Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielipiteitä: 17v lapsen tultava j.2.vkonloppu etävanhemmalleen sekä kesällä viikoksi

Vierailija
29.12.2012 |

Nuori olisi mielummin ystäviensä kanssa ja kävisi esimerkiksi päivävierailulla. Lähivanhempi ei tähän suostu.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päättää ihan itse miten etävanhempaansa tapaa.

Vierailija
2/11 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- tai no periaatteessa voi jos haluaa näyttää valtaansa ja vi..uilla hänen kanssa mutta mitä sillä voittaa? nothing!! Mulla 3 lasta x:n kanssa - nyt jo 17, 18 ja 20vee. Ovat kaikki lopettaneet yöpymiset isänsä luona noin 15vuotiaana, sen jälkeen käyvät silloin tällöin kun haluavat. Keskimmäinen käy ehkä useimmiten, ehkä kerran viikossa muutamaksi tunniksi (tyttö) mutta pojat ehkä kerran kolmessa viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi alistuva ei uskalla kapinoida vastaan. Viimeksi uhkasi sitten elatusmaksun nostamisella. Käytännössä siis lapsi haastaisi etävanhemman oikeusteitse, vaikka aloitteen tekijä olisi lähivanhempi. Lapsi ei halunnut tälläiseen ryhtyä. Meille sopii hänen täällä olonsa, mutta surkeaa katsella ettei ole ystäviä tällä asuinpaikalla. Tekemistä yritämme miettiä, mutta tuon ikäinen kyllä kaipaa ystäviään. Matkan vuoksi ei ole halukas kulkemaan meiltä kavereilleen ja palaamaan kotiin illaksi.

Vierailija
4/11 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon vaan, että lähivanhemmat miettisivät lapsensa ajatuksia mielipiteissään. Tuntuu, että lähivanhempi ajattelee meille aiheuttavansa harmia lapsen tänne pakottamisella. Itse asiassa lapsi kärsii eniten, mekin tietysti,kun emme keksi tarpeeksi mielenkiintoista tekemistä. Alistuvuuden vuoksi kyllä osallistuu moneenkin ehdottamaamme asiaan. Oma lapseni jo aikuinen, mutta hänkin lopetti etävanhemmalla yöpymiset 14-15v ja käy nyt kyläilemässä silloin tällöin.

Vierailija
5/11 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä voi esim. olla uusi suhde ja haluaa olla joka toisen viikonlopun miehensä kanssa eikä aina kiinni nuoressa. Toisaalta hänen tehtävänsä on ihan lainkin mukaan tukea lapsen ja etän tapaamisia. Olisiko se tukemista että hän antaa lapsen lopettaa toisen vanhempansa säännöllisen tapaamisen.

Vierailija
6/11 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä voi esim. olla uusi suhde ja haluaa olla joka toisen viikonlopun miehensä kanssa eikä aina kiinni nuoressa. Toisaalta hänen tehtävänsä on ihan lainkin mukaan tukea lapsen ja etän tapaamisia. Olisiko se tukemista että hän antaa lapsen lopettaa toisen vanhempansa säännöllisen tapaamisen.

17-vuotias pärjää jo hetken yksinkin. Meinaatko, että 18-vuotiaana ja armeijastakin tulee lomille etävanhemmallee? Ottaa tyttöystävän mukaansa?

Kyllä tässä on kyse lähivanhemman itsekkyydestä. Vaaditaan lasta asumaan luoksensa, mutta omat poikakaverit ja menot menee edelle? Sääli sinun lapsia...

Vierailija
7/11 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain jostain 14-vuotiaasta asti päättää että missä ja miten vietän kesäni. Meillä ei ollut siis viikonloppusysteemiä, vaan olin yleensä lomat isälläni. Sitten kun sain päättää asiasta, olin puolet kesälomasta isällä ja puolet kavereiden kanssa.

Aika typerää kyllä miltei aikuista alkaa pomputtelemaan noin. Itse tosin asuin jo 16-vuotiaana omassa kämpässä, joten sain päättää menemiseni aika pitkälti itse tuolloin.

Vierailija
8/11 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan että äiti voi haluta viettää välillä ihan omaa aikaansa vaikka uuden poikaystävänsä kanssa. Se ei välttämättä ole samanlaista jos 17v on jaloissa kokoajan.

Onhan etälläkin uusi parisuhde jota saa hoitaa rauhassa 26 päivää kuukaudessa, oisko se liikaa jos lähi saisi 4 päivää kuukaudessa?

Vierailija
9/11 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[ Meinaatko, että 18-vuotiaana ja armeijastakin tulee lomille etävanhemmallee? Ottaa tyttöystävän mukaansa?

Ei ole enää väliä kumpi on etä ja kumpi lähi, molemmat ovat aikuisen vanhempia. Vai meinaatko että välit pitäisi katkaista täysi-ikäiseen lapseen kokonaan?

Vierailija
10/11 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan että äiti voi haluta viettää välillä ihan omaa aikaansa vaikka uuden poikaystävänsä kanssa. Se ei välttämättä ole samanlaista jos 17v on jaloissa kokoajan.

Onhan etälläkin uusi parisuhde jota saa hoitaa rauhassa 26 päivää kuukaudessa, oisko se liikaa jos lähi saisi 4 päivää kuukaudessa?

Mutta kyllä meillä ainakin on yhteisiäkin lapsia. Lapset eivät ole este parisuhteemme "hoitamiselle". Lapsipuoliemme ollessa nuorempia matkustelimme paljon yhdessä perheenä. Yhteisiä vuosia meillä on takana jo reilusti yli kymmenen. Mutta ehdotamme nyt tuota ystävän mukaan kysymistä.

Vierailija
11/11 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli saivat itse päättää menevätkö etäisän luokse ja koska eli eivät oikein koskaan, nyt kun ovat aikuisia ei isään ole oikein minkäänlaista suhdetta, käyvät ehkä kerran vuodessa.

Mutta ainakin ihana "äiti"puoli sai tahtonsa läpi, miehellä on ex-vaimo ja ex-lapset