Mies joi taas liikaa aattona.
Ensin sovitaan, että tänä vuonna ei oteta kuin saunaoluet ja aterialla pari lasia viiniä ja hiukan konjakkia.
Mies lupaa silmä kirkkaana, mutta mitä sitä paskaa. Ruoalla kiskaisee pullon viiniä ja korkkaa toisen ja kahvin aikana on jo tuiterissa ja ei päästä konjakkipulloa käsistään.
Taidan ensi vuonna lähteä lasten kanssa kylpylään viettämään joulua. Ryypätkööt mies yksin ensi joulun.
Kommentit (12)
Jos nyt joulunakaan ei saa vähän rentoutua
Pelkäsin samaa mutta mies osasi kerrankin juoda vain 2-3 lasia viiniä, eikä edes kinunnut lisää. Viime vuonna oli niin kännissä jouluaattona, että nolasi itsensä täydellisesti sukulaisten silmissä. Uhkasi mm. "vetää turpaan" veljeäni, joka ihan asiallisesti huomautti lasten edessä kännissä kompuroimisesta. Hirvein jouluni ikinä.
Lipsahti hiukan kun sitä viiniä ja muuta tuli ostettua niin paljon kolmeksi päiväksi.
Ootko ap vähän nipo. Jos nyt joulunakaan ei saa vähän rentoutua
Jos lasten aikana pitää joulunakin vetää kännit, niin kyllä siinä on alkoholistin vikaa. Itse join kaksi lasia viiniä syömisen yhteydessä ja pari olutta kun lapset olivat menneet nukkumaan.
Ryypätä saa, mutta ei lasten aikana ja mielestäni on idioottimaista pilata lasten juhla. Sillä sitähän joulu on. Vuodessa on 52 viikonloppua, niin kai sitä yhden maanantain voi olla ryyppäämättä. Tai no minkä alkkis itelleen mahtaa.
Isi35
Jos lasten aikana pitää joulunakin vetää kännit, niin kyllä siinä on alkoholistin vikaa. Itse join kaksi lasia viiniä syömisen yhteydessä ja pari olutta kun lapset olivat menneet nukkumaan.Ryypätä saa, mutta ei lasten aikana ja mielestäni on idioottimaista pilata lasten juhla. Sillä sitähän joulu on. Vuodessa on 52 viikonloppua, niin kai sitä yhden maanantain voi olla ryyppäämättä. Tai no minkä alkkis itelleen mahtaa.
Isi35
Täsmälleen näin. Meillä otettin lasi valkoista ja lasi punaista ruualla ja lasten nukkumaan mentyä lasi-pari lisää iltapalan kanssa. Neljällä aikuisella meni illan aikana yhteensä 2 pulloa viintä ja kaksi pulloa olutta.
Viina ja lasten joulu ei kuulu yhteen. Juhla on pienillä aivan liian tärkeä ja ainutlaatuinen, jotta aikuisilla olisi sitä oikeus tärvätä. Jos tietää että kerran korkin auettua sitä ei saa kiinni on parempi jättää pullot kauppaan.
Isi37
Jos lasten aikana pitää joulunakin vetää kännit, niin kyllä siinä on alkoholistin vikaa. Itse join kaksi lasia viiniä syömisen yhteydessä ja pari olutta kun lapset olivat menneet nukkumaan.Ryypätä saa, mutta ei lasten aikana ja mielestäni on idioottimaista pilata lasten juhla. Sillä sitähän joulu on. Vuodessa on 52 viikonloppua, niin kai sitä yhden maanantain voi olla ryyppäämättä. Tai no minkä alkkis itelleen mahtaa.
Isi35
Menikö nro 10:llä pitkäksi, kun pitää järkevään kommenttiin jäkäjäkää vastata? Hävettikö aamulla? Heikottiko ja tekikö mieli loiventavaa? Oliko lapset iloisia ja hyvällä tuulella? Mitenkäs vaimon kanssa?
Mikään ei ole yhtä säälittävä kuin juoppo. Eikun anteeksi onhan, kymmenien vuosien bileputken pitänyt hetkeksi raitistunut juoppo joka sanoo että "nyyh, alkoholismi on sairaus, ei mulla ole mitään vastuuta omista tekemisistäni".
kilvan
tulevat aihevapaalle kirjoittamaan, että hyi hyi ja minä otin vain sitä ja tätä.
Taatusti isät täällä viihtyykin, hohhoijaa.
Ja mitä sitten jos mies jouluna illalla ottaa lasten mentyä nukkumaan pari lasillista. mammat vetää itse kaksin kourin vinkkua ja glögiä, mutta kun se on joulujuomaa, se ei toki mene päähän ja mammat ovat olleet jouluaaton selvinpäin.
Tosiasiassa aika moni mamma on sitä hyvää punaviiniä lipittänyt itsensä puhtaaseen känniin.
Menikö nro 10:llä pitkäksi, kun pitää järkevään kommenttiin jäkäjäkää vastata? Hävettikö aamulla? Heikottiko ja tekikö mieli loiventavaa? Oliko lapset iloisia ja hyvällä tuulella? Mitenkäs vaimon kanssa?
Mikään ei ole yhtä säälittävä kuin juoppo. Eikun anteeksi onhan, kymmenien vuosien bileputken pitänyt hetkeksi raitistunut juoppo joka sanoo että "nyyh, alkoholismi on sairaus, ei mulla ole mitään vastuuta omista tekemisistäni".
että sellaisiakin miehiä (ja naisia) on, joilla elämän tarkoitus ei ole kännien vetäminen?! Siis ihan todella on olemassa ihmisiä, jotka pystyvät JOPA JOULUNA olemaan niin, että nauttivat lasin tai pari. Sitten illemmalla ehkä sen oluen tai snapsin tai kaksi. Surullista, että niin monelle se relaaminen tarkoittaa täysien pleksien vetämistä. Meillä ei ole lapsia, mutta ei ole myöskään mitään tarvetta vetää naamoja joulun tultua. Jos lapsia olisi, oltaisiin kyllä ihan samalla tavalla kuin nytkin. Vähän voi ottaa, mutta ei mitään tarvetta olla kännissä jouluna.
En voi käsittää, miksi lasten juhla pitäisi pilata kännäämisellä. Eikä siinä pilata vain lasten juhlaa, vaan aika usein myös aikuisten fiilis menee pilalle. Tulee riitaa ja sanomista liiasta viinan vetämisestä. Onko se sitten mukavaa ja rentouttavaa???
Itse lauantaina työssäni törmäsin erääseen vakioasiakkaaseen joka tuli lastensa kanssa ostoksille. Mies haisi siltä että viinaa on vedetty aamusta asti (haisee aina meillä asioidessaan), lapset ovat perinteisiä alkoholiongelmaisen lapsia (varautuneen ja säikyn oloisia) ja voin sanoa, että melkein tuli itku silmään näitä lapsia katsoessa ja ajatellessa millainen joulu heille on tulossa...:(
Jouluaattona kännissä oleminen on lasten kanssa joulua viettävälle anteeksiantamatonta. Piste.
Vaan eipä tuo ihme ole, että ap:n miehellä lipsahti, kun on sovittu, että otetaan viiniä, olutta ja konjakkia vai miten se olikaan, eli monta annosta. Ei sellaisen jälkeen enää pysty lopettamaan ihminen, joka ei nauttia alkoholia kohtuudella.
äiti35
ettei juopon kanssa pidä tehdä sopimuksia ryyppäämisestä? Jos alkoholi on ongelma, kohtuukäyttö ei onnistu, oli joulu tai juhannus. Juominen pois kokonaan, se on ainoa ratkaisu.