Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

31v. 162cm, noin 89kg

Vierailija
27.12.2012 |

1.1.2013

- Sänkyyn joka arkipäivä viimeistään klo: 10.50. La ja su

viim.klo: 12.00.

- Syön tarkkaan suunnitellusti kuusi ravitsevaa ateriaa päivässä,seitsemän päivän ajan. kahdeksantena herkkupäivä,

suunnitellusti toteutettuna.

- Joka päivä liikuntaa väh. 45min kotijumppavideo tai 8km kävely lenkki.

Edellämainituista olen tehnyt itselleni tarkemat suunnitelmat, mutta tuossa nyt raamit ensivuoden aloitukseen.

Miltä vaikuttaa? Saa kysyä tai tulla mukaan.

Elli

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiä miehelle. Meillä on ollut se ongelma, että minä haluan useammin, joten yritän nyt iltaisin olla väsynyt, ettei tarvii tulla torjutuksi, kun ei itsekkään jaksa. Alkuperäinen ajatus oli, että valot kiinni klo.23.00 ja sänkyyn klo.22.30, viimeistään klo. 22.50. Eiköhän siinä välissä ehdi rakastelemaan. Kyllä seksille löytyy aina aika ja paikka, jos sitä molemmat haluavat. Mieheni ei ole koskaan ollut kovin innokas iltaseksiin.

Jollekkin voi sopia valvominen ja päiväunet, mutta itse sitä vuosia harrastaneena haluaisin nukkua yhdet kunnon pitkät yöunet ja olla virkeämpi päivällä. Minun tulee syötyä enemmän ja rasvaisempaa, jos valvon, en tiedä mistä johtuu, mutta käytännössä sen olen huomannut.

Elli

Vierailija
2/46 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi kivaa, jos viitsit tulla tänne seuraamaan tilannetta ja antamaan omia tuloksiasi ja tapojasi ratlkaista näitä elämmuutos ongelmia.

Millä palkitset itseäsi? Miten liikut? Onko sinulla ollut tukijoita?

Itse kaipaan eniten tukijoita ja samassa tilanteessa olevia. Yksin tätä tehden on niin yksin. Onnistumisetkin olis kiva jakaa toisten kanssa.

Olis ihan parasta, jos löytyis tsemppi kaveri!

Elli

että miten sulla on kilot kertyneet? Sekin vaikuttaa siihen miten ne "kannattaa" menettää, Itselläni kun kyse on raskauskiloista, normaalisti paino n pysynyt kurissa, mutta vähän jessica simpson tyyliin annoin itselleni syödä mitä vaan milloin vaan miten paljon vaan raskauden aikana. Toivon että kun palaan normaalipainoon ja syöminen jatkuu normaalina, myös kilot pysyvät kurissa. Sen takia minulla ei ole ollut tässä laihduttamisessa mitään sen suurempaa ideologiaa, kun olen ajatellut että tämä on väliaikaista. En ole itseäni palkinnut ruualla, koska en koe että herkut olisi joku palkinto. Ennemminkin olen palkinnut itseäni vapaa-ajalla. Olen laskenut kaloreita (suunnilleen), syönyt pienempiä annoksia, välttänyt vaaleita hiilihydraatteja, lisännyt liikuntaa (kävellen joka paikkaan mihin vaan matka ok, 2-3 kert viikossa salilla/jumpassa) ja jättänyt turhat herkut pois. Edelleen syön myös herkkuja mutta sit taas vastaavasti illallinen saattaa olla kanasalaatti, katson kokonaisuutta. Mutta tuntuu että nämä viimeset 5 kiloa on tosi tiukassa eli varmaan itsekin pitää muutoksia tehdä jos niistä vielä haluaa eroon.

t. se 10kg laihtunut jonka nimimerkki voisi olla vaikka jessica kun ollaan samalla tavalla kilot kerrytetty:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, kuulostaa siltä, että sulla on jonkinlainen fiksaatio ruuan suhteen ja siitä taitaa paino-ongelmat johtua. oletko miettinyt miksi syöt liikaa ja mihin tarvitset syömisen tuottamaa mielihyvää?

kirjoitat kuin riippuvainen ihminen siitä miten aiot syödä, mitä ja milloin, vaikka laihdutus ei ole vielä alkanut. samoin tuo herkkupäivällä hekimointi kuulostaa riippuvuudelta: elämä yuntuu pyörivän syömisen tuoman nautinnon ympärillä.

ainoa tapa laihtua on liikkua tarpeeksi ja syödä terveellistä ruokaa tarpeeksi vähän koko ajan, ei vain kuuteina, joihin kuuluu jo valmiiksi hesen hampurilaiset ja suklaapatukat.

yritä miettiä mitä tunnetta tukahdutat syömällä ja miten voisit keskittyä muihin asioihin elämässä kuin herkkuihin. missä tilanteissa sorrut herkuttelemaan?

Vierailija
4/46 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö yötyötä?

Vierailija
5/46 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa vesittää koko viikon hyvän työn.

Vierailija
6/46 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sänkyyn joka arkipäivä viimeistään klo: 10.50. La ja su

viim.klo: 12.00.

ihanko totta menet sänkyyn jo 10.50, etkä esim. 22.50?

Vierailija
7/46 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä menet nukkumaan tuohon aikaan? Mitä teet öisin?

Vierailija
8/46 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan saman kokoinen ilmoittautuu mukaan.

ei muuta suunnitelmia,kuin että herkut ja alko pois,ja liikuntaa tilalle.

Vierailija
9/46 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normi toimistotyö kello soi aamulla klo.6.30. Ilta valvominen ja syöminen ollut ongelma, nyt ryhdistäydyn siinä ja menen ajoissa sänkyyn, sitten vaikka lukemaan kirjaa ja eiköhän sen 8km. lenkin jälkeen luulis unen tulevan helpostikkin. Pitäisikö mennä aikaisemmin nukkumaan?

Minulla on ollut huono kierre nukkumisen ja syömisen suhteen, aina valvon myöhään ja aamulla vaikea nousta. Päivä laahaa väsymystä ja epäterveellistä tulee syötyä.

Tiedän herkkupäivä voi olla kompastuskivi ja sitä se on olluttkin. Olen aikaisemmin laihduttanut ja herkkupäivä on jäänyt päälle. Edellisen hyvän laihdutukseni pilasi liian pitkä kieltäytyminen herkuista, joten nyt olen tullut siihen tulokseen, että riittävän usein suunnitellusti herkuttelen. Alko ei aikaisemminkaan ole maistunut, herkkupäiville riittää hyvin 2 siideriä.

Olen aika pikkutarkasti suunnitellut tätä ja 1.1.2013 sattuu nyt olemaan hyvä päivä laittaa suunnitelmat toteutumaan.

Saa kysyä ja kommentoida :)

Elli

Vierailija
10/46 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksisitkö itsellesi nimimerkin niin tunnistetaan viestiketjusta :)

Vierailija
11/46 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ensimmäisessä viestissäsi varmaan tarkoitit klo 10.50.llä klo 22.50, vai?

Jos heräät klo 6.30, et varmaan mene nukumaan jo 10.50.

Vierailija
12/46 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt naurattaa, niin tosissaan tätä kirjoittelin, että tuli tosiaan laitettua 10.50 eikä 22.50. niin kuin oli tarkoitus. :)

Elli

Vierailija
13/46 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

makean pitkiä unia!

Elli

Vierailija
14/46 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulossa mukaan, omin säännöin ja ehdoin mihin sitoutuu.

Elli

Vierailija
15/46 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkupäivä on huono juttu, mielummin peini herkku joka pv kuin sellainen 5000kcal päivä joka viikko.

Vierailija
16/46 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi olla, että herkkupäivä on huono juttu, mutta kaikkea olen kokeillut ja nyt kokeilen tätä systeemiä herkkujen suhteen. Arvelen, että tämä tapa sopii minulle parhaiten ja jos osoittautuu huonoksi, harkitsen pientä herkkua päivittäin.

