Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet äitinä minusta:

Vierailija
27.12.2012 |

Meillä saa katsoa televisiota niin paljon kun huvittaa ja olla tietsikalla niin paljon kun haluaa, kunhan ruoka syödään aina ruokapöydässä ja kerran päivässä käydään tunnin ajan vähintään ulkona liikkumassa?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti päivässä ulkoilua ei ole riittävää.

Miksi te ette vietä aikaa toistenne kanssa?

Vierailija
2/29 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olet seurannut, mitä tietokoneella pelataan. Jo 6-vuotiaat pelaavat sotapelejä yms., jos vanhemmat eivät valvo tietokoneen käyttöä. tv:n ja tiesikan katselu myös vaikuttaa näköön, tiedän omasta kokemuksesta. Ne myöskin kaventavat sosiaalisten taitojen kehittymistä. Pelit ovat käteviä lapsenvahteina, liian käteviä. Vanhemmat tekevät lapselle karhunpalveluksen, jos koneet ovat päivittäin lapsenvahteina. Mukavaa ja helppoahan se on kaikille osapuolille, mutta riskit on syytä tiedostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietämme aikaa myöskin toistemme kanssa, yleensä olohuoneessa jossain vaiheessa kaikki katsellaan televisiota ja jutellaan samalla, ruokailuhetket on juuri niitä sitten joissa vaihdetaan päivän kuulumisia enimmäkseen.

Ja tietty lapsilla on omat kaverimenonsakkin jne.

Vierailija
4/29 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ihan sama, miten lapsesi pilaat. Mutta en myöskään päästä omaa lastani teille kyläilemään.

Vierailija
5/29 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja alle 6-vuotiailla ei olekkaan tietokoneelle edes mitään asiaa.

Jos näkisin alle 13-vuotiaan lapsen pelaavan sotapeliä, niin lopettaisin sen pelaamisen välittömästi.

Aivan kaikkea en tietenkään kerkeä valvomaan. :)

Vierailija
6/29 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapset muutoin voi ulkoilla kuin olemalla äidin kanssa lenkillä? Vauvatko teillä tietokonetta käyttävät? Vai koirat?

Vierailija
7/29 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän samanlaista. Aika vähän tietokone tai telkkari kiinnostaa kun se on aina saatavilla. Mieluummin touhuvat ulkona tai leikkivät omissa huoneissaan.

Vierailija
8/29 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse päästää, itsepähän omat lapsesi kaverisuhteet pilaat, meillä on ihan mukavat ja hyvinkäyttäytyvät lapset. :)

Ja nyt haluan udella. Miksi teillä ei toimisi?

Vierailija
9/29 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän ovat ilmaisia nettipelejä, ja näille sivuille mennään heti, kun joku kaveri ne sivut näyttävät. Jos olet noin tietämätön, niin kannattaa tosiaankin seurata pelaamista tarkemmin ja käydä MLL:n sivuja myös vilkaisemassa, niin sivistyt lasten pelien suhteen. :)

Vierailija
10/29 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tietokoneella ei ole hyvä olla tuntikaupalla varsinkaan yhteenmenoon. Lapseni eivät tätä käsitystäni oikein jaa. Minä siis määrään, etä meillä päivän maksimipeliaika on 1,5 tuntia.

Vierailija
11/29 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvästi vastaus mieltä askarruttaviin asioihin :)

eli minäpäs en jaksa ruveta toistelemaan.

ja tottakai voi muullakin tapaa ulkoilla, kavereiden kanssa jne. mitä ikinä sitten keksivätkään. paljon viettävät ulkona aikaa, kunhan on hyvä sää. ja mekin joskus perheen kanssa ulkoillaan enemmän kun tunti, kunhan on tekemistä. mutta jos lapsella on sellainen tylsä päivä, ettei oo tänään kaverille menoja tai muuta, niin sitten saatan sanoa että lähdeppäs äitin mukaan lenkille, niin käydään heittämässä tunnin aikana tuolla sellanen raitis ilmahyppely :)) minusta se on ihan hyvä juttu..

Vierailija
12/29 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tylsistyisivät ja alkaisivat kiukuttelemaan liian tiukoista määräyksistä.

Minusta tuollaiset aika rajoitukset ovat turhia jos lapsi syö normaalisti ja käy ulkoilemassa, hoitaa koulutehtävät ja viettää kavereidenkin kanssa aikaa, niin miksipä sitä turhaa ruveta huvin vuoksi rajoittamaan vaan peliaikaa kun kaikki asiat luistaa kuitenkin loistavasti?

Minusta se on vähän semmosta nipottamista ja kiusantekoa.

Ja joo, kyllähän niitä netistäkin sotapelejä varmasti löytyy, kuten kuitenkin sanoin, että jos näen alle 13v. lapsen meillä pelaavan jotakin typerää tappopeliä niin sitten keskeytän sen homman, mutta aivan kaikkeenhan minäkään en pysty repeämään..

Vierailija
13/29 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko hyvä äiti vai et.

meillä on aika samanlainen meininki. ja teen osani niin hyvin kuin pystyn. ja ihan ok äiti olen. :)

Vierailija
14/29 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitähän tuo on, ei vaadi mitään satsausta mihinkään, voi vaan lekotella rauhassa sohvalla, eikä taatusti kukaan muksuista kitise ja valita koko ajan tylsyydestä tms.

Vierailija
15/29 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti ulkoilua on vähän. Suositus on 2 tuntia päivittäin ja helppo se on saavuttaa.

Jos teidän yhteinen aika on että katselette samassa huoneessa telkkaria niin et ole läsnä.

Sulje kone ja menkää ulos. Pulkkamäessäkin menisi se suositusaika, siis jos sinä nyt vaivautuisit.

Vierailija
16/29 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi se aika hirveää jos äiti olisi kaamea tiukkapipo ja lapset haluaisi vaan relata. Huh.

Mutta kyllä vaadin santsausta joihinkin päivän selviin asioihin:

- jos kokeeseen ei olla luettu kunnolla, seuraavan kerran luetaan

Tuo tuli nyt ainakin mieleen ensimmäisenä. :)

Vierailija
17/29 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti on minusta ihan sopiva määrä ulkoilua jos siinä kuntoillaan samalla, välillä juostaan ja sitten taas rauhallista kävelyä. Itselleni on riittänyt hyvin ja lapsetkin sanoo että tuntuu ihan hyvälle/sopivalle, niin luotan sitten siihen.

Jos pitkän päivän raataa töissä, niin en minä jaksa enää kahdeksi tunniksi lähtee tuonne ulos rilluttelemaan, täytyy laittaa ruokaa ja tehdä muitakin kotihommia, ennen kun päivästä loppuu tunnit kesken.

Ja kyllähän minä olen lapsille läsnä vaikka meillä iltasella televisio olisikin samaan aikaan olohuoneessa auki kun porukalla ollaan, kun kuitenkin siinä samalla jutustellaan, niin mitäs muuta se on kuin läsnäoloa?

Lapsillakin kun on jotain tapahtumia, niin kyllä minä sinnekin menen. Eli olen omasta mielestäni aika paljon läsnä ja mun luokse saa tulla millon vaan jutustelemaan, tein minä keittiössä sitten ruokaa tai mitä tahansa. Ainoastaan jos jotain työjuttuja teen tai laskuja koneella makselen, niin sillon sanon että meneppäs nyt vähäksi aikaa muualle..

Vierailija
18/29 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja liikkuu siellä niin kyllä HÄN liikkuu silloin 2 h päivässä. Siitä tässä oli pointti ja se suositus on ihan virallinen, ei sinun tai minun mielipiteellä ole tässä väliä.

Mikä sä olet sanomaan että mene muualle? Mene itse.

Vierailija
20/29 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut lasten kanssa helppoa.

Saavat katsoa telkkaria niin paljon kuin haluavat ja pelata niin paljon kuin haluavat.

Eivät vain tunnu kovin haluavan. Pienenä olivat jatkuvasti ulkona ja sisällä aivan himoleikkivät legoilla. Pikku kakkosen katsoivat.

Nyt isompina kummallakin on oma harrastus ja edelleen ei telkkari ja koneet kiinnosta.

Mukava se on mamman sohvalla makoilla.

ja sitähän tuo on, ei vaadi mitään satsausta mihinkään, voi vaan lekotella rauhassa sohvalla, eikä taatusti kukaan muksuista kitise ja valita koko ajan tylsyydestä tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän