Millaista oli elämä v. 1991 verrattuna tähän päivään?
Itse olin silloin 15v enkä muista muuta kuin sen että olin palavasti rakastunut 18v nuoreen mieheen jonka kanssa sitten seukkasinkin jonkun aikaa..
Kommentit (26)
Mä kirjoitin ylioppilaaksi ja kauppojen valikoimat oli kyllä ihan eri planeetalta. Salaattia sai vain kesällä, kurkkua sai ympäri vuoden, mutta tomaatteja ei. Ei ollut Lindexiä, Henkkamaukkaa tai Kappahlia.
Oli outoa kun Helsingissä avattiin Strindbergin kahvila ja siellä saattoi ostaa viinilasillisen samaan aikaan kuin toinen tilasi kahvia. Samoin olutravintolat alkoivat tulla silloin, saattoi juoda vain oluen ei tarvinnut tilata ruokaa.
Katukuva oli kyllä aika ankea, esim Lasipalatsin yläkerrassa oli mustalla muovilla peitetty Ale Pub. Topless-tarjoilijat oli juttu. Tennispalatsissa oli kirppis.
Ei ehkä juuri teidän kylässä. Olutravintoloitakin oli jo 70-luvulla. En tiedä, vaikka olisi ollut aikaisemminkin, mutta itse kävin niissä 70-luvun lopulta alkaen.
lähelle tuota aikaa, tuli muotiin parin vuoden viiveellä.
sen tienaamani 150 e nykyistä rahaa viikon työstä, tuntipalkkani oli muistaakseni 23 mk; 3,87 euroa, nyt se olisi bruttona 580 e/kk 8-tunnin päivänä.
suunnilleen jotain kuuden euron pintaan eli about saman verran kuin lukiolainen saa kaupan kassalla nykyäänkin.
Olin parikymppinen yliopisto-opiskelija ja asuin kotona. Vanhemmilla oli töitä eikä lama näkynyt meidän elämässä mitenkään, ehkä vähemmän matkustettiin, kun ei kehdannut kuluttaa. Kukaan mun tuttavapiiristä ei ollut työttömänä tms. Mulla taisi olla vaikeeta saada kesätöitä, mutta sekin järjestyi. Onnellisia opiskelijavuosia. Oli raha bilettää ja ostaa vaatteita jne.
Ei juuri eroa tästä päivästä. Jos olisit kysynyt millaista oli 81 niin sitten eroja alkaa löytyä tähän päivään
Kun oli jo meidän pinemmässäkin kaupungissa...