Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen lymfoomaepäily.

Vierailija
05.12.2005 |

Minua pelottaa tällä hetkellä aika paljon. Miehelläni on ollut jo pari kuukautta suurentuneita imusolmukkeita nivusissa sekä jatkuvaa väsymystä. Itse hän laittaa väsymyksensä työpaineiden piikkiin, mutta minä en olisi tästä niin varma kun hän on tehnyt paljon tiukempiakin työpätkiä ja silti ollut voimissaan. Mieheni kävi työpaikkalääkärillä näyttämässä imusolmukkeitaan ja lääkäri laittoi lähtetteen keskussairaalaan tarkempiin tutkimuksiin. Nyt on aika imusolmukebiopsiaan tullut ja sitä nyt odotelaan. Tiedän, että ei pitäisi etukäteen murehtia, mutta en voi unohtaa imusolmukesyövän mahdollisuutta. Meillä on kaksi pientä lastakin...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläkin suurimmassa osassa ennuste on tosi hyvä, sillä lymfoomaa pystytään hoitamaan niin monella eri tavalla. Jos uusii, niin tietty ennuste aina huononee. Tosi monesta syövästä paranee!

Vierailija
2/2 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lymfoomaepäilyn kanssa eläminen on yhtä raskasta, jos ei raskaampaakin, kuin diagnoosin kanssa eläminen. Tuossa vaiheessa kun ei vielä tiedä tulevaisuudesta mitään, niin kaikki kauhuskenaariot pyörivät päässä. Itse elin tuon vaiheen isäni kanssa viime kesänä.

Ainoa neuvo, minkä tuossa tilanteessa olevalle voi antaa, on se, että elä tässä hetkessä. Tulevasta diagnoosista ja sen ennusteesta kun ei voi tietää vielä, niin ei kannattaisi käyttää koko energiaansa murehtimiseen. Tue miestäsi ja auta häntä valmistautumaan henkisesti mahdolliseen huonoon uutiseen, mutta älkää käyttäkö koko aikaanne synkistelyyn. Tukekaa omaa jaksamistanne positiivisista pienistä hetkistä nauttimisella.

Toivottavasti miehesi saa hyviä uutisia tai edes hyvän ennusteen ja perheenne jaksaa tässä vaikeassa tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan