Yhdistysaktiivit huomio! Mitä kun joku jäsen alkaa syyllistää ja ahdistelemaan aiheetta?
Miten olette toimineet jäsenen kanssa, joka alkaa masinoimaan turhia syytöksiä ja kohtuuttomia vaatimuksia, alkaa häiriköimään yksittäisiä hallituksen jäseniä facebookissa ja sähköpostitse. Kun enää nätti sanominen ja rauhoittelu ei riitä, vaan ihminen jää jankkaamaan samaa asiaa kohtuuttoman kauan ja vailla suhteellisuudentajua.
Miten tällaisen tilanteen saa ratkaistua sivistyneesti? 
Kommentit (4)
ja facessa. Vähän sama logiikka kuin ns. rattiraivossa: autossa voi meuhkata kaikille, koska on sen oman suojakuorensa sisällä. Sävy muuttuu kummasti, kun joutuu keskustelemaan oikeassa keskustelutilanteessa naamakkain jonkun kanssa. Aggressio häviää kuin itsestään ja päästään sopuun joka kestää. Tosin naamakkain olo pitää muistaa aika ajoin uusia, jotta uudet aggressiot jäisivät syntymättä.
mutta vastaavantyyppisessä tilanteassa ollaan yhdistyksen hallituksen toimesta otettu ensisijaisesti yhteyttä lakimieheen, ja sitten sen perusteella tehty toimintasuunnitelma. Siis niin, ettei häirikkö pääse syyttelemään mistään laittomasta toiminnasta. Kaikki asiat ovat menneet toiminnanjohtajan kautta, ja hänelle on toimitettu kaikki herjausviestit tms. Hän on sitten yhdessä lakimiehen kanssa tavannut tämän häirikön ja selvittänyt asian. Yhden kerran on tällainen tilanne ollut, ja se laukesi tähän tapaamiseen.
Onko ap kyseessä yhdistys, jolla on toiminnanjohtaja/toiminnanohjaaja vai pelkästään hallituksen ja vapaaehtoistyön varassa  pyörivä yhdistys?
Kiitos kommenteistanne, niistä on varmasti apua tilanteen käsittelyssä.
Se vastuuseen. Ottakaa mukaan hallitukseen, niin ei pysty haukkumaan päätöksiä, joita on itse ollut mukana tekemässä. Edellyttää, että häirikkö ei ole ihan kilari, jolloin päätyy istumaan kahdella pallilla, hallituksessa sekä oppositiossa.