Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko kolmikymppiset vanhoja, vai 40+, 50+

Vierailija
27.12.2012 |

Ja minkä ikäinen itse olet ? Miksi tämä ikäluokka tuntuu vanhoilta?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30+ ja minusta vanha on oikeasti noin 75+.

Teen töitä OIKEASTI vanhojen ihanien ihmisten parissa. Ja suurinosa työkavereistani on 50+.

Vierailija
2/20 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jo vähän vanhoja saamaan esikoista. Nelikymppiset rupeaa näyttämään vanhoilta, viiskymppiset tuntuu jotenkin nuorilta, kuuskymppiset on taas jo ikäihmisiä.

Olen 35

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen vanhaan oli jo 40-vuotias saattoi nimittää itseään "ukoksi", nykyän tosiaan moni elää täyttä ja vähän riehaastakin elämää pitkälle yli 60-vuotiaaksi.

Ulkonäöllisesti tietty raja on eri. 40 vee on jo rupsahtanut tavalla tai toisella. Mutta siltikin paljon paremman näköisiä kuin esim. 30 vuotta sitten. Katselkaa vanhoja valokuvia, niistä oppii, miten ällistyttävän paljon ihmiset sinnittelee vanhuutta vastaan nykyään, ja jopa onnistuneesti

Vierailija
4/20 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jotkut sen ikäiset saattavat olla tosi nuorekkaitakin, jos ovat hyvässä kunnossa ja elämäniloa on jäljellä.

Olen hoitoalalla joten 60-vuotiaat potilaat ovat nuorisoa minusta : )

Itse olen 38.

Vierailija
5/20 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 on vanha seksimielessä, eli ei kiinnosta sen ikäiset. eiväthän he saa enää lapsiakaan.

vanhus on 75-80+ tapauksesta riippuen.

Vierailija
6/20 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 60+ alkaa jo olla iäkäs. Riippuu toki tapauksesta. Itse olen 36.

Vierailija
7/20 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ajattelen, että vasta 85-90-vuotiaat alkavat olla vanhoja. Teen työtä ikäihmisten parissa.

Vierailija
8/20 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 on vanha seksimielessä, eli ei kiinnosta sen ikäiset. eiväthän he saa enää lapsiakaan.

vanhus on 75-80+ tapauksesta riippuen.

seksi ei ole vain lapsen tekemistä varten........

Vierailija
9/20 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 30v. varhaiskasvatus työssä.

Vierailija
10/20 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan ensin järjestetty oma elämä ja nyt odotetaan lasta. 50v ei ole vanha!! moni sen ikäinen kollega on tosi timmissä kunnossa. Läskit vanhentaa vaikka olisit 20v

Vierailija
11/20 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasikymppiset alkavat olla vanhoja. Sekin riippuu tietysti kovin paljon ihmisen omasta asenteesta. Tiedän melko monta nelikymppistä jotka ovat jo ikäloppuja.

Vierailija
12/20 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30, ystäväpiiri iältään 20-55, ja me ei olla vanhoja:-)

Vierailija
13/20 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on 70 ja anoppi 80 enkä kyllä voi heitäkään minään vanhuksina vielä pitää, sen verran hyväkuntoisia ovat, täysillä mukana tämän päivän elämässä, ajan tasalla kaikista uusista trendeistä, käyvät jazz- ja rockkonserteissa jne. Ehkä sitten on vanha kun itsestä siltä tuntuu? Oma mummoni (90 v) sanoi että sitten on vanha kun joutuu kepin kanssa kulkemaan...

Vierailija
14/20 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla saattaa olla suppea käsitys monista asioista. Hyvin monet nuoret aikuiset pelkäävät myöskin vanhempia ihmisiä. Kyllä nykyajan kakskymmppiset ovat muuten rennompia ja sympimpää porukkaa kuin mitä samanikäiset olivat 15 vuotta sitten.

Vierailija
15/20 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valaistunut ihminen ei vanhene. Tunnen yli 90-vuotiaan ihmisen, joka on valoisa, viisas, vetreä niin mieleltään kuin keholtaankin. Hän harrastaa lukemista, käsitöitä, joogaa, puutarhanhoitoa, sauvakävelyä, tanssia, käyttää sujuvasti tietokonetta ja hoitaa kaikki omat asiansa. En osaa ajatella häntä vanhana!

Sen sijaan tunnen monta 30-60 vuotiasta, jotka ovat vanhoja. Heidän elämänsä koostuu telkkarin tuijottamisesta, einesten lämmittelystä, baari-illoista ja valituksesta. Joillakin sitten taas shoppailusta ja lääkkeidensyönnistä. He ovat vanhoja.

Vierailija
16/20 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keski-ikäinen.

Alle 25-vuotiaat ovat nuoria, siitä asti n. nelikymppiseen ollaan vaan aikuisia, sitten alkaa keski-ikä.

Ihminen on vanha, eli vanhus vasta 80 v iästä eteenpäin.

Sen ikäisiä jotka ovat 60-70 v välillä, voisi sanoa ehkä

eläkeikäisiksi? Muttei sen ikäiset ole vielä vanhuksia.

Vierailija
17/20 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valaistunut ihminen ei vanhene. Tunnen yli 90-vuotiaan ihmisen, joka on valoisa, viisas, vetreä niin mieleltään kuin keholtaankin. Hän harrastaa lukemista, käsitöitä, joogaa, puutarhanhoitoa, sauvakävelyä, tanssia, käyttää sujuvasti tietokonetta ja hoitaa kaikki omat asiansa. En osaa ajatella häntä vanhana!

Sen sijaan tunnen monta 30-60 vuotiasta, jotka ovat vanhoja. Heidän elämänsä koostuu telkkarin tuijottamisesta, einesten lämmittelystä, baari-illoista ja valituksesta. Joillakin sitten taas shoppailusta ja lääkkeidensyönnistä. He ovat vanhoja.

Mutta onhan sekin totta, että vaikka ihminen olisi henkisesti miten nuori hyvänsä, fyysisesti

90v ei voi elää enää juurikaan kymmentä vuotta pitempään.

Noi töllön tuijottajat sensijaan voivat.

Jotkut rajat tässäkin on, biologia määrittelee ne.

Vierailija
18/20 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vanhoja ovat 70+,

Vierailija
19/20 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomata, että hän alkaa vanhentua. Liikkeet ovat vanhemman ihmisen, jaksaminen on vanhemman ihmisen, ja jutut ovat vanhemman ihmisen. Tähän saakka on ollut ihan tarmokas.

Vierailija
20/20 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

55-v mummi täällä hämmästelee; onko 30v vanha???? Ei todellakaan, ei yhtään mihinkään... 55-v ei ole myöskään vanha... Työssäni hoidan 90-v vuotiaitakin, he ovat vanhoja, mutta osa heistä on yhä aktiivisia ja virkeitä vanhuksia. Iäkäs on hyvä sana... Ensiavussa viimeviikolla oli n. 30v hoitajia ja lääkärityttö minua hoivaamassa, tuntui, että lapset hoitavat!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän