Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko pyydän neuletakin suunnittelusta ja tekemisestä?

Vierailija
28.12.2012 |

Lankoja ei tarvitse maksaa...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitä siitä on valmis maksamaan. Ja millä hinnalla sinä sen suostut tekemään. Työläys vaikuttaa myös. teetkö koneella/käsin, paksun vai ohuen ja mallin monimutkaisuus ja suuritöisyys. Aika monta asiaa vaikuttaa. Sekin, pitääkö sinun elättää itsesi tuolla työllä vai onko se vaan sivuharrastus ja ilo, jota voit tehdä huonollakin tuntitaksalla.

Vierailija
2/9 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen ihminen arvostaa käsityötä. On työläs, koska itse suunnittelen kuvan perusteella. Aika paksu. Käsin teen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka työläs malli on ja kuinka taitava olet..!

Mun kaveri on taitava neuloja, mutta silti sai kämmättyä lapselle tekemänsä takin. Aina oikein neule on niin venyvää että siitä tuli kamala, venyvä rutjake. Hän neuloi ilmaiseksi mutta käytännössä ne langat meni hukkaan kun takki ei ole siistinnäköinen. Ei se raha haittaa enkä kaverille ilennyt asiasta mainita, on hän neulonut ja virkannut onnistuneitakin tuotoksia!

Kyllä mä voisin maksaa neulojalle 50-80e onnistuneesta työstä, mutta voi olla että silloin tulisi villatakille liian paljon hintaa kun kuitenkin haluisin jotain laadukasta lankaakin.

Vierailija
4/9 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske nyt itsellesi edes 4-5euron tuntipalkka.

Vierailija
5/9 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa laadukkaat villaneuleet maksaa reippaasti yli satasen, kirjokuvioidut ja paksummat lähemmäs 200! Ja ne on teetetty pikkutytöillä Bangladeshissa. Eli itse olisin todellakin valmis maksamaan laadukkaasta suomalaisesta käsityöstä käyvän hinnan. Jos materiaalin ottaa pois palkkiosta, niin kyllä se siinä satasen kieppeillä olis.

Vierailija
6/9 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin jotkut Könäsen tai Kaislakertun kirjoneuleet maksavat varmaan 250 euro ainakin, mutta et ehkä tee ihan vastaavaa?

Vierailija
7/9 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin ehkä 50 e ja senkin vain silloin, jos takki olisi todella isotöinen.

Vierailija
8/9 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiista neuleesta pystyisi hinnan arvioimaan.

Vierailija
9/9 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sinulla on valmis kuva, eli oikeastaan teet siis mallinnoksen kuvan perusteella.

Onko tavoitteenasi saada aikaan käyttökelpoinen neuleohje, jota kuka tahansa voi hyödyntää, vaiko ohje, jonka perusteella sinä saat tehtyä yhden kappaleen tuotetta? Ohjeiden kirjoittaminen muille vaatii enemmän aikaa ja yleensä vielä ulkopuolista tarkistajaa, jotta kaikki virheet selviävät ja eri kokojen numerot kaikki täsmäävät. Sen sijaan omaan käyttöön ohje voi koostua vain muutamasta ranskalaisesta viivasta ja käsin piirretystä kaavasta, johon on merkattu mitat ja kavennusten ja lisäysten paikat. Jälkimmäiseen menee huomattavasti vähemmän aikaa.

Joka tapauksessa itse puhuisin satasista, langan paksuudesta sekä siitä, onko mallissa sileää neuletta vaiko jotain kuviotakin, riippuen. Ja oletuksena on, että lopputuote näyttää laadukkaalta ja siltä, että sitä voitaisiin myydä missä tahansa huippumerkkien kaupassa täyteen hintaan niin työn laadun kuin mallin ulkonäönkin osalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän