Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä kirjan on kirjoittanut Kuinka purjehtijaksi tullaan -blogin pitäjä?

Vierailija
28.12.2012 |

Hänestä oli kuulemma juttukin syksyllä jossain naistenlehdessä. Kuka tietää?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pari tohtoriksi väitellyttä, iso kasa ekonomeja, opettajia, kielten maistereita, juristeja jne jne. Tämänkin blogin pitäjä opiskelee yliopistossa tiedekunnassa, johon äärimmäisen vaikea päästä.

Pääsyvaatimus Finskille on joku koulutus/ammatti.

Emona on kivaa mutta vain me sitä työtä tekevät tiedämme miksi:))) oma palkkani ainakin pesee mennen tullen monen "akateemisen" toimistoihmisen palkan ja itse en ikinä jaksais istua toimistossa 8-16 tai tehdä bisnestä ympäri maailmaa, mitä hienoa siinä on?

Eiks se emon palkka ollut lisineen jotain 4700e/kk. Mä en kyllä siihen yllä, vaikka mulla on sama koulutus kuin tällä blogistilla (opiskelee muuten suomen kieltä ja viestintää, niihin ei todellakaan ole "äärimmäisen vaikeaa" päästä sisään, kröhöm!). Mun palkka jää 700 euroa tosta. Tosin mä en sitten teekään vuorotöitä enkä joudu lyhentämään elämääni elämällä jatkuvassa aikaerorasituksessa.

Munkin työssä on kivaa ja vain mun kollegat tietävät, miksi :))))))))

Vierailija
2/23 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pari tohtoriksi väitellyttä, iso kasa ekonomeja, opettajia, kielten maistereita, juristeja jne jne. Tämänkin blogin pitäjä opiskelee yliopistossa tiedekunnassa, johon äärimmäisen vaikea päästä.

Emona on kivaa mutta vain me sitä työtä tekevät tiedämme miksi:))) oma palkkani ainakin pesee mennen tullen monen "akateemisen" toimistoihmisen palkan ja itse en ikinä jaksais istua toimistossa 8-16 tai tehdä bisnestä ympäri maailmaa, mitä hienoa siinä on?

Siinä on kyllä heitetty hukkaan yhteiskunnan resursseja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ikänsä tehnyt töitä ja opiskelee siinä sivussa itselleen tohtorin tutkinnon, niin mitä resurssien tuhlausta se on. Varmasti maksaa aika paljon tuloistaan veroa, ei vie mitään avustuksia keltään eikä työpaikkakaan. Saahan sitä omaksi iloksi opiskella vaikka mitä.

Vierailija
4/23 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pitää olla hissukseen ammatistaan sos mediassa.

Toiseks: meitä on monia, jotka tekee kaikkensa, etteivät joudu kaukolennoille. Ovat törkeän raskaita, kun et nuku 48 tuntiin...

Dallaspullalla on uus blogi Himamama

Vierailija
5/23 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin blogin lukemisen kun luulin ensin että siellä joku fiksu hyvää uraa aloitteleva nuori nainen kirjoittelee mutta huomasin jonkun ajan päästä että ihan hömppää on koko tyyppi niinkuin moni muukin glamoorilentomisu joka blogia pitää. Lentokapteenin kanssa seurusteleva tai naimisissa olevaa ei kannata kadehtia. Meidän ystäväpiirissä on yksi lentokapteeni jonka nappasi lentoemäntä. Muut porukasta ovat korkeasti kouluttautuneita niin naiset kuin miehet joten emo jää aina vähän sivuun jutuista ja häpeää hommaansa mikä on tosi junttia. Nyt kun hellä on lapsia niin emo on kotona. Lentokapteenin vaimona elo ei ole mitään glamoroosia elämää vaan todella yksinäistä ja koko ajan pitää olla varpaillaan muiden naisten takia. Totuus on kuitenkin se, että lentokapteenien meno on aika kuumaa varsinkin pidemmillä reissuilla, niin ne emovaimokkeetkin ovat kapunsa löytäneet ensikädessä.

Vierailija
6/23 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jotenkin mielessäni kuvitellut hänen olevan korkeasti koulutettu businessnainen, joka reissaa harva se kuukausi Nykissä tekemässä soppareita ja vääntämässä yrityskauppoja tms. Sitten tajusin (vasta muutama viikko sitten), että kyseessä tosiaan onkin lentoemäntä. Höh. Kiva blogi silti :)

Vierailija
7/23 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jotenkin mielessäni kuvitellut hänen olevan korkeasti koulutettu businessnainen, joka reissaa harva se kuukausi Nykissä tekemässä soppareita ja vääntämässä yrityskauppoja tms. Sitten tajusin (vasta muutama viikko sitten), että kyseessä tosiaan onkin lentoemäntä. Höh. Kiva blogi silti :)

kun tyyppi onkin "vain" lentoemäntä. Se ei siis olekaan ihan täydellinen. Kiva blogi minustakin joka tapauksessa! Terkut sen pitäjälle, jos tänne eksyy :)

Vierailija
8/23 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/23 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kauhean kateellisia jaksetaan olla tuntemattomalle ihmiselle. Itse arvostan blogia pitäviä, jotka jaksavat viihdyttää meitä kuvilla ja teksteillä ja jakaa omaa elämäänsä sosiaalisessa mediassa! Kateus on kyllä kauhea tauti.

Vierailija
10/23 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lentoemoja. Eikä yhdelläkään mitään yliopistotason tutkintoja. Ovat käyneet finskin lentoemokurssin joka kestää muutaman kuukauden:) Peruspalkka ei ole hääppöinen, siedettävän palkasta tekee lisät. Mun äidin sisko joka kouluttautui ensin hoitsuksi nauroi näille tohtorijutuille. tottahan jos omalla alalla ei töitä löydy niin sitä voi alkaa lentoemoksi:) On kuulemma raskasta tarjoilijan työtä ja monilla lentoemoilla on iso ego-ongelma palveluammatin suhteen. Lentokapteenit ovat järjestään melko vekkuleita joilla on sutinaa yhden sun toisen kanssa. Välillä joku emo nappaa itselleen miehen joka jatkaa touhujaan uusien hoitojen kanssa. Sitten on vielä oma osansa osto-ongelmaiset emot, joillakin menee manitsut jo ennenkuin palkka porähtää tilille.

Vierailija
11/23 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pohjakoulutuksena kesken jääneet sairaanhoitajan opinnot, tosin puhuu kieliä, jotka ovat vähän eksoottisempia kuin englanti tai ranska.

Vierailija
12/23 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blogin pitäjä on YKSI kirjan toimittaneista, Kirja kertoo lentoemännille sattuneista jutuista,

Vierailija
13/23 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tajusin myös, miksi se reissaa niin paljon Nykissä. Kylläpä oli mulla pitkä sytytyslanka :)

Vierailija
14/23 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuvat työmatkoista ja kuvaavat työmatkojaan. Kaikin tavoin vältellään sitä tosiseikkaa, että se lentoemäntänä toimiminen on se työ - häpeävätkö työtään vai mikä on?

Vierailija
15/23 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos monen muun työkaverin kanssa muiden kertomuksista editoitu kooste tekee ihmisestä kirjailijan...

Tykkään kyllä Nooran blogista ja itseironisesta tavasta kirjoittaa, mutta kummastuttaa miksei se voi avoimesta kertoa olevansa lentoemäntä.

Tosiasiahan on se, että lentoemännän työssä ei niinkään kiinnosta se TYÖ vaan se matkustelu. Samaa työtähän se on Euroopan ja kotimaan lennoilla, mutta niissä ei niinkään ehdi harrastaa shoppailua ja hengailua...niissä tehdään vaan sitä lentoemännän työtä. :-)

Nyt pitäis vaan selvittää, että onko hän naimisissa lentäjän kanssa....

Vierailija
16/23 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi mä olen nyt pettynyt. Öh, ketä kiinnostaa lentoemännän servettien asettelu tai kenkäkokoelma.

No, viihteen vuoksi voi tietenkin lukea. ja niillähän on vielä työasutkin, että eipä noita pukeutumisvinkkejäkään ole pahimmiten luvassa.

Vierailija
17/23 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos monen muun työkaverin kanssa muiden kertomuksista editoitu kooste tekee ihmisestä kirjailijan...

Tykkään kyllä Nooran blogista ja itseironisesta tavasta kirjoittaa, mutta kummastuttaa miksei se voi avoimesta kertoa olevansa lentoemäntä.

Tosiasiahan on se, että lentoemännän työssä ei niinkään kiinnosta se TYÖ vaan se matkustelu. Samaa työtähän se on Euroopan ja kotimaan lennoilla, mutta niissä ei niinkään ehdi harrastaa shoppailua ja hengailua...niissä tehdään vaan sitä lentoemännän työtä. :-)

Nyt pitäis vaan selvittää, että onko hän naimisissa lentäjän kanssa....

muistaakseni Finnairin sivuilla olleessa blogissa tai sen kommenteissa.

Vierailija
18/23 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/23 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis ole mitenkään kummallista, että joku ei halua blogissaan kertoa työstään. Se on tavanomaista, ammatistaan ja työstään kertominen on harvinainen yllätys. Miksi on niin kauhean vaikeaa ymmärtää, että useimmat pitävät blogia vapaa-aikanaan, harrastuksena, irrottautuakseen työelämästä jne. Moni työnantaja ei edes haluaisi näyttäytyä blogeissa.

Vierailija
20/23 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi plääh. Oon kade. Hyvin toimeentuleva mies, glamöröösi työ (jota ei tarvitse rahan takia tehdä), purjevene ja kaikkea.

Oisin ajatellut et blogistilla ois enemmän järkeä päässä, mutta näköjään hänen bloginsa on kaikki mihin hän pystyy. Nättiä, sievää ja oivaltavaa.

Mutta ei se lentoemännän ammatti kovin vaativa ole. Väitän et yksikään lentoemäntä ei sitä tekisi ellei yrittäisi päästä kaukoliikenteeseen.