Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako kaupassa repiä monipakkauksen

Vierailija
29.12.2012 |

siis vaikka sixpäkin, jos yksittäisiä tölkkejä ei ole tarjolla?

Kysymys koskee siis lähinnä juomia. Tämä tuli mieleen tuolta Aasiakas-sivustolta, kun joku myyjä valitti, että asiakkaat repii pakkauksia hajalle.

Olen joskus itsekin repinyt, jos on ollut pakko. Hintalappuhan löytyy sekä pakkaukselle että yksttäiselle tölkille. Olenko tehnyt väärin?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ei voisi vähempää kiinnostaa? Tiedäthän, että itse maksat kaiken kauppaan kohdistuvan kiusanteon ja lisätyön aiheutuksen (esim. varastosaldojen korjaamisesta aiheutuneen työajan + palkan) tuotteiden hinnoissa? Joten olisi syytä kiinnostaa :)

tätä kommenttia. Meillä ainakin panimojuomia pitää saldottaa joka tapauksessa, eikä se monipakkausten juomien saldotus siten ole mitään "lisätyötä". Meillä pitää saldottaa monia muitakin tuotteita ja saldotus nyt kuuluu kaupan hommiin. Myös jos meidän valikoimassa on vaikkapa olutsalkku, en ainakaan itse ajattele, että joku asiakas voisi ostaa salkullisen olutta ja pari kassia ruokaa siihen päälle ja saada ne kulkemaan. Mutta pari irtotölkkiä ja kauppakassit kyllä menee.

Lähinnä ärsyttää, että jokaisen asiakkaan pitää aina avata uusi monipakkaus, eikä voi katsoa vähän eteensä että oliskohan siinä jo yksi avattu..:)

terveisin kaupan täti

Vierailija
42/58 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin saa juomapakkaukset avata. Ollaan sen verran pieni kauppa, että juomia pääasiassa tulee vaan pakkauksissa, mutta irtotölkkejäkin on siis tarjottava. Monet kysyvät luvan, että saako avata ja tottakai semmoinen annetaan. Toiset taas avaavat kyselemättä ja mikäs siiän.

Ainoa asia mitä pyydän ja toivon, on että vilkaistaan onko jo valmiina pakkauksia auki, tai että revitään pakkaus sitten kunnolla auki. Ettei käy seuraavalle asiakkaalle niin, että ottaa epähuomiossa jo avatun pakkauksen ja mahdollisesti juomia sieltä putoaa lattialle ja menee rikki :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ei voisi vähempää kiinnostaa? Tiedäthän, että itse maksat kaiken kauppaan kohdistuvan kiusanteon ja lisätyön aiheutuksen (esim. varastosaldojen korjaamisesta aiheutuneen työajan + palkan) tuotteiden hinnoissa? Joten olisi syytä kiinnostaa :)

tätä kommenttia. Meillä ainakin panimojuomia pitää saldottaa joka tapauksessa, eikä se monipakkausten juomien saldotus siten ole mitään "lisätyötä". Meillä pitää saldottaa monia muitakin tuotteita ja saldotus nyt kuuluu kaupan hommiin. Myös jos meidän valikoimassa on vaikkapa olutsalkku, en ainakaan itse ajattele, että joku asiakas voisi ostaa salkullisen olutta ja pari kassia ruokaa siihen päälle ja saada ne kulkemaan. Mutta pari irtotölkkiä ja kauppakassit kyllä menee.

Lähinnä ärsyttää, että jokaisen asiakkaan pitää aina avata uusi monipakkaus, eikä voi katsoa vähän eteensä että oliskohan siinä jo yksi avattu..:)

terveisin kaupan täti

Olutta joka myydään 24kpl salkuissa on merkattu varastosaldoon 24kpl salkuissa. Sitten kun piippaan niitä asiakkaille yksittäisinä, ne näkyvät yksittäisinä olutmyynteinä - eli lopulta käy niin, että yksittäisiä oluita on myyty enemmän kuin varastossa on niitä ollut ja salkkujen kohdalla näkyy että varastossa olisi monta salkkua ja todellisuudessa kaikki on myyty yksittäin. Kyllä siitä ylimääräistä hommaa tulee.

Ja miten niin ei saa menemään salkkua vaikka ostaisi ruokaa? :D Ne jotka ostavat pari kassia ruokaa kerralla, kulkevat kauppaan autolla, ja saavat silloin myös olutlavan vietyä. Itse ainakin nimenomaan ostan kerralla sen salkun, ettei tarvitse sitten joka kerta kahta olutta kiikuttaa erikseen :) eihän niitä hyvänen aika ole pakko kerralla juoda!

Vierailija
44/58 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos löytyy yksittäiset viivakoodit ja yksittäistuotteelle hinnat, periaatteessa saa repiä monipakkauksia auki.

Alennuksia on kuitenkaan turha odottaa, niinkuin tuolla jo sanottiin. Oluessa ny ei saa olla paljousalennusta mutta kaikissa muissa tuotteissa voi olla, ja jos otat silloin vain yhden, et saa sitä tarjoushinnalla vaan normihinnalla.

Vierailija
45/58 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

selität minulle, että saldot heittävät. Kyllä minä kaupassa työskentelevänä tiedän, että ne heittävät em. syystä. Se nyt on vaan realiteetti, joka pitää ottaa huomioon. Jos aiot lopunelämääsi asiakkaita asiasta syyllistää (=asiakkaiden pitää olla kiinnostuneita kauppojen saldoista) niin se on sinun valintasi. Meillä kuuluu ihan rutiineihin panimojuomien saldojen korjaus, koska tiedetään, että ne eivät pidä paikkaansa. Myös muidenkin, kuin vain monipakkausten juomien saldot panimojuomissa heittävät. Varmaankin olet kaupan ammattilaisena törmännyt tähän.

Kaikille irto-oluttölkkien ostajilleko meinaat alkaa sanomaan, että "olisit sä saanut sen monipakkauksen kulkemaan, miksi ostat vain kaksi olutta"?:)

En siis jaksa vääntää tästä. Kerroin vain puheenvuorossani, että en ole vuosien varrella omassa työssäni pitänyt asiaa ongelmana. En nyt, enkä jatkossakaan.:)

terveisin kaupan täti

Vierailija
46/58 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tietenkin, että alkoholia himoitsevien mammojen mielestä repiminen on asianmukaista.

Vierailija
47/58 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä alkollisia että ei -alkollisia.

Vierailija
48/58 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyntipaikan tulee myydä yksittäinen olutpullo samaan hintaan kuin pakkauksessa tai korissa ostetut pullot ovat yksikköhinnaltaan. Säännösten kiertämiseksi myyntipaikka ei saa kieltäytyä myymästä monipakkauksessa olevaa tuotetta yksittäin.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/8468-alkoholilaki-kieltaa-paljousalennu…

Vierailija
49/58 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

selität minulle, että saldot heittävät. Kyllä minä kaupassa työskentelevänä tiedän, että ne heittävät em. syystä. Se nyt on vaan realiteetti, joka pitää ottaa huomioon. Jos aiot lopunelämääsi asiakkaita asiasta syyllistää (=asiakkaiden pitää olla kiinnostuneita kauppojen saldoista) niin se on sinun valintasi. Meillä kuuluu ihan rutiineihin panimojuomien saldojen korjaus, koska tiedetään, että ne eivät pidä paikkaansa. Myös muidenkin, kuin vain monipakkausten juomien saldot panimojuomissa heittävät. Varmaankin olet kaupan ammattilaisena törmännyt tähän.

Kaikille irto-oluttölkkien ostajilleko meinaat alkaa sanomaan, että "olisit sä saanut sen monipakkauksen kulkemaan, miksi ostat vain kaksi olutta"?:)

En siis jaksa vääntää tästä. Kerroin vain puheenvuorossani, että en ole vuosien varrella omassa työssäni pitänyt asiaa ongelmana. En nyt, enkä jatkossakaan.:)

terveisin kaupan täti

Alkuperäinen kommenttini oli sitä vastaan, että joku täällä huuteli ettei häntä kiinnosta pätkääkään se saako niitä pakkauksia repiä vai ei. Kerroin vain, että mitä näin kaupan myyjän näkökulmasta se tarkoittaa.

Ja en tietenkään kerro kassalla asiakkaalle, että olisit ottanut sen monipakkauksen. Se oli vain oma kommenttini sinun tekstiisi, jossa väitit ettei niitä olutsalkkuja saa kukaan vietyä kotiin.

Tottakai monipakkausten avaaminen on kaupan arkea, mutta täällähän nimenomaan keskusteltiin siitä että saisiko niin tehdä ja mitä se aiheuttaa. KErroin oman näkökulmani asiaan, siitä mitä se tosiaan aiheuttaa.

terveisin se toinen kaupan täti

Vierailija
50/58 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös jos meidän valikoimassa on vaikkapa olutsalkku, en ainakaan itse ajattele, että joku asiakas voisi ostaa salkullisen olutta ja pari kassia ruokaa siihen päälle ja saada ne kulkemaan. Mutta pari irtotölkkiä ja kauppakassit kyllä menee.

/i]

ai ei mene olutsalkut? eihän sitä tarvii mennä ku perjantaina prismaan kattomaan niin joka toisella asiakkaalla on kärryt täynnä ruokaa ja alimmaisena lava kaljaa :D

Vierailija
51/58 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA kyseinen kauppa haluaa myydä sen irtonakin vaikka on revitty monipakkauksesta, saat sen irtona ostaa.

Kaupalla ei kuitenkaan ole mitään velvollisuutta myydä sinulle monipakkauksesta irti revittyä limsapulloa. Se laki koskee vain alkoholijuomia.

Kyllä oon repiny auki juomapakkauksia

Vierailija
52/58 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että miksi niitä yksittäisiä pitäisi ostaa. Jos juo limpparia, niin mitä järkeä on tulla parin päivän päästä hakemaan se toinenkin limpparipullo kun olisi saanut kerralla ostettua kaksi (ja usein vähän halvemmalla). Sama juttu kaljan kanssa. Jos autolla kuitenkin kulkee sinne markettiin ja ostaa kolme säkillistä ruokaa, siinä samalla kulkisi myös lavallinen kaljaa, josta riittäisi kerralla pidemmäksi aikaa. Eikä tarttis joka kerta ostaa paria tölkkiä. Oletteko te niin alkoholisteja, ettette voi säilyttää kotona enemmän kuin kaksi kaljaa kerrallaan?

Minusta useamman kerran viikossa kaupassa käyminen autolla on todella epäekologista. Itse hoidan koko viikon ostokset kerralla, ja sitten pilaantuvia kuten esim. hedelmiä tms. käyn hakemassa pyörällä työmatkani varrelta.

Vierailija
53/58 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta esim. oluttölkeissä lavan sisällä on eri viivakoodit kuin yksittäin myynnissä olevissa oluissa ja se vääristää kaupan myyntirekistereitä sekä varastolistaa. Mutta vaikeahan sitä on kieltääkään. Itse en kehtaa repiä mutta jos pakkaus on jo auki niin saatan sieltä ottaa.

Kyllä siinä ihan tasan sama enari on siinä yksittäin myytävässä oluttölkissä kuin samanlaisessa monipakkauksessa olevassa tölkissä. Ne on tasan sama tuote, tehtaalta niitä ei lähte eri enareilla, huolimatta siitä millaisissa pakkauksissa ne lähtee.

Vierailija
54/58 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta esim. oluttölkeissä lavan sisällä on eri viivakoodit kuin yksittäin myynnissä olevissa oluissa ja se vääristää kaupan myyntirekistereitä sekä varastolistaa. Mutta vaikeahan sitä on kieltääkään. Itse en kehtaa repiä mutta jos pakkaus on jo auki niin saatan sieltä ottaa.