Kuusi ateriaa päivän aikana tarkoittaa minulla seuraavaa:

1) Täytetty paahdettu vaalea reissumies sis.kana,ananas,auraj.muru (1rkl)

2) Omena (1/2), maitorahka (1/4), lese (rkl), tee

3) Jauhelihakastike,parsakaali,tummapasta (1dl), salaattisekoitus, tomaatti, maito tai piimä

4) Proteiinijauhe kiisseli 1dl, kahvi

5) Kirjolohi,herneitä, raejuusto,

6) pikkuporkkanoita ja kaalinpaloja

Määrät ovat pieniä ja tällä mennään 8 päivää, seuraavallaviikolla seuraavanlaisesti:

1) tummapaahdettu täytettu reissumiestonnikala, tomaatti, juusto

2) kiivi, marjoja, pieni leipäjuusto, tee

3) kanakastike, papuja,vehnäpasta,salaatti, paprika, maito tai piimä

4) proteiinijauhekiisseli, kahvi

5) kokolihasipulikastike, tummariisi, kasviksia

6) pikkuporkkanoita, kaalia.

Ruoka-annokset laitan, niin valmiiksi kun voin ja annokset ovat tosiaan pieniä tai suhteessa kasviksia ja salaattia on paljon. Ruokalistani olen itse kehitellyt omien makujeni mukaiseksi ja sen millä jaksan olla pitkään.

Välipala ehdotuksia otan mielelläni vastaan, nämä mun nykyiset välipalat käy välillä tylsiksi, mutta niiden pois jättäminen koituu kohtaloksi!

Herkkupäivän olen suunnitellut niin, että syön aamupalaksi kkeitetyn munan, päivällä mahdollisesti hesehampurilaisen ja illalla 2 siideriä, pienen määrän suklaata ja karkkia. esim.

pieni geisha ja daimpatukka ja leffairtokarkkeja makuunista. Niistä otan kalorit ylös ja lasken ettei syö liikaa jo viikon aikana tullutta kalorinvaje saavatusta.

Mietin myös sitä, että pitäisin välillä päivän rahka ja proteiini painotteisesti, jos se kompensoisi herkkupäivää, mutta tosiaan en ole vielä päättänyt miten teen, saa antaa ehdotuksia! :)

Elli

Vierailija
17/46 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksisitkö itsellesi nimimerkin niin tunnistetaan viestiketjusta :)

Vierailija
18/46 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna,

Miten ajattelit alkaa toteuttaa liikkumista?

Miten välttelet herkkuja?

Elli

Vierailija
19/46 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuurin jälkeen on ihanan raikas ja kepeämpi olo. Myös vatsalaukku taitaa hieman kutistus, kun kylläiseksi tulee pienemmistä ruoka-annoksista. Jatka sit tuolla omalla "dietillä"

Vierailija
20/46 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten sulla on kilot kertyneet? Sekin vaikuttaa siihen miten ne "kannattaa" menettää, Itselläni kun kyse on raskauskiloista, normaalisti paino n pysynyt kurissa, mutta vähän jessica simpson tyyliin annoin itselleni syödä mitä vaan milloin vaan miten paljon vaan raskauden aikana. Toivon että kun palaan normaalipainoon ja syöminen jatkuu normaalina, myös kilot pysyvät kurissa. Sen takia minulla ei ole ollut tässä laihduttamisessa mitään sen suurempaa ideologiaa, kun olen ajatellut että tämä on väliaikaista. En ole itseäni palkinnut ruualla, koska en koe että herkut olisi joku palkinto. Ennemminkin olen palkinnut itseäni vapaa-ajalla. Olen laskenut kaloreita (suunnilleen), syönyt pienempiä annoksia, välttänyt vaaleita hiilihydraatteja, lisännyt liikuntaa (kävellen joka paikkaan mihin vaan matka ok, 2-3 kert viikossa salilla/jumpassa) ja jättänyt turhat herkut pois. Edelleen syön myös herkkuja mutta sit taas vastaavasti illallinen saattaa olla kanasalaatti, katson kokonaisuutta. Mutta tuntuu että nämä viimeset 5 kiloa on tosi tiukassa eli varmaan itsekin pitää muutoksia tehdä jos niistä vielä haluaa eroon.

t. se 10kg laihtunut jonka nimimerkki voisi olla vaikka jessica kun ollaan samalla tavalla kilot kerrytetty:)

Moi, kiitos vietistä!

Kilojen kertyminen. itsetutkiskelun tuloksena löysin muutamia tekijöitä mistä luulen omien kilojeni kerryttämisen alkaneen. Ajattelen ongelmani olevan suurimmaksi osaksi psyykkinen. Syöminen ja suhde ruokaan on minulla häiriintynyt.

Äitini oli huonoista taustoista orpo laitoslapsi, joka oikeasti on joutunut näkemään nälkää, hänen veljellään riisitauti :( , Olen esikoinen ja niinpä äitini pakotti syömään suuria annoksi jo pienenä, niinpä oma nälkäsäätelyni häiriintyi. Äitini myöskin helli herkuilla ja näitä huonoja malleja yrittää lapsenlapsiinkin.

Yksi syy josta en haluaisi puhua, mutta varmasti on vaikuttanut on minulle tapahtunut seksuaalinen hyväksikäyttö 9v. tyttönä, murrosikäisenä sain paljon kehuja kaikilta kuinka kaunis olen, mutta aloin tiedostomattomasti lihottaa itseäni, piiloutua. Olen geeneiltäni hoikka ja siro, joten aika paljon on saanut nähdä vaivaa lihomisen eteen ;) Tässä ristiriidassa kehoni kanssa haluan nyt aikuisena mennä eteen päin, enkä pelätä kauneuttani enään.

Voisin hyvin syyttää raskauksiani (3 lasta) lihomisestani, mutta en pidä niitä perimmäisinä syinä, vaikka joka raskaudessa lihoinkin paljon. Kyllä osa syy on varmaan jonkinlainen laiskuus vetää vaan munkkia naamaan, mutta koen sen elämän tapani enemmän taakaksi, kuin palkitsemiseksi. Yksi syy on varmaan itsearvostuksen puutteessa, nyt haluan ruveta näkemään itseni hyvinvoinnin eteen vaivaa, enkä uhrautua lihavuuden ja vetelän elämäntyylin alle.

Joltain osin ja varsinkin ensimmäisinä kotiäitivuosinani söin yksinäisyyteen ja lohdutin sokerilla itseäni.

Haluan luoda itselleni mahd. terveellisen ja normaalin pitkäaikaisen ja pysyvän systeemin, omalla painollaan en voi syömisteni suhteen olla, sillä en ole alun alkaenkaan sitä hyvää ruokatottumusta osannut. Minulla on niin paljon ylipainoa, etttä en voi ryhtyä tähän kuuriluontoisesti, vaan jotain on muututtava pysyvästi.

Palkitsemisesta sen verran, että olisi kiva keksiä itselle jokin hyvä palkinto, mutta kun olen vireessä teen luonnostani itselleni helposti hemmottelua. Kampaamoa, vaatteita, kalliita meikkejä.

Vaaálla käyminen ja tippuneen luvun näkeminen on ollut tähän asti paras palkinto. Minulla itsearvostuksen puute ja itsensä laiminlyöminen ollut ongelma ja itseä pitäisi hemmotella ihan muuten vaan, ei palkintona tai sitten palkintona siitä, että on vaan niin ihana tyyppi, ei pudonneiden kilojen perusteella.

Mitenköhän mun kannattaisi pudottaa kiloni? :) hmm...

Ihan mahtavaa Jessica, että olet saanut 10kg pois! Ja vieläpä kuulostaa, että aika luonnollisesti. Kyllä varmasti saat vielä sen viisi kiloa tippumaan,kunhan jaksaa vaan vaikka hitaasti meneekin, kun täällä tsemppaillaan toisiamme! Mä odotan sun tuloksia.

Elli