Miten monta tuntia yössä nukutte???
Mietityttää tässä, kun unisysteemit ovat muuttuneet taas yllättäen. Johtuukohan siitä, että raskaushormonit ovat alun jälkeen laskeneet...
Eli alkuraskaudessa saatoin nukkua kymmenenkin tuntia yössä ja illalla simahdin taas normaalisti väsyneenä.
Viikolla 15 alkoi pikku hiljaa taas muuttumaan ja nyt viikolla 19 tuntuu välillä siltä, että ei väsytä illalla ollenkaan tarpeeksi. Nukkuminen on välillä työn takana ja toisina iltoina tulee taas paremmin. Supistusten ym. takia haluaisin kyllä levätä mahdollisimman paljon eli itsensä herättäminen aikaisin niinä aamuina, kun muuten nukkuisi tuntuu vähän hölmöltä. Samoin aamuöisin tulee valvottua usein, joten senkin vuoksi yritän nukkua mahdollisimman kauan (en kuitenkaan koskaan yli klo 9). Nukkumaan mennään 22.30-23.00, mutta siis harvoin nukahdan heti. Yö on rikkinäinen nukahtamisvaikeuden ja yöheräilyjen takia ja kokonaissaldoksi jää 7-9 tuntia (pahimmillaan todella vähemmän, mutta parhaimmillaan kork. 9,5 tuntia), vaikka sängyssä olisikin kauemmin.
Mites muilla?
Kommentit (4)
Mä nukun aina ku mahdollisuus on. Yleensä viikolla (olen opiskelija) nukkumaan joskus 12 jälkeen (toisinaan jo 11 aikaan) ja aamulla sit aikasintaan 9 ylös. Aika pitkiä unia tulee, iltapäivälläkin väsyttää, joten parin tunnit unet mahtuu toisinaan sinnekin.
Odotan viikolla 13 nyt, joten väsymystä on syksy lisäksi varmasti aiheuttanut alkuraskaus, jolloin olin koko ajan nukahtaa ja jatkuva flunssakin väsytti. Tuntuisi et oon piristymään päin, joten ehkä tää pikku hiljaa järkevöityy tää " sänkyelämä" .
Myös mieheni pitää nukkumisesta, joten se kai vaikuttaa asiaan ku aina on toinen houkuttelemassa " pienille päikkäreille" , jotka yleensä venyy monituntisiksi. Usein kyllä illalla 9 aikaan herätessä tuntuu, ettei täs ole mitää järkeä, ja harmittaa, et tuli nukutuksi. Ollaan kuitenki ajateltu niin, ettei meillä ensi kesän jälkeen ehkä tule vähään aikaan mahdollisuutta nukkua samalla tavalla, joten nautitaan tästä hetkestä.
Alkuraskaus oli selkeästi uneliasta aikaa. Mitä pidemmälle on päässyt, sitä hajanaisempaa nukkuminen on. Aamuyöllä herääminen on tuttua ja harmittaa kovasti, kun täytyy nousta muutenkin aikaisin töihin. Jäähän siinä unet todella vähäisiksi välillä. Jossakin vaiheessa juoksentelin pissalla aina 5 aikaan aamusta. Nyt ilmeisesti vauva on viihtynyt eri asennossa, eikä rakkoa paina.
Unentarve on selkeä kuitenkin. Jos olen nukkunut huonosti parikin yötä putkeen, se näkyy naamasta. Olo on kuin halolla päähän hakattu ja jumittaa pahemman kerran. Saa nähdä mitä sitten, kun vauveli on vielä isompi..
Elisa ja typy 24+4
alussa tuli nukuttua ympäri päivän, piti olla pois töistäkin että voi vaan nukkua.. sit jossain välis helpotti ja tasoitti unet taas 8h yössä. nyt kun mennään viikolla 37 ni max.6h unta ja siinäkin herää pari kertaa kääntämään kylkeä.
mä nukkuisin aina ja jatkuvasti. 10 tuntia ei tuota vaikeuksia, ja välillä on pakko ottaa päikkärit; tylsyydellä ei varmaan oo tekemistä asian kanssa, olen saikulla yksin kotona kahden koiran kanssa. lenkille ei voi mennä kun mahaan pistää, täällä mettässä muutenkaan mitään tekemistä, johon ei vaadita ponnisteluja. vauvalle koitan kutoa nuttua... sekin väsyttää...
hB 108, rautatabletit ei imeydy ja ä-ä muuttui hassuks, nyt kokeillaan nestemäistä rautaa.
leenu ja pyry 28+4