4- vuotias jäi auton alle
Yllättävä tilanne ja kuski ajoi päin lapseen.
Kuvittele omalle kohdallesi tilanne ja sano pysähtyisitkö vai ajaisitko päin?
Itse pysähtyisin. En paina juurikaan kaasua parkkipaikalla ja varon eteeni aina kun ajan.
Toisin oli tuossa tapauksessa. Harmi että on ihmisiä jotka ajaa eikä varo. Näkee liian usein kun kuskit on varomattomia niinkin pahassa paikassa kuin parkkipaikka.
Kommentit (30)
Ja varaudun siihen että munapää tulee liittymästä kylkeen motarille kun ei osaa väistymissääntöjä.
En sano olevani hyvä kuski, mutta koskaan ei ole auto ollut ojassa, koskaan ei ole lähtenyt auto lapasesta koska luen tietä.
Siinähän hei kuule ohitat. Minua kiinnostaa vaan jos kolhit peltiä tai tapat ulkopuolisia. Toivottavasti vaan oman pääsi lyöt riittävän napakasti ja aivoverenvuoto korjaa sut vaarantamasta liikennettä. Koska se ei ole sitä VAIN silloin kun sä olet ajtapasi takia siellä penkassa tai ajanut jonkun suojatiellä liiskaksi, se vaarantaa aina kun ajat kuin ajat, se tuntuu olevan eräille vaan "tuuria" miten auto pysyy käsissä.
Ja mä moikkaan sulle hei vaan ja hei sun ajotavallesi. Ja hidastan että turvaan ajoasi.. Lähinnä muitten liikkujien turvaksi, koska siihen onnettomuuspaikkaan jonka aiheutat tulee poliisi, ambulanssi ja palomiehiä ihmettelemään. ;)
ap
Ja varaudun siihen että munapää tulee liittymästä kylkeen motarille kun ei osaa väistymissääntöjä.
En sano olevani hyvä kuski, mutta koskaan ei ole auto ollut ojassa, koskaan ei ole lähtenyt auto lapasesta koska luen tietä.
Siinähän hei kuule ohitat. Minua kiinnostaa vaan jos kolhit peltiä tai tapat ulkopuolisia. Toivottavasti vaan oman pääsi lyöt riittävän napakasti ja aivoverenvuoto korjaa sut vaarantamasta liikennettä. Koska se ei ole sitä VAIN silloin kun sä olet ajtapasi takia siellä penkassa tai ajanut jonkun suojatiellä liiskaksi, se vaarantaa aina kun ajat kuin ajat, se tuntuu olevan eräille vaan "tuuria" miten auto pysyy käsissä.
Ja mä moikkaan sulle hei vaan ja hei sun ajotavallesi. Ja hidastan että turvaan ajoasi.. Lähinnä muitten liikkujien turvaksi, koska siihen onnettomuuspaikkaan jonka aiheutat tulee poliisi, ambulanssi ja palomiehiä ihmettelemään. ;)
ap
Ne muut on niin surkeita kuskeja ja ajavat kolareita ihan solkenaan. Mä vaan näytän muille keskisormea kun olen niin hyvä.
On se hirveen kiva kun meillä on näitä superkuskeja. Se on niin kiva kun ne keskittyy keskarinnäyttöön moottoritiellä. Saattaahan se olla että tuurilla huomaavat muunkin liikenteen siinä sormen näyttämisen lomassa.
Mutta mene puhumaan lisää!
http://turvaopas.pelastustoimi.fi/liikenneturvallisuus.html
http://www.ess.fi/?article=328554
Minut saa ohittaa ja se on ihan OK minulle mutta kyllä minä näen milloin sen tekee joku 80 alueella satasen nopeudella. Niin ei saa tehdä!
Ja terveellistä olisi että lumisateella kun muuttuva nopeus esim. Tampereella Lempäälän suuntaan tarkoittaisi muutosta satasesta siihen 80 nopeuteen.
Se kai on sinusta jotenkin väärin ajaa silloin 70 mittarissa? Koska pakko ajaa 10 nopeammin? Kerro, miten se olisi niin hidas vauhti että poliisi kiinnostuisi? Se olisi jos ajaisin 40 mutta olen joskus ajanut sillä nopeudella kyseisellä tiellä kun oli mieletön lumimyrsky, muistaakseni vuonna 2008 kun lunta tuli sen päivän aikana monia kymmeniä senttejä mutta töihin pääsin ja ohituskaistalle ajaneet jäi kiinni. ;)
ap
Voin mä katsoa rekkarinkin ja soittaa poliisille.
Varsinkin jos rykäsee autoni eteen eikä ota turvaväliä!
Jos se jotenkin helpottaa sun elämääsi. :D
ap
Voin mä katsoa rekkarinkin ja soittaa poliisille.
Varsinkin jos rykäsee autoni eteen eikä ota turvaväliä!Jos se jotenkin helpottaa sun elämääsi. :D
ap
Tajuatko sä että sieltä voi joku lapsi liukua liukurin kanssa sun auton eteen ja sä vaan sitä rekkaria siinä toljotat. Koko ajan pitää pitää katse liikenteessä ja katsella tien penkkoja ym. että jos sieltä joku lapsi liukurin kanssa tulee. Ei siinä kuule rekkareita aleta ylös kirjoittamaan. Aina pitää olla valmis väistämään ja jarruttamaan. AINA keskitytään liikenteeseen, eikä tuijoteta muiden rekkareita. Musta tuntuu ettet sä nyt niin hyvä kuski olekaan jos kerran ehdit ajamisen sivussa mm. keskaria näyttämään, rekisterinumeroita ylös kirjoittelemaan ja poliisille soittelemaan. Kai sulla sentään handsfree on? Vai ihan omin sorminko siinä ajaessa poliisin numeron naputtelet ja taas voi lapsi liukua liukurilla eteen. Voi voi sentään, koitettas nyt keskittyä siihen ajamiseen.
Mutta mene puhumaan lisää!
<a href="http://turvaopas.pelastustoimi.fi/liikenneturvallisuus.html" alt="http://turvaopas.pelastustoimi.fi/liikenneturvallisuus.html">http://turvaopas.pelastustoimi.fi/liikenneturvallisuus.html</a>
<a href="http://www.ess.fi/?article=328554" alt="http://www.ess.fi/?article=328554">http://www.ess.fi/?article=328554</a>
Minut saa ohittaa ja se on ihan OK minulle mutta kyllä minä näen milloin sen tekee joku 80 alueella satasen nopeudella. Niin ei saa tehdä!
Ja terveellistä olisi että lumisateella kun muuttuva nopeus esim. Tampereella Lempäälän suuntaan tarkoittaisi muutosta satasesta siihen 80 nopeuteen.
Se kai on sinusta jotenkin väärin ajaa silloin 70 mittarissa? Koska pakko ajaa 10 nopeammin? Kerro, miten se olisi niin hidas vauhti että poliisi kiinnostuisi? Se olisi jos ajaisin 40 mutta olen joskus ajanut sillä nopeudella kyseisellä tiellä kun oli mieletön lumimyrsky, muistaakseni vuonna 2008 kun lunta tuli sen päivän aikana monia kymmeniä senttejä mutta töihin pääsin ja ohituskaistalle ajaneet jäi kiinni. ;)ap
Kuinkahan monta kertaa tässä on väännetty rautalangasta että jos sää niin vaatii, nopeutta on alennettava. SINÄ KUITENKIN SANOIT AJAVASI AINA ALINOPEUTTA JA SE VAARANTAA LIIKENTEEN!! TUOLLAISET PITÄISI SAADA POIS LIIKENTEESTÄ!'
Kiitos ja anteeks, taitaa olla turhaa yrittää saada sua tajuamaan tätä kaiken omahyväisyytesi keskellä....
t. sairaankuljettaja
hyviä kuskeja, jotka ei näe ikinä mitään parantamisen varaa omassa ajotavassaan. Ne ovat kaikkein vaarallisimpia.
Mitä 4v muuten tekee tiellä laskemassa mäkeä? Se varmaan on vanhempien vastuulla tämä asia.
ap
Ne muut on niin surkeita kuskeja ja ajavat kolareita ihan solkenaan. Mä vaan näytän muille keskisormea kun olen niin hyvä.
On se hirveen kiva kun meillä on näitä superkuskeja. Se on niin kiva kun ne keskittyy keskarinnäyttöön moottoritiellä. Saattaahan se olla että tuurilla huomaavat muunkin liikenteen siinä sormen näyttämisen lomassa.
Onneksi sen huomaa selvästi että osaa hiljentää. Vanhempia asia ei ilmeisesti häiritse.
Ei ehkä riittävästi, mutta kumminkin. Itse ajan usein suurinta sallittua nopeutta tietty keli yms. huomioiden ja silti jotkut menee minustakin ohi, mutta en minä heille silti keskaria näytä! Se on vain typerää ja lapsellista. Ehkei ajamaan pitäisi lähteä, jos muut tienkäyttäjät noin korpeaa. Ja yksi pikku kuriositeetti vielä: hyvä kuski ottaa huomioon, että liikenteeseen mahtuu kaikenlaisia kuskeja, niitä törppöjäkin. ;)
autolla ajamisesta enemmän kuin sinä.. ajan työkseni ambulanssia joten paljon olen liikenteessä ja paljon näen törppöjäkin. =)
On ihan eri asia ajaa alinopeutta jos sää niin vaatii; liukkaus, auronko, sade tms.
Sinä kuitenkin sanot ajavasi alinopeutta _aina_. Se on liikenteen vaarantamista ja siitä voidaan jopa sakottaa.
Ote tieliikennelaista:
"24§
Liikennettä estävän tai haittaavan ajon kielto
Liikennettä ei saa estää tai haitata ajamalla aiheettoman hitaasti tai tarpeettomasti äkkiä jarruttamalla. "
Luuletko etten ole tästä asiasta poliisien kanssa jutellut? =)