Jouluvalmistelut 2013 aloitettu. Onko kukaan muu jo ehtinyt?
Selasin netistä joulukorttimalleja ja tilasin tarvikkeet vuoden 2013 kortteihin. Tämän vuoden kortitkin tein jo alkuvuodesta ja oli kätevää joulukiireissä vain laittaa postiin. Seuraavaksi hankin kummitytön lahjan ja listaan muut muistamiset.
Onko joku muu jo ehtinyt?
Kommentit (15)
Ei ehditty edes kissaa sanoa, kun olit noin nopea. :D
Nyt joulun jälkeen tekee parhaimmat leluostot seuraavaan jouluun! Alet ovat alkaneet.
Nyt ostamme mm. luistimet, sukset ja elektroniikkaostoksia alesta. Osan saavat jo nyt, ja osa ostetaan pukinkonttiin. Näin olen aina tehnyt. Ostan aina uutuushittituotteita alesta, eivät ehdi vanhettua vuodessa!
Nyt kannattaa laitttaa muistiin ne, jotka lähettivät tänä vuonna joulutervehdyksen, ja ensivuonna lähettää vain niille henkilöille joulukortit.
Avasin varovasti omat lahjani ja laitoin osan paketeista heti takaisin kiinni ja liimasin päälle tarran johon kirjoitin lahjansaajan nimen. Eli nyt minulle epämieluisat lahjat ovat jo odottamassa seuraavaa joulua valmiiksi paketoituina ja nimi päällä kuka voittaa ensivuoden "arpajaisissa"...
Yhdet tossut tuli kyllä jo toista kertaa minulle eli ovat varsinaiset kiertolaiset mutta taas menevät ensivuonna paketissa eteenpäin.
Tähän mennessä olen aina avannut paketit kokonaan ja tarvittaessa laittanut kiertoon, mutta tuohan on paljon kätevämpää, ei tarvitse paketoida uudestaan!
Sen verran olen tehnyt jouluvalmisteluja, että kirjasin ylös mitkä jouluruoat toimivat tänä vuonna ja mitä kannattaa tehdä ensikinb vuonna.
Päätin että ensi jouluna meillä on joulukuusi. Lapset saavat yhden lahjan/lapsi ja jouluruokia ei ole. Sukulaiset kierretään ennen joulua tai joulun jälkeen, mutta ei joulun pyhinä.
johon kerään joulunajan aikakauslehdistä ja netistä
artikkeleita ja kuvia joulusisustuksista ja muista ihanimmista ideoista. Jouluisille leivonta- ja ruokaohjeille on oma kansionsa. Niiden kanssa olen nyt näpräillyt samoin kun askarrellut ensi vuoden kortteja. Tämän joulun lahjapaperit (ja narut)on silitettynä laatikossa komerossa, joka on varattu vain ja ainoastaan joulujutuille. Siellä säilytän piilossa myös vuoden mittaan alennuksista ja tarjouksista ostetut lahjat ja vähin erin itse valmistetut lahjukset(lukossa on, ei pääse kukaan kurkkimaan). Näin meillä :)
pakkasin lahjat valkoiseen silkkipaperiin (kertynyt kotiin joidenkin astia tms. ostosten mukana) ja laitoin koristeeksi lehdestä ja mainoksista leikattuja kauniita, jouluisia kuvia. Paketit sidoin silkkinauhalla, jota muuten kannattaa tilata ulkomailta. Saa pilkkahinnalla useita metrejä.
Kirjattiin ylös ne ruuat, jotka meni parhaiten kaupaksi (varsinkin kalapöydässä) ja mitä ei mennyt oikeastaan ollenkaan (punajuureen ja hillosipuleihin ei koskenut kukaan esim).
Kaappiin jäi myös lahjoja, joita en antanut, koska olen tarkka lasten ja serkkujen tasapuolisuudesta, eli joillekin olisi tullut liikaa. Pois jätin lähinnä kirjoja ja DVD-leffoja, klassikoja, joita voi antaa lahjaksi ens vuonna.
Joulukoristeet laitan aina tiettyyn järjestykseen, että ne on sitten helppo ottaa esille ens vuonna kuten tonttulakit pikkujouluihin, ovikoristeet ja valot ensimmäistä adventtia odottamaan jne.
Tänä vuona teen exeliin listan, niinkuin Hesarissa oli mallina eli mitä voi tehdä jo ennen itsenäisyyspäinää, mitä joulua edeltävällä viikolla mitä juuri joulun alla (joulukorttien lähettämisestä, jouluvalojen tarkistuksesta, tekstiilien silittämisestä jouluruokiin)
Meillä on jo 2014 kinkku uunissa.
Aika selvältä vaikuttaa että kaikkien perheenjäsenten aikataulu on vapaa vuoden 2013 joulun ja uudenvuoden välissä.
Olen jo vähän selaillut netistä sopivaa lomakohdetta, todennäköisesti lähdemme tapaninpäivänä 2013 etelän aurinkoon ja palaamme uudenvuodenpäivänä.
Joulukortit tein juhannuksena. Tein 2 erilaisia, kumpaakin 30 kpl. Riittivät täksi vuodeksi ja ensi jouluksi.
puuleluja ensi vuodeksi lapsille. Aloitin siis valmistelut huomattavasti aikaisemmin kuin ap
heinäkuu ja kesäloma meni joulukortteja väkertäessä, hermot lepäs!