oteta huomioon ikinä. Millään tavalla.
En ollut ennen rasisti mutta nykyään kai sitten olen,kun olen saanut osani vaatimuksista ja joutunut niihin mukautumaan. Ei ole minulta pois, jos luokkani vanhempainillassa muslimi-isä ei kättele minua mutta on minulta pois, jos isä vaatii, että minun on osattava tämä asia ottaa etukäteen huomioon, koska muuten hän voi joutua muiden vanhempien silmissä huonoon valoon (eli en saisi kätellä muitakaan miehiä, vain naisia). On minun ongelmani, jos isä vaatii, etten voi opettaa sukupuoleni takia hänen lastaan ja että sukupuoleni takia annan vääriä numeroita hänen lapselleen. On minun ongelmani, jos minun on järjestettävä isälle rukoustila.
Kaikki saman kulttuurin edustajat eivät ole näin vaateliaita mutta olen tyrmistynyt, kuinka moneen vaativaiseen olenkaan törmännyt. Että ihan omassa maassani minun pitäisi osata ennakoida, milloin on kyseessä vaativa muslimivanhempi ja milloin ei. Tai mikä vielä parempaa, ihan vain ennustettava asia ja toimittava sen mukaan.
Niin, kyllähän sen voi naamioida niinkin, että suomalaisten on vain saatava lisää kansainvälistä kasvatusta. Mutta jos mennään Keski-Eurooppaan, niin ei siellä pyllistellä muille kulttuureille rasismin leiman pelossa. Emme mekään pyllistele, emme ole pyllistelleet tataareille (muslimeja hekin) emmekä muillekaan vähemmistöille mutta tälle yhdelle kyllä. Pitäisi laittaa koko Suomi muslimiopetukseen, jotta osaisimme ottaa heidät oikealla tavalla huomioon!
Muslimeita on hyvin monista eri kulttuureista. Tuo esimerkkisi isä on vain yksi, en tiedä minkä maalainen, mutta ainakin varsin ylimieliseltä vaikuttaa. Hänkin on yksilö, kuten sinä. Et voi yhden isän perusteella leimata yli miljardia ihmistä.
Mutta muuten olen samoilla linjoilla. Kulttuurit ja uskonnot tulee ottaa huomioon, muttei muiden kustannuksella. Tästä nyt ei kuitenkaan yleensä ole kyse. Ja kuten tuossa joku kirjoitti, myös muutkin uskonnot otetaan sairaaloissa ja muualla huomioon. On jopa kappeleita, papin saa paikalle, veren siirrosta kieltäytyville on vaihtoehtoisia menetelmiä jne, jne.
Itse olen elänyt päässyt ennakkoluuloistani eroon tutustumalla muslimeihin. Onhan niitä idioottejakin tullut vastaan, mutta niinhän on toki muistakin uskonnoista.
Vaatiminen ei.
Saa vaatia naisgyneä, saa vaatia eri lääkäriä jos pärstäkerroin ei miellytä jne. Miksi ei saisi?
Kirjoittaja on aivan oikeassa tuomitessaan pyllistelyn sillä sellaisella tosiaan häpäisee itsensä.
maailman sivu osanneet terveyskeskuksissa vonkua itselleen naislääkäriä, kun on "sellaista asiaa". on oikein ärysttänyt vuosikausia.
terveisin,
nainen