Kyllä siinä ihan tasan sama enari on siinä yksittäin myytävässä oluttölkissä kuin samanlaisessa monipakkauksessa olevassa tölkissä. Ne on tasan sama tuote, tehtaalta niitä ei lähte eri enareilla, huolimatta siitä millaisissa pakkauksissa ne lähtee.

Tölkeissä on samat viivakoodit, mutta kun niitä lavassa tulleita tölkkejä ei ole lyöty omalla viivakoodilla varastoon vaan sillä lavan viivakoodilla, joka on tietty eri koska sillä on ihan eri hintakin. Ja juuri tästä syystä se sotkee varastosaldoja! Jos ois eri viivakoodit lavan tölkeissä niin sitte ei menis sekasin.

Vierailija
55/58 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua raahata kerralla isoja määriä. Kauppa on suht lähellä ja kävelen sinne, monta kertaa viikossa.

Että miksi niitä yksittäisiä pitäisi ostaa. Jos juo limpparia, niin mitä järkeä on tulla parin päivän päästä hakemaan se toinenkin limpparipullo kun olisi saanut kerralla ostettua kaksi (ja usein vähän halvemmalla). Sama juttu kaljan kanssa. Jos autolla kuitenkin kulkee sinne markettiin ja ostaa kolme säkillistä ruokaa, siinä samalla kulkisi myös lavallinen kaljaa, josta riittäisi kerralla pidemmäksi aikaa. Eikä tarttis joka kerta ostaa paria tölkkiä. Oletteko te niin alkoholisteja, ettette voi säilyttää kotona enemmän kuin kaksi kaljaa kerrallaan?

Minusta useamman kerran viikossa kaupassa käyminen autolla on todella epäekologista. Itse hoidan koko viikon ostokset kerralla, ja sitten pilaantuvia kuten esim. hedelmiä tms. käyn hakemassa pyörällä työmatkani varrelta.

Vierailija
56/58 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tölkeissä on samat viivakoodit, mutta kun niitä lavassa tulleita tölkkejä ei ole lyöty omalla viivakoodilla varastoon vaan sillä lavan viivakoodilla, joka on tietty eri koska sillä on ihan eri hintakin. Ja juuri tästä syystä se sotkee varastosaldoja! Jos ois eri viivakoodit lavan tölkeissä niin sitte ei menis sekasin.

Lava tulee varastoon ja se lyödään sinne omalla viivakoodillaan x. 8-pakkaus tölkkejä lyödään varastoon viivakoodilla y. Kummankin paketin tölkeissä viivakoodi on sama, z. Kun asiakas repii 8-paketin auki ja sieltä ostetaan oluet yksittäin, ne lyödään kassaan koodilla z. Varastosaldo näyttää edelleen että sieltä löytyisi vaikka kuinka monta 8-pakkausta ja lavaa koodeilla x ja y koska niitä koodeja ei ole lyöty kassaan, kun kassalla on piipattu vain yksittäisiä z:ja. :) Mutta onneksi meillä tehdään säännöllisesti varaston saldon tarkistusta, muuten saattaisi loppua vaikka kaljat kesken :O :D

Vierailija
57/58 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissain kaljalavoissahan on se aukko, josta näkee tölkin viivakoodin ja se piipataan. Mutta ei kyllä kaikissa.

Vierailija
58/58 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA kyseinen kauppa haluaa myydä sen irtonakin vaikka on revitty monipakkauksesta, saat sen irtona ostaa.

Kaupalla ei kuitenkaan ole mitään velvollisuutta myydä sinulle monipakkauksesta irti revittyä limsapulloa. Se laki koskee vain alkoholijuomia.

Kyllä oon repiny auki juomapakkauksia

Tää yksittäisten myynti tosiaan koskee vain alkoholituotteita, laki ei velvoita minkään muiden tuotteiden kohdalla ja näin ollen kassa/kauppias saa olla myymättä yksittäistä pakkausta revittyä tuotetta, jos se ei ole alkoholia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi