Kumpi kivempi kaupunki, Tampere vai Espoo?
Kommentit (17)
koska eihän Espoo ole mikään "kaupunki", jolla olisi esim. keskusta. Espoon "keskusta" on Helsingin keskusta...
t. tyytyväinen Espoolainen, jonka kesämökki Tampereen suunnalla
Riippuu ihan siitä mitä arvostaa, ja myös siitä missä päin kaupunkia asuu.
täältä pikkukylästä johonkin Suomen isonpaan kaupunkiin muuttaa, niin Tampere olisi ehdoton ykkönen! Siellä jotenkin tuntuu yhdistyvän "kaupunkilaisuuden" ja "maalaisuuden" parhaat piirteet.
...pipa päässä rotvallir reunal :)
Tampere sen sijaan on Suomen paras kaupunki!
Salli mun nauraa, hahhhahahhhah
Olen käynyt Tampereella vain pari kertaa, mutta silti vastaan sen. Espoo kun ei oikein ole mikään "oikea" kaupunki. Itse en tykkää koko paikasta yhtään.
Ei voi mitenkään verrata kauniiseen ja oikeaan kaupunkiin Tampereeseen, jossa esim. syttyi Suomen ensimmäinen sähkölamppu aikoinaan!!
Espoota voisi varmaan verrata Tampereen Hervantaan. Yhtä nuori, pelkkä toimiva kokonaisuus, mutta ei missään nimessä kaupunki!
että Tampere, ehdottomasti.
Kaunis keskusta, hyvät palvelut, silti pikkukaupunkimaisuuden tuntu.
siellä sijaitsee yksi maamme parhaista pubeista eli Paapan kapakka. Live musaa harva se ilta!
lähinnä siellä on paljon juurettomia lähiöitä ja omakotialueita siellä täällä ja pari kauppakeskusta. Ei sellaisesta ihan vielä kaupunkia tule.
t: Espoosta kotoisin
Espoossa olen asunut, ei ollut kiva paikka. Ankeita betonitaloja vaan kaikkialla paitsi huippurikkaiden rantatonteilla, palvelut hajallaan ympäri Espoota sen eri keskuksissa, Helsinkiin piti kuitenkin mennä opintojen perässä lähes päivittäin täpötäydellä bussilla. Mitään ns. kaupunkikulttuuria ei näyttänyt olevan, vain harmautta ja tylsyyttä. Onhan Espoossa siellä maaseudulla kivojakin alueita, mutta jos kaupungissa haluaa asua niin ei kiitos. Tampere taas on ihan mukava pikkukaupunki, joka on kuitenkin oikea kaupunki.
Ei voi mitenkään verrata kauniiseen ja oikeaan kaupunkiin Tampereeseen, jossa esim. syttyi Suomen ensimmäinen sähkölamppu aikoinaan!!Espoota voisi varmaan verrata Tampereen Hervantaan. Yhtä nuori, pelkkä toimiva kokonaisuus, mutta ei missään nimessä kaupunki!
niin sitten Espoo. Ei noita tosiaan voi verrata.
Olen Espoosta kotoisin ja häivyin sieltä heti ensimmäisen tilaisuuden tullen. Nyt lähes viisi vuotta mennyt Tampereella ja ympäristökunnissa.
Tosin Espoossa olen asunut vain Tapiolassa.