Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaapa av-psykologit! Näen seuraavaa unta

Vierailija
29.12.2012 |

unessa mun pitää huolehtia vauvasta, mutta se ei ole mun oma. Hukkaan vauvan aina, esimerkiksi viime yönä olin laittanut sen käsilaukkuun ja käsilaukku oli mennyt roskiin tms. Olen aina ihan paniikissa siitä vauvasta ja pyörin ympäriä sänkyä tuskanhiki päällä.

Mistä tämä kertoo?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai saanut keskenmenoa?

Vierailija
2/10 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa unien symboleista voi symboloida lähes kaikille samoja asioida.

toiseksi opin, että ihmisen unissa varsinkin toistuvat asiat ovat jotakin, jotka toimivat symbolina ihmiselle itselleen. Eli tästä syystä esim. oma puoliso näyttäytyy unissa ex-miehinä.

Onko sinulla lasta? Lähes jokainen äiti pelkää kadottavansa vauvan tai tekevänsä lapselle jotain pahaa. Ehkö vauvasi/lapsesi ei tunnu kaikilta osin vielä omalta (tästä se, että ei ole omasi unessa) mutta kuitenkin pelkäät, että lapsi katoaa. Omat symbolinsa voi tietekin olla laukulla (Kuvaa kai monesti naisen ruumiillista sisintä, tyhjää tilaa, kohtua tai jopa sukupuolielimiä yms) Pahempaan hukkaan ei lapsi voisi joutua kuin roskiin.

Lisäksi itselleni tulee roskikseta mieleen helvetti. pelkäätkö mahdollisesti lapsen uskonnollista puolta/tai sen olemattomuutta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa unien symboleista voi symboloida lähes kaikille samoja asioida.

toiseksi opin, että ihmisen unissa varsinkin toistuvat asiat ovat jotakin, jotka toimivat symbolina ihmiselle itselleen. Eli tästä syystä esim. oma puoliso näyttäytyy unissa ex-miehinä.

Onko sinulla lasta? Lähes jokainen äiti pelkää kadottavansa vauvan tai tekevänsä lapselle jotain pahaa. Ehkö vauvasi/lapsesi ei tunnu kaikilta osin vielä omalta (tästä se, että ei ole omasi unessa) mutta kuitenkin pelkäät, että lapsi katoaa. Omat symbolinsa voi tietekin olla laukulla (Kuvaa kai monesti naisen ruumiillista sisintä, tyhjää tilaa, kohtua tai jopa sukupuolielimiä yms) Pahempaan hukkaan ei lapsi voisi joutua kuin roskiin.

Lisäksi itselleni tulee roskikseta mieleen helvetti. pelkäätkö mahdollisesti lapsen uskonnollista puolta/tai sen olemattomuutta?

Vierailija
4/10 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetko, että lapsi, jota sinulla ei vielä edes ole, katoaa koko ajan kauemmamksi ja kauemmaksi?

Vauva voi myös olla sinä. Oletko kadottamassa itseäsi;

ehkä olet kokenut turvattomuutta lapsena (tällöin minuus helposti katoaa);

koetko ehkä, että lapsuus/nuoruus muuttuu aikuisemmaksi elämäksi eli elätkö jotain ikäkriisiä;

oletko menettämässä jotain tärkeää (ehkä sukupuolisuuteen viittaavaa, kun oli se käsilaukkukin), joka on vielä ihan alussa;

Vierailija
5/10 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannat vastuuta, huolehdit ja murehdit.

Vierailija
6/10 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetko, että lapsi, jota sinulla ei vielä edes ole, katoaa koko ajan kauemmamksi ja kauemmaksi?

koetko ehkä, että lapsuus/nuoruus muuttuu aikuisemmaksi elämäksi eli elätkö jotain ikäkriisiä;

oletko menettämässä jotain tärkeää (ehkä sukupuolisuuteen viittaavaa, kun oli se käsilaukkukin), joka on vielä ihan alussa;

Mietin että kummitteleeko se sikiö minulle?

Vierailija
7/10 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapauksessa sanoisin, että ajatuksesi ja tunteesi ja ehkö käsityksesi oikeasta ja väärästä "kummittelevat" erityisesti öisin.

En tiedä syitäsi abortille, mutta ymmärtääkseni saattaa olla monelle hyvinkin traumaattinen kokemus ja päätös.

Vierailija
8/10 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivosi vapauttavat kaikkea kivaa verenkiertoon unen aikana. Ei niitä unia kannata liikaa analysoida. Tuossakin unessa on ihan luonnollista että panikoit koska vauva oli hukassa. Oli se oma lapsi tai ei, kuka tahansa normaali ihminen panikoisi hieman jos yhtenä hetkenä vauva hukkaantuisi näköpiiristä.

Muista vaan että unen näkeminen on huumetrippi, ja huumetrippejä on vähintäänkin kahdenlaisia - hyviä ja huonoja. Ahdistavat, vapauttavat, valistavat, inspiroivat, inhottavat ja selkeyttävät unet ovat myös sellaisia joita jokainen meistä näkee ja kokee. Luokittelisin trippisi vaikkapa ahdistavien unien luokkaan.

Unista ei kannata vaivaantua ellei jokin tietty juttu unissa toistu useita kertoja, useina öinä.

Vierailija
9/10 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapauksessa sanoisin, että ajatuksesi ja tunteesi ja ehkö käsityksesi oikeasta ja väärästä "kummittelevat" erityisesti öisin.

En tiedä syitäsi abortille, mutta ymmärtääkseni saattaa olla monelle hyvinkin traumaattinen kokemus ja päätös.

Se oli elämäntilanteessani oikeastaan ainoa järkevä vaihtoehto. Odotin aikaa viikon ja sinä aikana ehdin käydä läpi monia tunteita. Abortti tehtiin kuitenkin hyvin aikaisilla viikoilla (lääketieteellinen abortti), etten varrsinaisesti koe että se oli oikea lapsi...

Vierailija
10/10 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivosi vapauttavat kaikkea kivaa verenkiertoon unen aikana. Ei niitä unia kannata liikaa analysoida. Tuossakin unessa on ihan luonnollista että panikoit koska vauva oli hukassa. Oli se oma lapsi tai ei, kuka tahansa normaali ihminen panikoisi hieman jos yhtenä hetkenä vauva hukkaantuisi näköpiiristä.

Muista vaan että unen näkeminen on huumetrippi, ja huumetrippejä on vähintäänkin kahdenlaisia - hyviä ja huonoja. Ahdistavat, vapauttavat, valistavat, inspiroivat, inhottavat ja selkeyttävät unet ovat myös sellaisia joita jokainen meistä näkee ja kokee. Luokittelisin trippisi vaikkapa ahdistavien unien luokkaan.

Unista ei kannata vaivaantua ellei jokin tietty juttu unissa toistu useita kertoja, useina öinä.

Olen nähnyt abortin jälkeen ahdistavia unia usein. Olen myös ollut kuumeessa, joten se voi johtua siitäkin. Olen myös viettämässä joulua isäni kodissa, jota inhoan, ja mua ahdistaa täällä aina. Eli ehkä se voi olla sekin.