onko kolmikymppiset vanhoja, vai 40+, 50+
Ja minkä ikäinen itse olet ? Miksi tämä ikäluokka tuntuu vanhoilta?
Kommentit (20)
on jo vähän vanhoja saamaan esikoista. Nelikymppiset rupeaa näyttämään vanhoilta, viiskymppiset tuntuu jotenkin nuorilta, kuuskymppiset on taas jo ikäihmisiä.
Olen 35
ennen vanhaan oli jo 40-vuotias saattoi nimittää itseään "ukoksi", nykyän tosiaan moni elää täyttä ja vähän riehaastakin elämää pitkälle yli 60-vuotiaaksi.
Ulkonäöllisesti tietty raja on eri. 40 vee on jo rupsahtanut tavalla tai toisella. Mutta siltikin paljon paremman näköisiä kuin esim. 30 vuotta sitten. Katselkaa vanhoja valokuvia, niistä oppii, miten ällistyttävän paljon ihmiset sinnittelee vanhuutta vastaan nykyään, ja jopa onnistuneesti
mutta jotkut sen ikäiset saattavat olla tosi nuorekkaitakin, jos ovat hyvässä kunnossa ja elämäniloa on jäljellä.
Olen hoitoalalla joten 60-vuotiaat potilaat ovat nuorisoa minusta : )
Itse olen 38.
50 on vanha seksimielessä, eli ei kiinnosta sen ikäiset. eiväthän he saa enää lapsiakaan.
vanhus on 75-80+ tapauksesta riippuen.
että 60+ alkaa jo olla iäkäs. Riippuu toki tapauksesta. Itse olen 36.
Ja ajattelen, että vasta 85-90-vuotiaat alkavat olla vanhoja. Teen työtä ikäihmisten parissa.
50 on vanha seksimielessä, eli ei kiinnosta sen ikäiset. eiväthän he saa enää lapsiakaan.
vanhus on 75-80+ tapauksesta riippuen.
seksi ei ole vain lapsen tekemistä varten........
Itse olen 30v. varhaiskasvatus työssä.
me ollaan ensin järjestetty oma elämä ja nyt odotetaan lasta. 50v ei ole vanha!! moni sen ikäinen kollega on tosi timmissä kunnossa. Läskit vanhentaa vaikka olisit 20v
Kasikymppiset alkavat olla vanhoja. Sekin riippuu tietysti kovin paljon ihmisen omasta asenteesta. Tiedän melko monta nelikymppistä jotka ovat jo ikäloppuja.
Olen 30, ystäväpiiri iältään 20-55, ja me ei olla vanhoja:-)
Äitini on 70 ja anoppi 80 enkä kyllä voi heitäkään minään vanhuksina vielä pitää, sen verran hyväkuntoisia ovat, täysillä mukana tämän päivän elämässä, ajan tasalla kaikista uusista trendeistä, käyvät jazz- ja rockkonserteissa jne. Ehkä sitten on vanha kun itsestä siltä tuntuu? Oma mummoni (90 v) sanoi että sitten on vanha kun joutuu kepin kanssa kulkemaan...
joilla saattaa olla suppea käsitys monista asioista. Hyvin monet nuoret aikuiset pelkäävät myöskin vanhempia ihmisiä. Kyllä nykyajan kakskymmppiset ovat muuten rennompia ja sympimpää porukkaa kuin mitä samanikäiset olivat 15 vuotta sitten.
Valaistunut ihminen ei vanhene. Tunnen yli 90-vuotiaan ihmisen, joka on valoisa, viisas, vetreä niin mieleltään kuin keholtaankin. Hän harrastaa lukemista, käsitöitä, joogaa, puutarhanhoitoa, sauvakävelyä, tanssia, käyttää sujuvasti tietokonetta ja hoitaa kaikki omat asiansa. En osaa ajatella häntä vanhana!
Sen sijaan tunnen monta 30-60 vuotiasta, jotka ovat vanhoja. Heidän elämänsä koostuu telkkarin tuijottamisesta, einesten lämmittelystä, baari-illoista ja valituksesta. Joillakin sitten taas shoppailusta ja lääkkeidensyönnistä. He ovat vanhoja.
Olen keski-ikäinen.
Alle 25-vuotiaat ovat nuoria, siitä asti n. nelikymppiseen ollaan vaan aikuisia, sitten alkaa keski-ikä.
Ihminen on vanha, eli vanhus vasta 80 v iästä eteenpäin.
Sen ikäisiä jotka ovat 60-70 v välillä, voisi sanoa ehkä
eläkeikäisiksi? Muttei sen ikäiset ole vielä vanhuksia.
Valaistunut ihminen ei vanhene. Tunnen yli 90-vuotiaan ihmisen, joka on valoisa, viisas, vetreä niin mieleltään kuin keholtaankin. Hän harrastaa lukemista, käsitöitä, joogaa, puutarhanhoitoa, sauvakävelyä, tanssia, käyttää sujuvasti tietokonetta ja hoitaa kaikki omat asiansa. En osaa ajatella häntä vanhana!
Sen sijaan tunnen monta 30-60 vuotiasta, jotka ovat vanhoja. Heidän elämänsä koostuu telkkarin tuijottamisesta, einesten lämmittelystä, baari-illoista ja valituksesta. Joillakin sitten taas shoppailusta ja lääkkeidensyönnistä. He ovat vanhoja.
Mutta onhan sekin totta, että vaikka ihminen olisi henkisesti miten nuori hyvänsä, fyysisesti
90v ei voi elää enää juurikaan kymmentä vuotta pitempään.
Noi töllön tuijottajat sensijaan voivat.
Jotkut rajat tässäkin on, biologia määrittelee ne.
huomata, että hän alkaa vanhentua. Liikkeet ovat vanhemman ihmisen, jaksaminen on vanhemman ihmisen, ja jutut ovat vanhemman ihmisen. Tähän saakka on ollut ihan tarmokas.
Heips!
55-v mummi täällä hämmästelee; onko 30v vanha???? Ei todellakaan, ei yhtään mihinkään... 55-v ei ole myöskään vanha... Työssäni hoidan 90-v vuotiaitakin, he ovat vanhoja, mutta osa heistä on yhä aktiivisia ja virkeitä vanhuksia. Iäkäs on hyvä sana... Ensiavussa viimeviikolla oli n. 30v hoitajia ja lääkärityttö minua hoivaamassa, tuntui, että lapset hoitavat!!
Olen 30+ ja minusta vanha on oikeasti noin 75+.
Teen töitä OIKEASTI vanhojen ihanien ihmisten parissa. Ja suurinosa työkavereistani on 50+.