Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi hemmetti! Laktoositonta asiaa.

Vierailija
25.12.2012 |

Leivoin - muka - laktoosittoman tiikerikakun, mutta nyt tajusin, että voitelin vuoan vahingossa oivariinilla. Voi hitto! Ja kaikki muut aineet oli laktoosittomia. Ystävä tulossa huomenna kylään ja hänen takiaan tein. Voikohan tuota syödä jos leikkaa pinnat pois viipaleesta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä vuoan voitelussa tulee ei kaiva kenenkään persettä eikä kourista mahaa

syötät vaan

jos olisi maitoallergiasta kyse niin sitten ei sopisi

Vierailija
2/8 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänen itse päättää uskaltaako syödä vai ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitoallergistakaan. Jos tuo siis olisi ainoa maitotuote kakussa.

Vierailija
4/8 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Tietenkin kerron ystävälleni, mutta ajattelin tässä että pitäiskö varmuudeksi jotain muuta leipoa. Mutta tyydyn tähän, koska kahvipöydässä on muutakin laktoositonta syötävää, makeaa ja suolaista.

ap

Vierailija
5/8 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ihmeessä vieraalle sillä joillekkin tuokin määrä laktoosia voi olla liikaa. Mutta ne on harvassa. Mutta ystävällistä on kertoa niin ystäväsi osaa itse päättää syökö sitä vai ei.

Meidän maitoallergiselle tuo määrä olisi liikaa ja otettaisiin monet lääkkeet ja ehkä käytäisiin ensiavussa. Tämä vain vastauksena siihen kun osa väitti ettei noin pienellä määrällä ole väliä. Toisaalta meidän laktoositonta ruokaa syövälle lapselle tuo ei varmaan tekisi mitään. Eli täysin tapauskohtaista.

Vierailija
6/8 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Tietenkin kerron ystävälleni, mutta ajattelin tässä että pitäiskö varmuudeksi jotain muuta leipoa. Mutta tyydyn tähän, koska kahvipöydässä on muutakin laktoositonta syötävää, makeaa ja suolaista.

ap

aika moni Oivariini on Hylaa, ostan itse aina sitä vähärasvaista Hyla-oivariinia: ei tarvitse miettiä :) koska monella sukulaisella ja ystävällä on laktoosi-intoleranssi, olen ostanut kotiin myös laktoosinpilkkoja-pillereitä. Toki ne vähän maksavat, mutta välillä olen tehnyt kastikkeen, jossa smetanaa, niin on hyvä olla varautunut ja kaikki voivat syödä samaa ruokaa.

Vierailija
7/8 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

aika moni Oivariini on Hylaa, ostan itse aina sitä vähärasvaista Hyla-oivariinia: ei tarvitse miettiä :) koska monella sukulaisella ja ystävällä on laktoosi-intoleranssi, olen ostanut kotiin myös laktoosinpilkkoja-pillereitä. Toki ne vähän maksavat, mutta välillä olen tehnyt kastikkeen, jossa smetanaa, niin on hyvä olla varautunut ja kaikki voivat syödä samaa ruokaa.

Hyla ei käy ihmiselle jolla on laktoositon ruokavalio, hyla-tuotteissa on laktoosia. Smetanaa saa laktoosittomana joten toivon että olet vain yksinkertainen provo.

Vierailija
8/8 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten myös ruokakermoja jne... Tää siis tuolle laktoosipilkkojapilleri-tyypille... Hyla EI ole sama kuin laktoositon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän