Olen 20 vuotta sitten matkustanut junassa, tytär pyytää tulemaan kylään, mitä teen?
Kuopiosta Helsinkiin kysymys, olen aina mennyt henkilö autolla?
Kommentit (33)
Kyllä kannattaa matkustaa junalla. Ei passaa ruveta ihan avuttomaksi, rohkeasti vaan! Minnekkäs sitä valmiista maailmasta pääsee. Eikös + 60-vuotiaat ole vielä työikäisiä? Jos kerran netissä surffailu onnistuu, niin eikös se junassa istuminenkin onnistu.
Itse kyllä tykkään junasta, siellä on aikaa kahvitella ja lukea tai vaikka ottaa tirsat.
Pyydät vaikka tyttären katsomaan sulle aikataulun, menet sitten lipputiskille ja pyydät kyseiset liput. Helpompaa kuin alkaa ostaa juuri ennen junan lähtöä.
niin kiva täti siellä varmaan myy sinulle lipun, niin ei tarvitse tapella nettisysteemin kanssa.
Juna on sitten talvisin yleensä 1-2h myöhässä, että ota evästä mukaan.
Rohkeasti vaan! Minun 65 v. äitini, ajokortiton ja hyvin vähän matkustellut on rohkaistunut ja matkustaa meille nykyään junalla kerran kuussa, vaihtaa sujuvasti junaa Tampereella ja aina on päässyt hyvin perille. Aluksi jännitti, mutta ekan kerran jälkeen ei mitään, itseluottamus kasvanut hurjasti!
netistä ostamalla ja kotona printteristä liput tulostamalla. Ei tartte sinne asemalle eri reissua tehdä lipunostoa varten...
Täähän on kuin äitini seikkaili tänään pkseudun liikenteessä ja edellisestä kerrasta oli jopa viikko.
Hyppäät junaan ja annat sen kuljettaa perille. Tadaa!
niin kiva täti siellä varmaan myy sinulle lipun, niin ei tarvitse tapella nettisysteemin kanssa.
Juna on sitten talvisin yleensä 1-2h myöhässä, että ota evästä mukaan.
ja kun konduktööri tulee kysymään lippuja, sanot sille "Kuopiosta Helsinkiin yksi aikuinen kiitos" voit pyytää samalla myös paluulipun.
Kuopionpään kondut on reteitä, savonmurretta puhuvia mukavia ukkeleita, joita ei todellakaan tartte jännittää.. =)
Siksi ota se paluulippu siltä mieluummin, kuin Helsinginpään töksäyttelevältä virkaintoiselta tuppisuulta =)
Rohkeasti vaan! Minun 65 v. äitini, ajokortiton ja hyvin vähän matkustellut on rohkaistunut ja matkustaa meille nykyään junalla kerran kuussa, vaihtaa sujuvasti junaa Tampereella ja aina on päässyt hyvin perille. Aluksi jännitti, mutta ekan kerran jälkeen ei mitään, itseluottamus kasvanut hurjasti!
Tai sitten vaan meet asemalle, astut junaan, istut lähimmälle penkille ja kun konduktööri tulee kysymään lippuja, sanot sille "Kuopiosta Helsinkiin yksi aikuinen kiitos" voit pyytää samalla myös paluulipun.
Kun on noin pitkä matka kuitenkin kyseessä, kannattaa ostaa lippu etukäteen, koska silloin saa automaattisesti paikkavarauksen. Junassa ostetussa lipussa ei ole paikkavarausta ja on ikävä varsinkin matkatavaroiden kanssa vaihdella paikka joka aseman jälkeen. Junasta ostettu lippu on myös vähän kallimpi.
Käypä VR:n sivuilla ja laita aikatauluhaku - tai pyydä tosiaan sitä tytärtä katsomaan sulle yhteys.
en ole varma, pitääkö sinun vaihtaa junaa, mutta jos, niin konnari neuvoo kyllä. Onko tyttäresi tottunut junamatkustaja? Pyydä häntä opastamaan puhelimitse tarkasti kaikki. Hyvin se menee!
Käypä VR:n sivuilla ja laita aikatauluhaku - tai pyydä tosiaan sitä tytärtä katsomaan sulle yhteys.
Kuopiosta Helsinkiin kysymys, olen aina mennyt henkilö autolla?
Otanko taksin ja sanon osotteen?
No jos pääsen sinne Helsinkiin asti ja tyttö ei satu olemassa vastassa?
Otanko taksin ja sanon osotteen?
No vaikka niin. Kysypä ensin tytöltä, kannattaako jäädä pois jo Pasilassa, saattaa olla lähempänä.
No jos pääsen sinne Helsinkiin asti ja tyttö ei satu olemassa vastassa?
Otanko taksin ja sanon osotteen?No vaikka niin. Kysypä ensin tytöltä, kannattaako jäädä pois jo Pasilassa, saattaa olla lähempänä.
Tai Tikkurilassa. Sieltä on lyhyempi matka Helsingin pohjoisosiin ja itäosiin.