Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kouluttautumiseen neuvoja

Vierailija
28.12.2012 |

Olen alle 30-vuotias ja ilman ammattia. Paikkakunnallani alkaisi nyt lähihoitajakoulutusta työvoimakoulutuksena, kesto 2v. Muita mielekkäitä vaihtoehtoja ei juurikaan ole.

Miten paljon tuollainen opiskelu poikkeaa nuoriso-opiskelusta, joka kestää kolme vuotta? Myös oppisopimus olisi mahdollisuutena mutta kesto sama kuin nuorisokoulutuksessa.

Huonona puolena tuossa työvoimakoulutuksessa on se että se vie suurimman osan kesästä ja se voisi haitata harrastamista. Joustetaanko tuollaisissa jutuissa yhtään? Millainen pitää olla että tulee valituksi työvoimakoulutukseen? Minulla ei ole juurikaan työkokemusta.

Olen kuullut joidenkin sanovan että aikuiskoulutuksissa voi törmätä hankaliin ihmisiin (näyttötutkinnot) ja että nuorisopuoli olisi siksi miellyttävämpi. Annetaanko noista työvoimakoulutuksen eri osuuksista muuten arvosanoja samalla tavalla kuin ammattiopistossa?

Ja tulipa mieleeni vielä sekin että tuo työvoimakoulutus rajoittaa suuntautumisen nimenomaan vanhustenhoitoon. Kuinka vakavana tekijänä pidätte tätä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ne haittaa harrastamista, ja samoin työkin :D - onpa sulla kriteerit kouluun lähtemiseen. HAHAHAH

Vierailija
2/2 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan se ei edes ole sen lyhyempi kuin nuorisopuolellakaan, vaan lyhyys perustuu tuohon loma-aikojen lyhyyteen. Joustoa ei ole! Kesällä on pääasiassa työharjoittelujaksoja normaalien työvuorolistojen puitteissa, joten on mahdollista saada esim. 3 vrk mittainen vapaajakso.

Koulutukseen valitaan sopivimmat. Yleensä noihin hakee noin 110, joista max 20 on edes jotenkin sopivia. Suuntautuminen on vanhustenhoitoon siksi, että siellä on työvoimapula eli ideana on työllistyminen.

Miksi et hae nuorisopuolelle tai oppisopimukseen, jos tuot systeemi arveluttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla