Lääkäri uhkas lasta äidin pois lähtemisellä
Sanoi että jos ei 5v anna tutkia niin äiti menee pois. Kaappas lapsen takaa päin kainaloonsa ja tutki niskaa ja kaivoi solisluita ilman eri varoitusta.
Pyöritteli vaan silmiään eikä osannut minkäänlaisia sosiaalisia taitoja...
Oli pakko avautua!
Kommentit (10)
ei lääkäreillä ole aikaa paapoa Nico-Jessicaa kuten äidillä ja suostutella tekemisiin.
Olisit jättänyt avautumatta!
mutta tuskin sinne kaveeraamaan menittekään?
Tärkeämpää on kuitenkin löytää esim. leukemiasta kertovat imusolmukkeet lapsella, kuin äidin hyvinvointi tutkimuksen aikana?
Lääkäri tosin ei edes antanut lapselle mahdollisuutta. Lapsi oli lyönyt päänsä ja sekava muutenkin.
Olen itse terveydenhuoltoalan ammattilainen ja koin että minun olisi pitänyt puolustaa lastani.
Ap
hoitajat ne onkin neuroottisimpia.
Onko siis väärin odottaa lääkäriltä kykyä puhua lapselle??
Tottakai lääkäriin mennään tutkimusta varten - mutta kuka oikeasti kuvittelee että hänen tutkimuksensa helpottuu sillä että lapsi menee takalukkoon.
Ap
Hoitaja juuri oli reissun parasta antia.
Ja mä hoitsu? En suinkaan.
Ap
Meillä on joskus lastenlääkäri alkanut karjua kun lapsi itki kovasti lääkärissä.
Antakaa palautetta lääkäristä, toi on asiatonta. Ja puolusta ihmeessä lastas! Eikse vois istua äidin sylissä tutkimuksen ajan?
Mutta a) lapselle voi aiheuttaa lisää lääkäripelkoa jos tutkii ns "väkisin" kohtaamatta potilastaan. Potilas on ihminen ei muovinukke.
b) lapsen tutkimiseen menee aina enemmän aikaa - pelottelu ei nopeuta vastaanottotyötä jatkossakaan
c) jos lapsen solisluu on murtunut - lapsi ei käytä kättään. Miksi käydä käsiksi varottamatta.
d) olin kertonut että suurin huoleni oli neurologinen - muisti katosi onnettomuushetkeltä...
Lääkäri oli törkeä. Ja meinaan piinata sen verran että haen kertomuksensa luettavaksi.
Ap
Että me taidetaankin lähteä ehdotuksesi mukaan ja kertoa vastaanotossa, että varaa ajan toiselle lääkärille.
Ei lääkäriltä tarvitse hyväksyä minkälaista käytöstä vaan. Voit jälkikäteenkin tehdä ilmoituksen sosiaalisesti taidottomasta lääkäristä ja pyytää nimen, että osaat sanoa, ettette joudu hänen hoidettavakseen.
Istuin tuolissa pöydän vierellä ja mun viisveeni pelkäs lääkäriä ja olis tahtonu mun syliini. Yritin kannustaa vaikka tätsy huokaili ja pyöritteli silmiään.
Ap